תוצאות 1 עד 15 מ 15

אשכול: שאלה על הורדת הילוך ובעיה בהילוכים?

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2018
    הודעות
    16

    שאלה על הורדת הילוך ובעיה בהילוכים?

    היי. אני רוכב חדש, שמח מאוד להצטרף לקהילה .
    אז קצת עליי, בן 22, קניתי MT07 2018 יד שניה מיבואן עם אפס ק"מ.
    עשיתי עליו 600 ק"מ, אני נתקל במשהו שמדאיג אותי. לפעמים קורה שאני מעלה או מוריד הילוך ואני שומע ומרגיש נקישה חזקה באופנוע, "זה אופנוע חדש" אמרתי לעצמי ב300 ק"מ הראשונים, אך הבעיה לא נעלמה. זה משהו שצריך להדאיג?

    ועוד שאלה קטנה על הורדת הילוכים והאטת האופנוע: אני מכניס קלאץ', מוריד הילוך ולפני השחרור קלאץ' אני נותן גז קטן כדי לא לקבל זעזוע וגם כדי להוריד מהירות. קראתי באינטרנט שזה לא טוב שאני בולם בעזרת המנוע. נכון או לא?
    עריכה: בקריאה שניה אני חושב שלא היתי מספיק ברור, אני מדבר על כך שאני מאט בעזרת הורדת הילוך, שהוא נמוך מידי למהירות הנוכחית, ואז המנוע "צועק" ומתאים את המהירות להילוך(מאט).

    תודה מראש על העזרה, ואם אפשר בלי לפוצץ אותי בשפת אופנוענים שתגרום לי ללכת לאיבוד - זה יהיה ממש אחלה.
    נערך לאחרונה על ידי FriendlyR; 29-11-2018 בשעה 19:37.

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    92
    חכמים ממני אמרו שעדיף בלאי של רפידות בלם על בלאי של הגיר,
    נסה לתכנן נכון את הרכיבה, צפה מראש מתי צריך להאט ונסה להוריד גז בהתאם תוך שימוש בבלמים במידת הצורך, אם אתה מכיר את הכביש זה אפילו קל יותר והופך את הרכיבה למתוכננת וכיפית יותר.

    סע בדרכים בטוחות וברוך הבא למשפחה!

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    פות"ש, רעשים בזמן העברת הילוך יכולים לנבוע מכמה גורמים, חלקם מכאניים וחלקם "אנושיים" (הכוונה היא להעברת הילוכים לא נכונה של הרוכב). אנחנו לא יכולים לדעת האם הרעש הוא נורמלי או לא בהתכתבות באינטרנט.
    אתה מציין שהרעש מופיע כל פעם שאתה מעביר הילוך ושהרגשת אותו גם מההתחלה ("300 קמ ראשונים"), אם נשלול לרגע בעיה מכאנית (כלי חדש) אזי סביר שאתה לא מחליף הילוכים נכון.
    מכיוון שהאופנוע באחריות ואתה רוכב חדש רצוי שתגיע למוסך שיבדקו בכדי לשלול בעיה\תקלה מכאנית (חלילה וחס) ויבדקו באם המצמד מכוון כמו שצריך.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2018
    הודעות
    16
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yoavz צפיה בהודעה
    חכמים ממני אמרו שעדיף בלאי של רפידות בלם על בלאי של הגיר,
    נסה לתכנן נכון את הרכיבה, צפה מראש מתי צריך להאט ונסה להוריד גז בהתאם תוך שימוש בבלמים במידת הצורך, אם אתה מכיר את הכביש זה אפילו קל יותר והופך את הרכיבה למתוכננת וכיפית יותר.

    סע בדרכים בטוחות וברוך הבא למשפחה!
    אז פחות להוריד הילוכים בסל"ד גבוהה ויותר בלמים. תודה .

    ציטוט נכתב במקור על ידי zx2r צפיה בהודעה
    פות"ש, רעשים בזמן העברת הילוך יכולים לנבוע מכמה גורמים, חלקם מכאניים וחלקם "אנושיים" (הכוונה היא להעברת הילוכים לא נכונה של הרוכב). אנחנו לא יכולים לדעת האם הרעש הוא נורמלי או לא בהתכתבות באינטרנט.
    אתה מציין שהרעש מופיע כל פעם שאתה מעביר הילוך ושהרגשת אותו גם מההתחלה ("300 קמ ראשונים"), אם נשלול לרגע בעיה מכאנית (כלי חדש) אזי סביר שאתה לא מחליף הילוכים נכון.
    מכיוון שהאופנוע באחריות ואתה רוכב חדש רצוי שתגיע למוסך שיבדקו בכדי לשלול בעיה\תקלה מכאנית (חלילה וחס) ויבדקו באם המצמד מכוון כמו שצריך.
    אני לא יודע כמה אפשר כבר להסתבך בפעולה של הורדת/העלאת הילוך. אבל אלך בכל מקרה לבדיקה ליתר ביטחון. תודה רבה .

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי FriendlyR צפיה בהודעה
    אז פחות להוריד הילוכים בסל"ד גבוהה ויותר בלמים. תודה .



    אני לא יודע כמה אפשר כבר להסתבך בפעולה של הורדת/העלאת הילוך. אבל אלך בכל מקרה לבדיקה ליתר ביטחון. תודה רבה .
    אפשר להסתבך המון, שאל את אלו שהלכו להוציא "רק על אוטומט" (;.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי FriendlyR צפיה בהודעה
    אז פחות להוריד הילוכים בסל"ד גבוהה ויותר בלמים. תודה .



    אני לא יודע כמה אפשר כבר להסתבך בפעולה של הורדת/העלאת הילוך. אבל אלך בכל מקרה לבדיקה ליתר ביטחון. תודה רבה .
    לא עניין של להסתבך. יותר עניין של לא לדעת לעשות את זה נכון.
    הפעולה פשוטה, אני מסכים. אך אם יש נקישות אז אחת משלוש האפשרויות:
    א. שככה האופנוע (לא מכיר אבל לדוגמא בr6ים של פעם הגיר היה נוקש בהעברה בהילוכים נמוכים).
    ב. שיש בעיה בגיר.
    ג. שאתה צריך להתחבר יותר לאופנוע ולזהות באיזה סלדים ובאיזה עיתוי מדויק יותר נוח לו עם העברת ההילוכים ולהמשיך בקו הזה. אולי גם לעבוד על העברה עם 'גז ביניים'. ו/או כיוונון של המוט שמחבר בין הרגלית הילוכים לגיר.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    אני גם חושב שרוב הסיכוי שהבעיה בנקישות היא שאתה לא מעביר חלק מדי, בין אם בלחיצה על הקלאץ או על רגלית ההילוכים, אין שום בעיה לשלב הורדת הילוך בבלימה, כל עוד זה לא נעשה בסלדים גבוהים ובאגרסיביות, אני עושה את זה בשילוב עם הבלימה כדי להאט בצורה יותר חלקה והדרגתית.
    Tracer 900

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2018
    הודעות
    16
    ציטוט נכתב במקור על ידי Paz צפיה בהודעה
    אני גם חושב שרוב הסיכוי שהבעיה בנקישות היא שאתה לא מעביר חלק מדי, בין אם בלחיצה על הקלאץ או על רגלית ההילוכים, אין שום בעיה לשלב הורדת הילוך בבלימה, כל עוד זה לא נעשה בסלדים גבוהים ובאגרסיביות, אני עושה את זה בשילוב עם הבלימה כדי להאט בצורה יותר חלקה והדרגתית.
    אז בשביל להבין נכון,
    נניח ואני מגיע לפניה יחסית חדה שדורשת ממני לרדת מ100 קמ"ש ל50 קמ"ש, הדבר הנכון והבריא ביותר לאופנוע זה להפסיק עם הגז, לתת למנוע לבלום ולשלב ביחד עם זה בולם אחורי מתון ורציף, ולרדת הילוך עם גז ביניים בסלדים הבינונים-נמוכים?

  9. #9
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ראשית, תבדוק שאתה לא מחפף עם המשיכה של הקלאץ'. חצי או 3/4 קלאץ גורם להפרדה לא מלאה וכתוצאה מכך החלפות הילוכים קשות וחורקות. אצלי, מניוטרל לראשון תמיד מלווה בנקישה.
    שנית, העברת הילוכים נכונה היא פעולה מורכבת שמצריכה תזמון מדויק בין יד ימין על הגז, יד שמאל על הקלאץ ורגל שמאל ברגלית ההילוכים. ראיתי כבר הכל, גם כאלה שנותנים לקפיץ לסגור גז באופן עצמוני במקום לסגור גז עם היד בפעולה מהירה. על מנת לקבל החלפה חלקה הפעולות צריכות להיות צפופות ומתזומנות היטב. סגירה של הגז, הפרדה של הקלאץ, החלפת הילוך ושילוב הקלאץ. גז ביניים בהורדת הילוך הוא שבריר לפני הורדת ההילוך עם הרגל ולפני שחרור הקלאץ על מנת להתאים בין מהירות המנוע למהירות הגלגל. לטעמי, בשלב הזה של הרכיבה שלך גז ביניים מיותר ורק מפריע לך.

    אני לא חובב בלימות מנוע. אופנוע זה לא משאית וגם לא מכונית. הבלמים של אופנוע מאווררים היטב, הקירור שלהם מיטבי ובחיים לא הגעתי למצב בו חיממתי את הבלמים לנקודה שבה מתחילה לרדת עוצמת הבלימה. אני מעדיף בלימה עם הקדמי בסיוע של האחורי.


    לסיכום:
    1. בקש מהמכונאי שלך שיבצע רכיבת מבחן ויעבור דרך כל ההילוכים.
    2. אני ממליץ בחום על קורס רכיבה.


    איללכא...וסובבבו בגז

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי FriendlyR צפיה בהודעה
    אז בשביל להבין נכון,
    נניח ואני מגיע לפניה יחסית חדה שדורשת ממני לרדת מ100 קמ"ש ל50 קמ"ש, הדבר הנכון והבריא ביותר לאופנוע זה להפסיק עם הגז, לתת למנוע לבלום ולשלב ביחד עם זה בולם אחורי מתון ורציף, ולרדת הילוך עם גז ביניים בסלדים הבינונים-נמוכים?
    ממש לא רק בלם אחורי, עיקר הבלימה והעוצמה שלה היא כמובן בקדמי, יש להיעזר באחורי, זה עניין של נסיון ותרגול.
    Tracer 900

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2018
    הודעות
    16
    ציטוט נכתב במקור על ידי נעם 1 צפיה בהודעה
    ראשית, תבדוק שאתה לא מחפף עם המשיכה של הקלאץ'. חצי או 3/4 קלאץ גורם להפרדה לא מלאה וכתוצאה מכך החלפות הילוכים קשות וחורקות. אצלי, מניוטרל לראשון תמיד מלווה בנקישה.
    שנית, העברת הילוכים נכונה היא פעולה מורכבת שמצריכה תזמון מדויק בין יד ימין על הגז, יד שמאל על הקלאץ ורגל שמאל ברגלית ההילוכים. ראיתי כבר הכל, גם כאלה שנותנים לקפיץ לסגור גז באופן עצמוני במקום לסגור גז עם היד בפעולה מהירה. על מנת לקבל החלפה חלקה הפעולות צריכות להיות צפופות ומתזומנות היטב. סגירה של הגז, הפרדה של הקלאץ, החלפת הילוך ושילוב הקלאץ. גז ביניים בהורדת הילוך הוא שבריר לפני הורדת ההילוך עם הרגל ולפני שחרור הקלאץ על מנת להתאים בין מהירות המנוע למהירות הגלגל. לטעמי, בשלב הזה של הרכיבה שלך גז ביניים מיותר ורק מפריע לך.

    אני לא חובב בלימות מנוע. אופנוע זה לא משאית וגם לא מכונית. הבלמים של אופנוע מאווררים היטב, הקירור שלהם מיטבי ובחיים לא הגעתי למצב בו חיממתי את הבלמים לנקודה שבה מתחילה לרדת עוצמת הבלימה. אני מעדיף בלימה עם הקדמי בסיוע של האחורי.


    לסיכום:
    1. בקש מהמכונאי שלך שיבצע רכיבת מבחן ויעבור דרך כל ההילוכים.
    2. אני ממליץ בחום על קורס רכיבה.


    איללכא...וסובבבו בגז
    תודה רבה על התגובה הבונה. קורס רכיבה כמובן שאעשה, רק מחכה לסגור את החודש עם כל ההוצאות על האופנוע.
    אני כבר מחר אלך למוסך מרכזי של מטרו שיבדקו את האופנוע, גם ככה החלקתי פעם ראשונה עם האופנוע(מהגשם,בקטנה),התעקם לי הידית בלם ונשבר לי פלסטיק. על הדרך שיעשה בדיקה מקיפה לראות שהכל תקין .


    ממש לא רק בלם אחורי, עיקר הבלימה והעוצמה שלה היא כמובן בקדמי, יש להיעזר באחורי, זה עניין של נסיון ותרגול.
    לכן שאלתי.
    אני לא מצליח גם לבלום עם הקדמי וגם לרדת הילוך עם גז ביניים, הדבר הכי הגיוני שחשבתי עליו ועבד טוב זה לעזוב מצערת,לתת לסלד לרדת+נגיעה קלה של בלם אחורי ואז לרדת הילוך עם גז ביניים. שילוב של בלימת מנוע ובלם אחורי.
    נערך לאחרונה על ידי FriendlyR; 01-12-2018 בשעה 23:18.

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    92
    ציטוט נכתב במקור על ידי FriendlyR צפיה בהודעה
    אז בשביל להבין נכון,
    נניח ואני מגיע לפניה יחסית חדה שדורשת ממני לרדת מ100 קמ"ש ל50 קמ"ש, הדבר הנכון והבריא ביותר לאופנוע זה להפסיק עם הגז, לתת למנוע לבלום ולשלב ביחד עם זה בולם אחורי מתון ורציף, ולרדת הילוך עם גז ביניים בסלדים הבינונים-נמוכים?
    כמו שאמר בחור מעליי, הבולם העיקרי הוא הקדמי, כמובן לא לנעול אותו כאילו אין מחר אבל כדאי להשתמש בעיקר בקדמי תוך איזון עם האחורי.
    לך למגרש חנייה ריק ותעבוד על זה, אתה תקלוט ותרגיש את האופנוע לאחר כמה נסיונות

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי FriendlyR צפיה בהודעה
    תודה רבה על התגובה הבונה. קורס רכיבה כמובן שאעשה, רק מחכה לסגור את החודש עם כל ההוצאות על האופנוע.
    אני כבר מחר אלך למוסך מרכזי של מטרו שיבדקו את האופנוע, גם ככה החלקתי פעם ראשונה עם האופנוע(מהגשם,בקטנה),התעקם לי הידית בלם ונשבר לי פלסטיק. על הדרך שיעשה בדיקה מקיפה לראות שהכל תקין .




    לכן שאלתי.
    אני לא מצליח גם לבלום עם הקדמי וגם לרדת הילוך עם גז ביניים, הדבר הכי הגיוני שחשבתי עליו ועבד טוב זה לעזוב מצערת,לתת לסלד לרדת+נגיעה קלה של בלם אחורי ואז לרדת הילוך עם גז ביניים. שילוב של בלימת מנוע ובלם אחורי.
    הבלימה והורדת ההילוך לא אמורים להיעשות יחד, אבל זה דבר שקורה אחד אחרי השני בשבריר שנייה, עניין של תרגול. הורדת הילוך הדרגתית ולאחר מכן המשך בלימה ואם יש צורך להוריד עוד הילוך.
    Tracer 900

  14. #14
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי FriendlyR צפיה בהודעה
    אני לא מצליח גם לבלום עם הקדמי וגם לרדת הילוך עם גז ביניים, הדבר הכי הגיוני שחשבתי עליו ועבד טוב זה לעזוב מצערת,לתת לסלד לרדת+נגיעה קלה של בלם אחורי ואז לרדת הילוך עם גז ביניים. שילוב של בלימת מנוע ובלם אחורי.
    שני דברים מקשים עליך:
    הראשון, תמיד תזכור שאופנוע אוהב גז. לעזוב גז ולתת לאופנוע להתגלגל פוגע בהתנהגות הדינמית שלו. אופנוע אוהב להאיץ או לפחות להיות בגז קבוע. במעבר בין האצה לבלימה האופנוע "מתנדנד" על המתלים ורצוי לצמצם למינימום זמן את מעבר העומס בין האחורי לקדמי וחוזר חלילה.
    השני, גז ביניים. ההתעקשות שלך לגז ביניים לא מועילה לך. האופנוע ידע להסתדר היטב גם ללא גז ביניים.

    אם אתה רוצה לשפר את הבלימה שלך: בשלב הראשון, תבלום עם קלאץ משוך. תבלום עם הקדמי. אחרי שתשלוט בבלימה עם הקדמי תוסיף את הבלם האחורי. רק אחרי זה תתחיל לשחק עם הורדת הילוכים תוך כדי.

    איללכא...ורכב במשנה זהירות

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2018
    הודעות
    16
    ציטוט נכתב במקור על ידי Paz צפיה בהודעה
    הבלימה והורדת ההילוך לא אמורים להיעשות יחד, אבל זה דבר שקורה אחד אחרי השני בשבריר שנייה, עניין של תרגול. הורדת הילוך הדרגתית ולאחר מכן המשך בלימה ואם יש צורך להוריד עוד הילוך.
    הבנתי, תודה רבה!

    ציטוט נכתב במקור על ידי נעם 1 צפיה בהודעה
    שני דברים מקשים עליך:
    הראשון, תמיד תזכור שאופנוע אוהב גז. לעזוב גז ולתת לאופנוע להתגלגל פוגע בהתנהגות הדינמית שלו. אופנוע אוהב להאיץ או לפחות להיות בגז קבוע. במעבר בין האצה לבלימה האופנוע "מתנדנד" על המתלים ורצוי לצמצם למינימום זמן את מעבר העומס בין האחורי לקדמי וחוזר חלילה.
    השני, גז ביניים. ההתעקשות שלך לגז ביניים לא מועילה לך. האופנוע ידע להסתדר היטב גם ללא גז ביניים.

    אם אתה רוצה לשפר את הבלימה שלך: בשלב הראשון, תבלום עם קלאץ משוך. תבלום עם הקדמי. אחרי שתשלוט בבלימה עם הקדמי תוסיף את הבלם האחורי. רק אחרי זה תתחיל לשחק עם הורדת הילוכים תוך כדי.

    איללכא...ורכב במשנה זהירות
    אני מתעקש לגז ביניים כי זה נותן לי לרדת הילוך בצורה מהירה וחלקה יותר, לבלום עם הקדמי וקלאץ' משוך זה קל, ואני שולט היטב בבלימה עם קדמי ואחורי יחדיו, אבל אני מניח שהדרך הקלה היא לא בהכרח הדרך הנכונה לרכיבה מקצועית או בריאה לאופנוע . אקח את זה לתשומת ליבי, תודה רבה על העזרה

אשכולות דומים

  1. קושי בהילוכים ראשון שני ושלישי
    על ידי Ozhayun בפורום פורום טכני
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 09-03-2018, 21:46
  2. מים בשמן ובעיה בהנעה בקיק
    על ידי bar12332 בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 03-12-2017, 12:42
  3. יוסאנג 650GTR נכבה בעת הורדת הילוך
    על ידי ofirus בפורום פורום טכני
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 10-03-2017, 08:56
  4. קימקו אקסייטנג 250 2011- טעינת יתתר ובעיה בצמה
    על ידי arima בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 17-11-2015, 07:09
  5. באיזה הילוך אני? הילוך לא מופיע על הצג
    על ידי chase בפורום פורום טכני
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 25-07-2015, 12:29

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO