
נכתב במקור על ידי
נעם 1
ראשית, תבדוק שאתה לא מחפף עם המשיכה של הקלאץ'. חצי או 3/4 קלאץ גורם להפרדה לא מלאה וכתוצאה מכך החלפות הילוכים קשות וחורקות. אצלי, מניוטרל לראשון תמיד מלווה בנקישה.
שנית, העברת הילוכים נכונה היא פעולה מורכבת שמצריכה תזמון מדויק בין יד ימין על הגז, יד שמאל על הקלאץ ורגל שמאל ברגלית ההילוכים. ראיתי כבר הכל, גם כאלה שנותנים לקפיץ לסגור גז באופן עצמוני במקום לסגור גז עם היד בפעולה מהירה. על מנת לקבל החלפה חלקה הפעולות צריכות להיות צפופות ומתזומנות היטב. סגירה של הגז, הפרדה של הקלאץ, החלפת הילוך ושילוב הקלאץ. גז ביניים בהורדת הילוך הוא שבריר לפני הורדת ההילוך עם הרגל ולפני שחרור הקלאץ על מנת להתאים בין מהירות המנוע למהירות הגלגל. לטעמי, בשלב הזה של הרכיבה שלך גז ביניים מיותר ורק מפריע לך.
אני לא חובב בלימות מנוע. אופנוע זה לא משאית וגם לא מכונית. הבלמים של אופנוע מאווררים היטב, הקירור שלהם מיטבי ובחיים לא הגעתי למצב בו חיממתי את הבלמים לנקודה שבה מתחילה לרדת עוצמת הבלימה. אני מעדיף בלימה עם הקדמי בסיוע של האחורי.
לסיכום:
1. בקש מהמכונאי שלך שיבצע רכיבת מבחן ויעבור דרך כל ההילוכים.
2. אני ממליץ בחום על קורס רכיבה.
איללכא...וסובבבו בגז