אני מקווה שאתה לא באמת סומך על רעש מהבחינה הבטיחותית.
כל מה שתיארתי ייקרה גם אם תיסע על קטנוע חשמלי.
אהלן,
אז ככה- נתחיל מהאגזוז
ברשותי cb500f ותמיד סלדתי מאופנועים מחרישי אוזניים, מצד שני לאחר שהיום שני (!) נהגים החליטו לפתוח את הדלת שלהם בפקק תוך כדי שאני משתחל בין הרכבים וכמעט נגרמו תאונות (אחד לשפוך פאקינג מאפרה, ואחד ניסע שליד הנהג שהחליט לרדת באמצע הכביש כדי להשתין), החלטתי שאחליף את האגזוז, אם הבהוב באורות וצופר שנתמע בין כל הצפירות לא מתריע מספיק, אז לפחות עוד טיפה רעש, קצת באס שמרגישים בדלת הרכב.
אני לא יודע אם שווה להחליף לפול סיסטם - כי גם עכשיו אני לא לוקח את האופנוע לקצה, רוכב רגוע מאיד סה"כ והתוספת כח הזה תיהיה מינורי עד לא מורגשת בשבילי.
מצד שני הפחתת המשקל תקל עליי לדעתי.
או שאסתפק בסליפ-און וזהו?
(בשני המקרים הdb קילר ישאר באגזוז)
עצתכם.
ולנושא השני-
בזמן השתחלויות בין רכבים אני נמצא בין ה20-30 קמש לרוב
ולפעמים כשממש צפוף בין ה10-20
בשני המצבים אני נמצא בהילוך שני כשהקלאצ' לחוץ מעט והמצערת פתוחה על המינימום, מה שעוזר לי לשמור על המהירות יציבה בלי העברות משקל כשאני עוזב את הגז.
בהתחלה הייתי עושה את זה על הילוך ראשון אך כל עזיבה של הגז(עזיבה איטית ולא זריקה) הייתה מורגשת בבלימת מנוע מעיקה שמערערת את היציבות במהירות הנמוכה.
האם אני נוהג נכון?
איך אתם נשארים במהירות נמוכה כל כך בלי הזריקות המציקות האלה?
)השאלה היא בעיקר כשהכביש בעליה ולא ניתן לשחרר את הגז ולהכניס קלאצ' לגלישה איטית.)
תןדה מראש 👌
אני מקווה שאתה לא באמת סומך על רעש מהבחינה הבטיחותית.
כל מה שתיארתי ייקרה גם אם תיסע על קטנוע חשמלי.
אני מציע לך לקחת את הכסף של האגזוז ולהשקיע אותו בקורס רכיבה מתקדמת שכנראה ישתלם לך הרבה יותר.
הם יתנו לך דגשים וכלים לגבי הניהול העדין של הגז (שרלוונטי למה שאתה מתאר) ועוד שורה של דברים שגם רוכבים מנוסים הרבה יותר לא עושים נכון (כמו החזקת הכידון, איך לבצע פניות כמו שצריך ועוד).
מנסיון אישי- גם יושב ברכב לפעמים וגם נוסע על אופנוע בפקקים,
נהג עצבני ברכב עם חלון סגור ורדיו לא ישמע הרלי בלי אגזוזים בכלל, (נסעתי עם אגזוז פתוח בלי DB קילר)- חבל על הכסף והאוזניים של השכנים.
נהג באחריות וזהירות ומותר גם לעמוד עם האופנוע לפעמים אם נראה לך שהמעבר בין מכוניות מסוכן.
נשמע כאילו מתחשק לך סליפאון ועכשיו אתה מחפש הצדקה
עזוב אותך משטויות, הרעש של האגזוז לא ישפיע על הבטיחות בכלל. זה רק יכול לפגוע בשסתומי הפליטה שלך, אם אתה לא מכוון את שאר המערכת. כמובן גם סתם יפריע לשכנים.
לעניין ההשתחלות, לא מומלץ בכלל להשאיר חצי קלאץ'. אתה תשרוף אותו מהר, סע על ראשון, וכשאתה עוזב את הגז, תלחץ על הקלאץ'. זה רק עניין של תרגול וזמן.
הייתי מציע לך לעשות קודם את הקורס ואח"כ לשקול שוב את ההחלטה לגבי האגזוז... אולי דעתך תשתנה.
ואם בכל זאת מחליף, לך על פול סיסטם. לא תרגיש בהבדלים גדולים בכל מקרה אבל תקבל אופנוע יותר מכוון
בנוסף לאגזוז זרימה חופשית, צריך לכוון שסתומים, קרבורטור, תיבת אויר וכו' וכו'
שסתום הפליטה עשוי להתחמם מעבר למתוכנן ולהתפשט מעבר למתוכנן,כאשר שמים מערכת פליטה שתהיה פתוחה מהמקורית,אבל זה לא דבר קבוע בכל מנוע או בכל משתיק וכו.
מערכת פליטה ייעודית לא תידרוש להתערב במרווח השסתומים וכמעט הרוב המוחלט כבר עברו להזרקת דלק.
שינויים בתיבת אוויר לא עושים בתנאיי מדרכה,כשמדובר בקרבורטור - לכל היותר אפשר לדחוף פנימה עוד דלק ולפתוח את המסנן או להחליף אותו באחד פתוח (עם החסרונות הנלווים).
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 13-12-2018 בשעה 11:33.