דיבורי גלגל"שים
בואו נתחיל מההכי בסיסי
WR250R מגיע מהחברה עם 13 מקדימה ו43 מאחורה
(בWRX זה 42 מאחורה)
ושרשרת 108 חוליות פשוטה יחסית, עם O רינגים.
למה לשנות?
בתור התחלה, כי אפשר.
סיבה שנייה, כי לכל אחד צרכים שונים, וזה שינוי מאוד קל ופשוט שמשפיע יחסית הרבה.
כי ביחס המקורי, הילוך שישי מהווה הילוך שיוט, ולא הילוך כוח. זה משהו שהרבה אנשים לא מבינים, ומשנים יחסי העברה כדי להפוך את שישי להילוך מועיל במקום הילוך לשיוט.
אז מה האופציות שלנו?
האופציה הכי זולה, היא לגעת רק בגלגל שיניים האחורי.
עם השרשרת המקורית אפשר להעלות את האחורי ל44, גג 45. וגם זה גבולי.
מה עם גלגל שיניים קידמי?
קחו את המשפט הבא בתור אקסיומה: לא שמים קידמי 12!
12 גורם לשחיקה מוקדמת ומוגזמת של הזרועה האחורית.
13 המצב הסטנדרטי והסביר
14 מקל, אבל גלגל שיניים קידמי 14 נכנס בדוחק למגן בוץ המקורי.
לכן או שמורידים אותו, או ששמים תחליפי דוגמת:
https://sites.google.com/…/sand…/hom...case-saver-kit
מומלץ לבדוק את מחליק השרשרת (מה שמגן על הזרוע מפני השרשרת) מידי פעם.
הסבר על אופן ההחלפה, כולל מק"ט נמצא פה:
https://www.facebook.com/groups/WR25...0242687661150/
טוב, אז החלטתי שאני רוצה יחס אחר לגמרי! איזה יחס דורש איזה אורך שרשרת?
13/45: 110
13/46: 110
13/47: 110/112
13/48: 112
13/49: 112
14/47: 110/112
14/48: 112
14/49: 112
14/50: 112/114
14/51: 114
עם יחס X\Y כמה אני אסגור?
אין לי מושג, אני לא משנן נתונים כאלה.
בספידומטר המקורי אין טעם למדוד כי כל שינוי ביחסי העברה יעוות את הקריאת מהירות (וגם המד ק"מ דרך אגב!)
להיכנס לאתר הבא:
http://www.gearingcommander.com/
להזין את הדגם שלנו.
לוודא שאתם על קמ"ש ולא מיילים.
ואם אתם ממש רוצים לדייק, תקרת הסל"ד שלנו היא 11,400 ולא 10,000
מה עם שרשרת?
שימו מה שבא לכם, מה שזורם לכם בעין, ומה שנוח לכם בכיס.
מבדיקה כללית שעשיתי, לרוב לא משתלם להזמין סט גלגל"ש ושרשרת מחו"ל בגלל שהמחירים בארץ יחסית סבבה אם אתם יודעים לחפש מספיק.
O רינג זה אחלה
X רינג זה מצויין
כול שרשרת עם רינגים תעבוד טוב.
רק צריך רוחב 520 וזהו.
(אין שום סיבה להגדיל או להקטין את הרוחב, רק לוודא שיש מספיק חוליות ליחס העברה שלכם)
גם שרשרת עם קליפ טובה, יותר פשוטה להרכבה.
אני אישית מעדיף שרשרת עם ריוויטים, מרגיש לי יותר בטוח.
האם יש חלקים תואמים לדגמים אחרים?
כן! שמח ששאלתם!
התבנים ברגים שלנו זהה לחלוטין לכל דגמי האינדורו והמוטוקרוס של ימאהה
כלומר, אם מצאתם גלגל שיניים אחורי (מדובר רק על אחורי, לא קידמי) במידה שאתם רוצים, במחיר שאתם רוצים
כל גלגל"ש אחורי של WRF וYZF יתאימו
רק חשוב מאוד!
הברגים שלנו הם שטוחים, של המוטוקרוס ואינדורו הם ברגים קוניים
אז פשוט צריך גם לקנות סט ברגים פעם אחת וזהו.
טיפים בנוגע להחלפות?
ממליץ כאשר מחליפים סט, קודם לשחרר את הבורג של הגלגל"ש הקידמי בכך שאיש אחד לוחץ ברקס, וככה השרשרת תופסת את הגלגל"ש הקידמי במקום שלא יזוז בזמן שיחרור הבוקסה.
רק אחרי שהקידמי משוחרר, לפרק את הגלגל, ולהמשיך את ההחלפה.
בנוסף, אם יש לכם שני סטים (שטח וכביש לדוגמא) ואתם רוצים על כל אחד מהם יחס העברה שונה, אבל לא רוצה להסתבך יותר מידי
ממליץ להחליףAxle Block לדוגמא לכאלה של זטה, שהם יכולים להתהפך וככה לתת מתיחת שרשרת שונה לכל יחס העברה (הבדל של 3 שיניים בערך, כלומר בסט כביש אפשר להיות לדוגמא 45 ובסט שטח להיות 48)
מק"ט לכחול: ZE93-5312
מק"ט לאדום: ZE93-5313
טוב יאללה, אכלת לי את הראש!! אפשר אמלק?
רוכב נטו שטח או סטאנטס? 13-47 יחס טוב ומוכח שעדיין מאפשר להגיע למהירות סבירה. רק לזכור לשים שרשרת מתאימה.
רוצה להוציא טיפה יותר מהילוך שישי בלי להקריב יותר מידי? 13-45
רוצה להתנסות בכמה דברים מגניבים? שם 14-45 ביומיום ו13-45 בסופשים.
(לחילופין אותו טריק עובד עם אחורי 47)
מה יש לך?
לי יש 14-45
זה שומר על הסליידר שרשרת
יחס זהה למקורי שאני מאוד מרוצה ממנו
אבל נותן לי מבחר גדול יותר של צבעים, חומרים, יצרנים ובעיקר מחירים.