לדעתי, אם איכפת לך מעצמך ומהמשפחה שלך אז רק רישוי צהוב עם ביטוח חובה.
תודה מראש למי שעוזר או מנסה.
ברשותי אופנוע yamaha wr 250 r 2016 דוש באמת מצויין אבל הייתי רוצה אופנוע יותר חזק בשטח. השאלה עם ללכת על נפח יותר גדול. או לדוגמהwr 250 f או ללכת על אופנוע 4 פעימות רק לשטח ?.
לדעתי, אם איכפת לך מעצמך ומהמשפחה שלך אז רק רישוי צהוב עם ביטוח חובה.
לא נראה לי שאתה מבין מה המשמעות של אופנוע אפור
אני חושב שאתה מנסה לאמר שאתה מתלבט בין דו"ש כמו WR250R שמסוגל לנסוע בכביש עם טווח קמ ארוך בין טיפולים (מטופל לפי ק"מ), לבין WR250F שהוא אופנוע אינדורו מקצועי עם רישוי צהוב (טסט וביטוח כמו כל אופנוע) שמגיע עם אחזקה גבוהה יותר מדו"ש (מטופל לפי שעות ולא לפי ק"מ)
אופנוע אפור הוא אופנוע בעל רישוי שלא מאפשר רכיבה בשום מקום פרט למסלול מירוצים מוכר ע"י המדינה ואין לך אפשרות לרכוש לעצמך ביטוח חובה עבורו (ועבורך). בנוסף החוק מאפשר מגוון לא קטן של עונשים שניתן להטיל על אדם שנתפס רוכב על כלי ברישוי אפור מחוץ למסלול מוגדר ומאושר ע"י המדינה.
אז אם הבנתי אותך נכון ואתה באמת מתלבט בין אופנוע דו"ש לאופנוע מקצועי (שניהם בעלי רישוי צהוב) אפשר להתקדם ולשאול אותך מה הנסיעות שאתה מיעד לאופנוע (כביש? שימוש יום יומי וכולי?)
אם לא הבנתי אותך נכון ואתה אכן מתלבט בין דו"ש לכלי עם רישוי אפור, אין לך מה להסתכל על כלי עם רישוי אפור. זה במילים אחרות כלי ללא רישוי נקודה.
אוקיי הבנתי לגביי נסיעה בכביש אני נוסע כ15 קילומטר ביום.לגביי רישוי אפור אני יורד מזה אין לי כוח לבלאגנים. מבחינת טיפולים אני פחות מותרד
מה יכולים לעשות לי אם תופסים אותי נוסע בשטח עם כלי אפור?
גר חצי דקה נסיעה משטח,שוטרים עושים בעיות במקרים כאלה?
יכולים להחרים לך את האופנוע, וגם לפתוח לך תיק פלילי (רכיבה על אפור מחוץ למסלול זו עברה פלילית ולא עבירת תעבורה).
שלא לדבר על מקרה חמור יותר שבו נפלת עם האופנוע או הבהלת איזה רוכב אופניים והוא נפל, ובגלל שאין לך ביטוח חובה אתה וכל המשפחה שלך נכנסים לחובות (וזו לא הגזמה).
אפור יכול להרוס לך את החיים