החשש/חשד שלי הוא שהמומנט שהוא יקבל במהירויות האלה מהמוגבלים יהיה נמוך יותר ממה שהוא יקבל מהלא מוגבלים (ואלה כלים כבדים יותר וגם כנראה אנשים כבדים יותר)
לגבי מתלים שלא בנויים לעומס, בCB500X הם די פשוטים ולבנלי צריך להיות כאן יתרון.
רכבתי על CB500X מזווד בכל טוב עם מורכבת ביוון.
אני שוקל 72-74 ק"ג, ובתוספת מורכבת ואיזה 15 ק"ג ציוד האופנוע התאמץ מאוד במהירויות אוטוסטראדה (מעל 120). בעליות למשל, מעל 130 האופנוע בקושי האיץ וצבר קמ"שים בקצב של צב עם גז פתוח עד הסוף.
זה כנראה יהיה המצב בכל אופנוע מוגבל... 47 כ"ס זה לא הרבה. אבל הבעיה האמיתית לא שם.
העומס של מורכבת וציוד הביא את המתלים הרופסים מדי מלכתחילה, ובעיקר את הבולם האחורי - לקצה גבול היכולת שלהם.
זה הורגש במרחקי בלימה, תחושת עירפול קיצונית בפניות (גם כאלה איטיות, של 40-50 קמ"ש) ובטיפול בתחלואי הדרך (פסי רכבת שפספסתי ב-60 קמ"ש שיגרו אותנו גבוה לאוויר, והלב שלי היה עמוק בתחתונים בזמן שהשתלטתי על האופנוע בנחיתה).
המסקנה החד-משמעית שלי הייתה, שלהבא לא אתקמצן לרמה כזאת בהזמנת אופנוע לטיול זוגי, כי הפגיעה בהתנהגות הופכת את הרכיבה מהנאה לעבודה.
בטיול הבא שעשיתי עם אשתי באיטליה, שכרתי דוקאטי מולטיסטראדה 950 - וחרף ההרכבה והזיווד, האופנוע הרגיש דבוק לכביש וממושמע בכל טווח המהירויות בין 5 ל-150 קמ"ש.
הויסטרום במקום טוב באמצע בין השניים, ומנסיון עם הדגם הלא מוגבל אני חושב שלא תצטער אם תבחר בו.
על ה-GS לא רכבתי. הוא אמור להיות אופנוע מעולה, אבל לא ברור לי מה יש לו להציע כדי להצדיק את תוספת המחיר ביחס לויסטרום.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
החשש/חשד שלי הוא שהמומנט שהוא יקבל במהירויות האלה מהמוגבלים יהיה נמוך יותר ממה שהוא יקבל מהלא מוגבלים (ואלה כלים כבדים יותר וגם כנראה אנשים כבדים יותר)
לגבי מתלים שלא בנויים לעומס, בCB500X הם די פשוטים ולבנלי צריך להיות כאן יתרון.
לא רכבתי על הבנלי, אבל:
מניסיוני, זה שהמתלים נראים טוב במפרט (מזלג הפוך בשרני וכו') - לא מעיד כלום על איכות ההידראוליקה והכיול שלהם.
כדוגמא, אני יכול להזכיר את היוסאנג GTR (פרונט הפוך בקוטר רציני) מול נינג'ה 250 ישן (פרונט קונבנציאונלי דקיק).
היית מצפה שליוסאנג תהיה התנהגות כביש טובה בכמה רמות. בפועל, ברכיבה לא היה ליוסאנג שום יתרון.
צריך לרכב כדי לדעת, אבל בדרך כלל - למחיר הנמוך יש סיבה. לרוב היא תמצא במקומות שלא בולטים לעין, כמו החלקים הפנימיים של המתלים...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני גם לא רכבתי עליו אבל הביקורות מחו"ל שראיתי וקראתי ציינו את המתלים כנקודת חוזק של הכלי ולבולם האחורי יש כיוונון מלא.
אני מסכים שלמחיר נמוך צריכות להיות השלכות אבל זה כלי כבד יחסית, ההרכבה היא סינית, חלק מהמכלולים (כמו הבלמים) מגיעים מהיצרן הסיני ומרווח הטיפולים שלו קצר (6000KM) ככה שיש להם מאיפה לחסוך ולגרד עוד כסף.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
אני חושב שלעניין כזה מגיע שרשור נפרדאפילו בראשי.
זה יכול להיות הבדל משמעותי באיזה כלי לקנות.
אני למשל בשנה הקרובה מתכנן לקנות a1 והעובדה שאפשר לשחרר באופן *חוקי* את ההגבלה מקפיצה את הוי סטרום למקום ראשון מבחינתי.
העובדה שאני יוכל לשחרר את החסימה אחרי שנה בלי להחליף כלי היא סופר משמעותית.
חברים - איזה יופי של מידע ועידכון חשוב.
למיטב הבנתי עד כה רק b.m.w היו עושים זאת באופן חוקי.
היות ואני לא כל כך מכיר את החברות הנוספות שצויינו קודם , אפשר לקבל פירוט על איזה דגמי בייבי אדוונצ׳ר שניתן להגביל מדובר , באותן חברות ?
"בייבי" אדוונצ'רים לא מגיעים מוגבלים כי המנועים שלהם גם ככה עומדים בדרישות הרשיון.
הדגם הרלוונטי הוא הויסטרום 650 שאוזכר בהקשר הזה (והוא לא במיוחד בייבי).
לאפריליה יש את הדורסודורו 900 הכעור שכנראה גם יכול להתאים אבל אני לא יודע עליו מספיק.
תודה רבה חברים