באמת בכמה קטנועים אין מד סלד. זה רק לנוחות שלך שתדע כמה המנוע מתאמץ/ לכוון קרבורטור
היי,
לשם מה בדיוק קיים מד סל"ד בקטנועים? הרי אין פה עניין של העברת הילוכים נכונה ומומנט, אז למה בדיוק הוא קיים?
בקטנוע שלי נניח (s3 125), ויצא לי להיתקל בעוד דגמים בעבר, אין תחום אדום במד סל"ד, אם כך מה האינדיקציה שלי למאמץ יתר של המנוע, וממה רצוי להימנע?
תודה מראש.
באמת בכמה קטנועים אין מד סלד. זה רק לנוחות שלך שתדע כמה המנוע מתאמץ/ לכוון קרבורטור
ספציפית בקטנוע הזה אין קרבורטור, אבל הבנתי אותך השאלה שלי הייתה יותר לגבי התחום האדום בסקאלה, איך ייתכן שלמנוע 125 יהיה תחום אדום באיזור ה9-10, ולמנוע אחר באותו הנפח לא יהיה כלל תחום אדום. מה זה מציין בכלל וממה כדאי להימנע?
דיאלים פשוט ברמה ואיכות כזאת מטורפת שאין שום צורך בקו אדום במד סל"ד כי שום דבר לא יכול לאמץ את המנועים שלהם ולאיים על שרידותם.
בקיצור... זה לא אומר כלום שאין שם תחום אדום. תמיד עדיף להימנע מסל"ד גבוה לזמן ארוך.
מכיוון שזה 125 אז בדר"כ אין ממש יותר מדי ברירה כי גם ככה רוב הזמן אתה פול גז.
בנסיעות בין עירוניות ארוכות עדיף מלהימנע מלהיות על פוז גז ולהיות על ה3\2 או 4\3 מצערת אם אפשרי (לא ממש אפשרי רוב הזמן בכזה כלי קטן).
יש גם אופנועים בלי מד סלד.
ובכלל,
מי מעביר הילוכים לפי מד סלד?
תסתכל על הכביש למען השם!
רוב השימוש במד סלד בקטנוע הוא כדי לראות שאתה לא קורע אותו.