תתחדש על האופנוע!
האופנוע בראשון שלי היה er5 ועד שהגדלתי את הרישיון והחלפתי אופנוע, ממש נהנתי לרכב עליו.
לגבי שינויים בשלדה ושיפוצים אחרים במבנה האופנוע אני פחות מבין. בכל מה שקשור בטיפולים, עברתי אם הer5 לא מעט וצברתי ניסיון בעשרות הפירוקים וההרכבות שביצעתי ויש לי כמה תובנות.
בדיקה במוסך זה אחלה התחלה לדעתי שתיתן לך מידע על כל הבעיות של האופנוע שלא היית שם לב אליהן לבד, ותכוון אותך במה להתעסק. בנוסף לספר רכב שמאד חשוב לעבוד איתו יש לך סדרה של 99 סרטונים שמראה בפירוט רב פירוק של האופנוע (כולל מנוע, עד הבורג האחרון), שיפוץ החלקים והרכבה מחדש.
https://www.youtube.com/playlist?lis...79F6t3tjBHcNFQ
חוץ מזה האופנוע חולק את אותו המנוע עם עוד כמה דגים, הנפוץ מבינהם הוא הex-500 (ninga 500). בפורום כמו זה למשל:
https://www.ex-500.com/#/
תוכל למצוא מידע רב על תקלות במנוע/קרבורטור ואיך לטפל בהם.
בנוסף, יש לך את הפורום הטכני, כשאני נתקעתי ולא הצלחתי למצוא את הפתרון באינטרנט, והעלתי פוסט עם בעיה ספציפית, תמיד עזרו לי למצוא את הפתרון.
לגבי חלקים, יש לך את האתר הזה:
https://www.motorcyclespareparts.eu/...-5-motorcycles שמפרט על כל החלקים באופנוע עם מספר קטלוגי.
אני הזמנתי הרבה חלקים, כולם מאיבי.
המלצה קטנה, כשאתה מחפש חלק תחפש פעם אחת לפי את המספר הקטלוגי ופעם אחת לפי תיאור החלק, כל חיפוש מביא תוצאות אחרות וככה יהיה לך מבחר גדול יותר.
ולבסוף העצה הכי חשובה שיש לי להתעסקות עם אופנוע ישן, תזהר עם הברגים שאתה פותח וסוגר, זה אופנוע ישן וקל מאד לשבור בורג ולהיכנס לסרטים של איך לתקן. ובכללי תדע, כל חלק שנגעת בו, לא בטוח שיחזור לתפקד אחר כך.
אם יש עוד שאלות אשמח לעזור.