לא רציתי לדבר על מנועים כי כבר העירו לי שאני משוחד.
אבל כלי זוגי לטיולים שאינם כוללים שטח הוא בעצם אופנוע תיור שהחבילה שמגיעה איתו בשביל לעשות את הטיול מוצלח:
1. מנוע- חייב להיות חזק רגוע ולא מעייף וקל לרכיבה שלא מחייב עבודה.
2. משקל- הכלי יועמס מן הסתם במשקלים לטיולים חייב להיות כזה שלא יאיים על הרוכבים לא יהיה מאתגר מדי בתנועה צפופה וחניות.
3. גובה- הרוכב חייב להגיע לקרקע היטב ובביטחון עם שתי הרגלים כולל משקל רב.
4. נוחות- מושב נוח, לרוכב ולמורכבת, מקום לחיים משותפים בלי הפרעה אחת לשני והשפעה מעוטה של המורכב על הרכיבה.
5. פיצפקס- כאלה שמשפרים את חווית הרכיבה-וויז מוזיקה, מיגון רוח, מדרכים נוחים,
6. מקום לציוד כפול-כמה שיותר יותר טוב.
7. פאן- אופנוע הוא תשוקה, מראה ואמור לספק הנאה גם לרוכב וגם למורכבת, כשרוכבים סולו שווה שהאופנוע יהיה כזה שיספק.
בקיצור כל אחד שיתפור את האחוזים מהחליפה בהתאם לאופיו וצרכיו.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
ובכן
ננסי הועמסה במשקל רב
הנוחות טובה
הרכיבה ממש לא מעייפת
ניתן לרכוב בקצב סביר ובגדול גם בקצב לא חוקי אם ממש מתעקשים ומוסיפים משקף קדמי ראוי.
רק מרכיב הפאן חסר - אז האם נסי לא רק קומיוטר אלא גם אופנוע טורינג.
אני מניח שזה תלוי את מי שואלים יש קהילה גדולה שפשוט אוהבת את הכלי ( מכיר כמה שהתחדשו עם ננסים ואפילו אחד שזו הננסי הרביעית שלו).
הבעייה (בייחוד במקרה שלי היא הרוכב ולא האופנוע).
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
הבנתי שאפשר לקרב אופנוע חזק להתנהגות סל"ד NCית על חשבון האצות אם מקטינים קצת את הגג"ש האחורי או מגדילים את הקדמי.
אם נגיד באותו Z1000SX מקטינים את האחורי ב- 2 שיניים, אז עכשיו הוא ישייט 140 על למשל 4 ומשהו במקום 6..
במקביל אפשר להתחיל להתלונן שלאופנוע אין אופי![]()
לדעתי משחק עם יחסי ההעברה לא יישפרו אותו בשום צורה - אני חושב שיחסי העברה מותאים ליכולת המוגבלת של המנוע.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
בשביל לעשות את זה אתה צריך מנוע עם הרבה מומנט בנמוך אחרת אתה שוחט את המנוע ותשחק הרבה עם ההילוכים כדי למצוא את רצועת הכח.
ושוב מנוע הCP3 מ2018 פשוט מושלם (גם הישנים יותר אבל הליטוש של 2018 עובד מעולה) והוא עושה הכל טוב, שיוט, ספורט, עיר, בלי פשרות על כלום, הגיר גם מחולק מושלם ואין טעם לשחק בGearing שלו.
https://www.motorcyclistonline.com/b...0-doin-time-0/
14121084189_b3c1988530_h.jpgThe change to a one-tooth-larger countershaft sprocket from Supersprox confirmed I was on to something good. The bike felt more broadly capable, and the gearbox gave some useful choices of ratio
מעניין, בחו"ל מתייחסים לזה כדבר שבשגרה. שמתי לב שבארץ גם לא אוהבים להחליף בולם אחורי אפילו שזה די פשוט, זוכר שהיה צורך ב "אם לא הולך אין בעיה, תחזירו, אני אשלם אותו דבר על הזמן שלכם.."
כן הבנתי שבחדשים, האלקטרוניקה יכולה פשוט להפסיק לעבוד אם נוגעים בגג"ש. פלאי הטכנולוגיה
האלקטרוניקה לא תפסיק לעבוד אבל בחלק מהאופנועים יש חיישנים שמודדים את מהירות הציר ובהחלפת גלגל שיניים המהירות של הציר משתנה ביחס למהירות הגלגלים ויכול להיות שזה יפריע לבקרות.
שיחקתי הרבה עם גלגלי שיניים וב100% של המקרים הוספת שן או שניים מקדימה שחט את כח המנוע וגרם שבסיבובים איטיים היה גם צורך להוריד להילוך ראשון.
לעומת זאת בוי סטרום 1000 הישן הורדת שן או שניים שיפרה את המצב והפיחה חיים במנוע כי לוי סטרום 1000 חסר כח דחף בסל"ד נמוך.
גם בוי סטרום הייתה בעיה בהחלפת גלגל שיניים כי מד המהירות זייף אבל התקנת ספידו הילר סידרה את הבעיה
אני לא מהמשפרים.
למעט מושב ארגזים מגן מנוע אני לא אוהב לעשות שינויים מכניים או תוכנה.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אני גם אוהב אגזוז מקורי, אם יש עליו קצת אמנות זה אפילו מרחיק סקרנים
לגבי הגג"שים, עדיין לי נראה שווה אם האופנוע ליטר+ ויש לו מלא כח בכל מקום, ומעדיפים שיוט על סל"ד נעים יותר בבינעירוני על פני פתיחות מול למבורגינים ביציאה מאיילון (אולי אני מפונק סל"ד אחרי ה-NC)
יש אפילו מחשבון שינויי גג"שים -
http://sprocketcalculator.com
אגב, יצא לך לרכב על הקאפונורד?
גם הוי סטרום ליטר ואם תעלה לו שן יהיה מאד קשה למנוע להגיע למהירות הסופית, לא שזה משנה אבל זה רק מראה לך שחסר לו מומנט והשינוי הזה יהרוס את כל האופנוע.
הקאפונורד היה ברשימה שלי לפני שנה כי המחיר שלו בריצפה ויש גירסה מאובזרת עם מתלים סמי אקטיבים והתיעצתי עם חבר פורום שרכב עליו, נשמע אופנוע טוב אבל לא מה שאני מחפש, על פניו נראה שזה אופנוע תיור למרחקים ארוכים.
גם אני חושב שאופנוע צריך להישאר כמעט כמו שהוא במקור. אין מה לגעת במנוע או במפות ההצתה. שינוי בגלגלי שיניים בא על חשבון משהו ובדרך כלל היצרן בחר את מה שמתאים לאופי הכלי, בנוסף זה יכול לשגע את האלקטרוניקה בכלים עם מערכות מתקדמות.
כשקניתי את ה-z1000sx (אחרי f700gs) חשבתי שיחסי העברה קצרים מידי ושאפשר לשנות, לא נגעתי בגלל האלקטרוניקה, ובראיה לאחור אני שמח שלא החלפתי. אחרי שהתרגלתי לכח של הכלי אני לא מוכן לוותר על טיפה ממנו. הפיק אפ בתאוצה מדהים וגם בטיולים עם ג'קסר 1000 ו-cbr1000 לא הורגשה שום בעיה בקצב התאוצה (יש הבדל במהירות הסופית).
לדעתי ה-z1sx לא צריך שום שיפור (פרט למראות) בדור הרביעי (או החמישי) טיפלו בכל מה שהיה צריך. מיגון הרוח מושלם; המתלים והברקסים נהדרים כמו שהם; יחסי העברה שמתאימים לכלי כמו כפפה; תנוחת ישיבה חצי זקופה, קרבית ועדיין נוחה מאד; חבילת אלקטרוניקה נהדרת עם מערכת בשישה צירים. אחרי 40,000 ק"מ יש לי רק ביקורת אחת - המראות לא נותנות תמונה טובה.
וכבונוס יש גם מזוודות צד מקוריות שנשלפות מבלי להשאיר סימן.
ואם התכנון לא היה מתאים לי, כנראה שגם אז לא הייתי משנה כלום (פרט לאגזוז או מיגון רוח שדורשים החלפה בהרבה כלים) וממשיך לכלי הבא.
מזוודות צד ניתקות בלי שצריך להוסיף הרכבות מתכת לצדדים זה פגז.
מה ההבדלים העקרוניים בין דור 1 לדור 4/5, למעט השיפורים באלקטרוניקה?
יש לי גם קצת את הבעיה עם המראות (גם כן על הפיירינג), רציתי לקנות ברגים ארוכים יותר ולהשתמש בספייסרים מאלומיניום שהגיעו מאלי, אבל בארץ מתקשים עם ברגי אלן אלחלד משום מה, כל פעם מציעים את השחורים.
יש לך אבל אופציה מוכנה ל-Z -
https://www.ebay.com/itm/Mirror-Exte...-/382417708410
עריכה: מעביר לשרשור על ה-Z כדי לא לזהם
נערך לאחרונה על ידי kaz; 12-03-2021 בשעה 12:25.