אוי ואבוי!
לחץ אוויר מודדים כשהצמיג קר!
המידות הן כפי שנכתב למעלה (בערך 36-42).
בצמיג חם ברכב מעלים בערך 10% למדידה חמה (יעני בגסות 39/40-46 אני הייתי מנפח קצת פחות) אבל זהו כלל אצבע גס, ובאוטו, ולך תגדיר מה זה "חם". "חם" בקיץ אחרי סדום-ערד זה לא "חם" של יום גשום בגוש דן.
ההמלצה שלי,
החזק מדיד פשוט (לי יש מדיד עט). מדוד בבוקר כשהצמיג קר, מדוד אחרי נסיעה (או בתחנת דלק שאליה אתה מגיע בד"כ למלא), ואם אתה רוצה עוד נקודת ייחוס, מדוד גם לפני נסיעה אחרי שהאופנוע עמד בשמש.
כך תדע כמה למלא בכל הזדמנות. כשממלאים בתחנת דלק, להשוות למדיד, כי הסטיה בין תחנה לתחנה יכול להגיע לכמה psi טובים ואתה רוצה נקודת ייחוס כלשהי. אם המדיד מזייף, בדוק בכמה (במקום שבו אפשר לסמוך על השעון, נדץגיד פנצ'ריה טובה), כדי שתדע לעשות את ההחסרות/הוספות הנדרשות למדיד.
אני נוסע עם מדיד, נגד פנצ'רים, ופנס ראש נגד עין הרע
נניח שמילאתי לפי הוראות יצרן- 42 קידמי ו32 אחורי ב-20 מ"צ. אם אחרי שאימצתי את הצמיג, האוויר בצמיג מתחמם- הלחץ אמור לעלות.
מה שהיה 42 אמור להיות אחרי תוספת 46.
להבנתי אם הצמיג כתוצאה מהחימום "התנפח" קצת (10%) הלחץ אמור להישאר זהה ואם התנפח יותר אפילו לרדת.
אם הלחץ לא מנפח את הצמיג זה אומר שאחיזה משתפרת רק בגלל שינוי האלסטיות של הגומי וזה לא נראה לי נכון.
מדהים שעם כל הררי המידע הטכני יש עדיין ערפל סביב הנושא.
אני כבר שנתיים עם הכלי, נסיעה קבועה כל יום,
מתדלק פעם ביומיים (235-245 ק"מ) - 9-9.5 ליטר.
מה שיוצא 24/25 ק"מ לליטר..
ואני לוחץ קבוע.. רוב הנסיעה על 140-170 (על 443)
x-max 250 2013 -> nc700x 2012
אל תתן לעולם לשנות את החיוך שלך, תגרום לחיוך שלך לשנות את העולם !
2000 קילומטר.
את השבוע העברתי בין הפיאט 500 לnc750 בשל מזג האוויר הפכפך.
הנסיעות היו לרמת אפעל וחזרה לירושלים בעיקר בשעות העומס.
בארגז האחורי הנחתי תיק עם מחשב נייד ועוד כמה דברים ארגז שמאלי כיסוי ימני ריק ומיכל הדלק הכיל גפפות קיץ/חורף נייר מגבת ארנק ועוד שלל עזרים.
הכלי מתגלה במלאו תיפארתו יש מקום לציוד שצריך הן בחנייה והן בדרך.
הוא משתלב נפלא בתנועה הצפופה של כביש 1 או 443.
כמובן שהכל זורם בהרמוניה ונוחות מופלגת וחבל שלא חשבתי עליו לפני שרכשתי את הxv950 הארור הייתי חוסך המון כסף.
היום ניגשתי למבצע שהיה באופנוסנטר כשאני חשבתי לרכוש קצת ציוד.
בפועל מה שזול זול ולמעט מעיל צוללנים ממוגן ב270 שקל שנזנח מאחר ואני רוכב על אופנוע ולא על דולפין לא מצאתי משהו מלהיב.
משם קפצתי לbigboys לפגוש את הקאוואסאקי שלא היה שם.
שוחחתי קצת עם החברל'ך ויצאתי לירושלים.
תכלס תענוג משתלב יפה ובחשכה של הערב הצבעוניות של המסך שמכוונת לרכיבה חסכונית בהחלט נחמדה ומעוררת חיוך.
LokiMonsteR
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אין שום ערפל. המידע מאוד ברור.
כל יצרן רכב וכל יצרן צמיגים מורה בפירוש על מדידה כשהצמיג קר.
הלחץ אוויר שהיצרן נותן הוא פשרה מכיוון שאין לו אפשרות להורות לכל רוכב בכל משקל ובכל טמפרטורה כמה לנפח.
כשהוא כותב 36-42 הוא לוקח בחשבון שברכיבה הצמיג מתחמם. מחמם את האוויר שבפנים וגורם לו לנסות להתפשט. מכיוון שהוא לא יכול, הלחץ עולה.
המקום היחיד שבו (אולי. אין לי מושג במכונאות מרוצים) מודדים על צמיג חם, זה במסלול, כשמשקל הרוכב+אופנוע ידוע עד לרמת הגרם.
אם מעניין אותך:
https://www.nc700-forum.com/forum/nc...-critical.html
הם די כותבים את מה שכתבתי בתגובות קודמות. היצרן נותן נתונים כסוג של פשרה.
מי שרוצה לרכב בתנאים האופטימאלים, צריך להשיג את טבלאות העומס/לחץ של יצרן הצמיגים, למדוד כמה משקל יש על כל גלגל (עם רוכב וציוד כמובן), ולהתאים את הלחץ.
ןכמובן, כל המדידות מתייחסות לצמיג קר.
גם לי תמוהה שהונדה לא מספקים לחצים שונים למורכב אחד או שניים, ושהלחץ שהם ממליצים הוא למעשה הלחץ המקסימלי של הצמיג.
רגע של כנות.
חוזר הביתה מהמשרד.
תנועה ירושלמית טיפוסית של שעה 16:00 ואני אשכרה מבסוט ומחייך.
ההונדה קלה לתימרון ועוברת מעל רוב המראות.
תיקי הצד אינם מפריעים והישיבה הגבוהה מספקת צפיה על הנעשה מעבר למכוניות.
ואני בלב אומר לעצמי ואלה סבבה.
חייב לציין שאפילו מול הדיאלים הרוצחעת של המשרד שהיום הוצאתי לסיבוב הnc מנצחת.
כעת יקומו כמה מחברי הטובים ויאמרו wtf.
נכון שבשבת אני לא יכול לעמוד בקצב.
ונכון שהכל בפינות האלו קצת פחות וורוד.
אבל כשחושבים על זה ביום יום הכל מעולה.
תופעה מוזרה שניתקלתי בnc זה שבעת האצה חזקה יש תחושה אלסטית כאילו המשאבת דלק עולה ויורדת או לחילופין בעבר הייתה משאבת האצה כשלוחצים בגז שזה כאילו קורה פה.
אני אקפוץ למוסך שיחוו דיעה כי זה קצת מוזר.
בכללי אני די מרוצה מהnc כאמור הייתי שמח לעוד כמה סוסונים באורווה ותוספת דיסק.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
עם גודל מנוע כזה, בטוח שיש מצב לשחק קצת בטיונינג כדי להשיג קצת יותר (בדגמי 2019 למשל העלו את הקו האדום בכמה מאות סל"ד). הבעיה היא שרוב הקונים של הכלי הזה הם "סבתות"ולכן אין הרבה ידע על כך ברשת.
תהיות.
למה הונדה לא מאפשרים להחליף צופר?
עלה שירשור לגבי התקנת צופר חזק יותר ואכן גם אני רציתי להתקין ובמעמד הרכישה נאמר לי שזה לא מאושר על ידי הונדה ואף יפגע באחריות.
מאידך פנסי ערפל או איך שלא נקרא להם ב5000 שקל או כמה שהם עולים הונדה מוכנה להתקין.
מנסה להבין את ההיגיון שם.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
מה הבעיה
תיגש ותשאל אם תמורת 5k הם ירכיבו לך צופר "אורגינל"
אין צופר משום סוג או מחיר.
אני לא ממש מבין למה - גם במקרה של הצופר וגם של התאורה יש חיבור ותוספת ריליי ובהנחה שאין לתאורה מחבר יעודי אז לתאורה צריך למשוך חיווט מאחת הצמות שזה אפילו יותר מסובך לעומת הצופר שישב על חיווט קים ( לפעמים צריך ריליי אחר).
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אבל לעצמך מה אכפת לך מהחברה ...בגלל האחריות....אם אתה חושב שצופר יכול להציל לך את החיים או אפילו את אחת האצבעות זה לא שווה לך את זה?
אם אתה מחליט שלא שווה אז למה אתה רוכב
האחריות חשובה יותר?
מה מונע בידך לעשות צמה חדשה מהמצבר שתוכל לפרק באם תרצה שלא יראו אותה כאשר תחזור למוסך
בעקרון אני מעדיף צופר חזק יותר.
מאחר והאופנוע חדש ויש תקופת אחריות אני מעדיף להשמע לחברה עד תום האחריות ואז כמובן נרכוש צופר אמיתי ולא הפיפי שיש כרגע.
פשוט לא מובנת לי המדיניות של הונדה בנושא.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI