
נכתב במקור על ידי
KKatkov
הגיוני שרכב בן למעלה מעשור ידרוש חלפים ותיקונים, גם אם הקילומטראז' שלו לא גבוה במיוחד. מבין החלקים שהחלפת, אין משהו שהייתי מגדיר כ"בלאי לא סביר".
אפרופו הסובארו - אני מאמין לך ששלך ספציפית הייתה אמינה להפליא, למרות שלא ברור לי למה ואיך. לצורך העניין, ניסיון של חבר עם פורסטר 2006 עם כ-160 אלף ק"מ מראה שלא מדובר ברכב נטול תקלות, והתקלות אינן זולות בכלל.
זכור לי שברכב שלו הוחלפו:
- מסרק הגה ומשאבת הגה.
- בולמים
- בול ג'וינטס
- פנסים קדמיים
- בית מתגים בדלת
וכנראה עוד כמה דברים שאינני זוכר.
זה בלי שמזכירים נזילה משהמשמשה הקדמית, מלחמה ברעשי הרוח דרך החלונות (מחלה סוברואית ידועה) ובעיות קטנות בפלסטיקת הפנים (מחזיק כוסות שנשבר) וכדומה.
כך שניסיוני מראה שיפני או לא יפני, הגיל עושה את שלו - וכל רכב ישן ידרוש השקעה של זמן וכסף כדי לשמור עליו במצב טוב. במקרה הטוב, הסכום שתשלם יהיה נמוך משמעותית מירידת ערך של רכב בן שנתיים-שלוש, ואז זה משתלם. במקרה הגרוע - הסכומים יהיו דומים לירידת ערך של רכב חדש משמעותית, ואז אין הצדקה רציונלית להחזיק את הרכב הישן פרט לעניינים סנטימנטליים (ע"ע האלפא 159 שהייתה לי). האלטנרנטיבה היא להזניח את הרכב, ולהגיד שהוא אמין כי הוא ממשיך לנסוע למרות ההזנחה... עד שיפסיק לנסוע.
אגב, אשמח עם תוכל לחלוק את הפרוצדורה לאיפוס חיישן מצערת. גם אני ניקיתי את בית המצערת לא מזמן, והרכב התנהג מגעיל לכמה עשרות קילומטרים - עד שהחיישן "למד" את עצמו מחדש. כדי לוודא תקינות, הייתי רוצה לבצע איפוס כהלכה.