אופנוע דוחף קדימה עם קלאץ' לחוץ עד הסוף אומר שהקלאץ' לא מופרד עד הסוף או שיש מיסב גמור שבמקום להסתובב על ריק,מתסובב ביחד עם הציר שהוא אמור להפריד ממנו.
קלאץ' גמור זה קלאץ' שמחליק,אבל גם קלאץ' חדש יחליק אם הוא לא ייצמד עד הסוף.
אז כמו שרשמתי בכותרת חח יש איזה דרך כלשהי לדעת שבוודאות צריך להחליף קלאץ ?..
יש לי סימנים באופנוע של:
*שהקלאץ לחוץ עד הסוף ואני מכניס ראשון האופנוע קצת דוחף קדימה כאלו למרות שהקלאץ לחוץ..
(שיחקתי טיפה עם הכבל כמו בסרטון באשכול של הפורום הכללי) - לא עזר..
*ההילוכים ניכנסים קצת קשה כזה..
*ומאוד קשה להכניס ניוטראל... אפילו לפעמים שהאופנוע עומד ואני בראשון הרגלית הילוכים נתקעת ולא עולה לניוטראל או שני אלא רק ממש בכח..
לפי הסימנים ניראה לי זה באמת קלאץ השאלה אם במקום סתם לפתוח ,ולקנות חלקים, ולהחליף זה סתם למהר.. אני סטודנט לא מתאים הוצאות מיותרות חח
ואולי ביכלל זה הגיר ?..
מדובר בימאהה WR250X
אופנוע דוחף קדימה עם קלאץ' לחוץ עד הסוף אומר שהקלאץ' לא מופרד עד הסוף או שיש מיסב גמור שבמקום להסתובב על ריק,מתסובב ביחד עם הציר שהוא אמור להפריד ממנו.
קלאץ' גמור זה קלאץ' שמחליק,אבל גם קלאץ' חדש יחליק אם הוא לא ייצמד עד הסוף.
את האמת שאני לא מרגיש בנסיעה שהוא מחליק כאלו נותן גז באוויר כזה..
עוד מישהו חברים?
כן,
קלאץ שדוחף כמו שאמר טרייבל, לא מפריד עד הסוף.
יכול להיות עניין של כיוון, אבל גם יכול להיות דסקיות שהתעוותו.
אמרת שראית סרטון וכיוונת כמו שצריך. השאלה האם אפשר לשלול בוודאות ולחלוטין שכיוון נכון הוא לא הבעיה. וזאת בגלל שאין לך נסיון בזה.
(שאלה שרק אתה יכול לענות בבטחון)
איך יחליק הקלאצ' כשההילוך כבר משולב?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
היה לי אופנוע XT125 לפני כמה שנים ואני זוכר שהלך לי בו הקלאץ הייתי מרגיש בנסיעה שאני נותן קצת גז יותר מידי אז כאלו היה הגז באוויר (קלאץ מחליק ) אני חושב שזה זה הקטע שפה אין לי ככה אבל יש את כל הסימנים שציינתי
בהודעה הראשונה כתבת בפירוש שאתה מרגיש "כאילו נותן גז באויר". ניסוח שלך, לא שלי.
עכשיו אתה כותב שמה שלא קורה זה שהוא לא "נותן גז באויר".
בא לך להסגר על עצמך?
אם הקלאץ מחליק או לא זה לא סותר את מה שכתב לך טרייבל. אתה בטוח שכיוונת את הקלאץ כמו שצריך? או שתגש למישהו שיודע לכוון את הכבל כמו שצריך (לוקח 2 דקות) או שתהיה בטוח שעשית את זה כמו שצריך כי אם כל הבעיה שלך זה כבל לא מכוון אז חבל- בסוף זה יעלה לך ביוקר.
יש לך מושג מה זה קלאץ מחליק?
אין לי מושג למה אנשים מפרשים תגובות כעוינות כשהם לא מבינים את ההקשר. השאלה מופנית להודעה שלפניה, ומתייחסת לחלק שבו פותש טוען שהקלאצ' אינו מחליק "כשהוא מעמיס עליו", דהיינו כשההילוך כבר משולב.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
וואו,
בואו נוריד את הלהבות קצת.
רון, אם תקרא את ההודעה שכתבת על החלקת קלאץ (שבה התכוונת שהוא לא מחליק) בעינים ביקורתיות, תבין ששימוש בסימני פיסוק, או סתם סידור המשפט כמו שצריך, היה חוסך הרבה אי הבנות.
גם אני, כשקראתי, הייתי צריך להסתמך על מה שכתבת בהודעות קודמות+קצת ניחוש כדי להבין למה התכוונת.
ולמאירסון,.קלאץ יכול להחליק גם אחרי ששילבת הילוך למשל בעומס בהילוך גבוה.
לדוגמה, פתיחת גז בחמישי לצורך האצה. ככל שההילוך יותר גבוה, למנוע יותר קשה לסובב את הגלגלים+גיר. נקודת הכשל הראשונה היא קלאץ' גמור (או כבל מתוח מדי). בהילוך ראשון זה יקרה פחות (אבל עדיין יקרה) כי יותר קל למנוע להזיז את האופנוע, ולכן העומס על הקלאץ נמוך יותר. אינטואיטיבית זה נשמע הפוך להגיון, אז צריך להפעיל קצת את המחשבה והדמיון כדי להבין למה זה קורה.