היי. אני די חדש בתחום. הייתי שמח אם תוכלו לשפוך לי קצת אור על עניין דרגת העומס בבלמים.
מה האידיאל כשאני רוכב לבד? וכשאני מרכיב עוד נוסע?
אני רוכב על קימקו אקסייטניג 250.
תודה לעוזרים!
אתה מתכוון (כנראה) לבולמים ולא לבלמים.
מה שניתן לכוון (בד"כ ) בקטנועים זה את עומס הקפיץ האחורי בלבד. ככל שהטבעת גורמת לו להיות יותר מכווץ, הוא יותר קשיח (זה לא הכי מדויק פיזיקלית אבל זה מתאר בפשטות).
חפש ביויטיוב את המונח sag.
כלל אצבע,
אם אתה במשקל ממוצע, תשאיר את הכיול על מה שהגיע מהחברה (משהו באמצע). אם אתה בעיקר מרכיב, או שאתה גדול במיוחד, תקשיח, ואם אתה קטנצ'יק תרכך.
מעבר לכך, יש את עניין תחושת הישבן.
אם אתה חש שהקטנוע מקפץ כמו תיש על כל חריץ, אולי הקפיץ בעומס גבוה יותר ושווה לרכך, אם אתה מרגיש שהוא מתנדנד מדי או סוגר מהלך בבאמפים תקשיח.
באקסייטינג אין כל כך מה לדבר על תחושות ונדנודים בהשכבות, אבל אם תרצה להכנס לשם בהמשך, אפשר.
בגדול, הקטנוע הזה הוא לא בדיוק סופר ספורט ואת רוב המשחק עם הקפיץ אתה תרגיש בנוחות ופחות ביכולות הדינמיות.