מילים על גבי מילים בדוח . הצפיפות , התחבורה הציבורית הגרועה, האיחורים הבלתי פוסקים , הגידול של שוק הרכב , הפגיעה בשוק העבודה.
בהכנסות המדינה .
אבל למדינה נוח לקחת מיסים .
תגובת השר -" הדוח ישכח" .
אף מילה על החלופה האמיתית הדוג'
"הפקקים שלא נגמרים, הרכבת תקועה , האוטובוס מאחר ודחוס. "
כבוד הכץ מתרץ , מה אף אחד לא לא רואה -הפתרון בדו גלגלי. ?
במזרח הרחוק הדוג" הוא הרוב השולט.
ואצלינו 10% מהשוק...
יקומו היבואנים , יקבעו עם כבוד השר , יבקשו הנחות מהאוצר .
הכל כל כך ברור , אבל אף אחד לא רואה אותו...
תמשיכו לעמוד פגוש לפגוש , קופסא ליד קופסא.
חלם.
לא מובן.
אפילו זקני המחלקה רואים שהמלך ערום.
איפוא מטרו, מאיר , וכל השאר ...ששש
ישנים..
צאו"
מילים על גבי מילים בדוח . הצפיפות , התחבורה הציבורית הגרועה, האיחורים הבלתי פוסקים , הגידול של שוק הרכב , הפגיעה בשוק העבודה.
בהכנסות המדינה .
אבל למדינה נוח לקחת מיסים .
תגובת השר -" הדוח ישכח" .
אף מילה על החלופה האמיתית הדוג'
חבר'ה, שוק הרכב - עם דגש על שוק הרכב הפרטי - הוא הפרה החולבת כמעט הכי גדולה בטבלאת ההכנסות השנתית של מדינת ישראל
מקום ראשון בטבלה עומד שוק הנדלן - זה התחום הרווחי ביותר למדינת ישראל ממיסוי
אחריו נמצא שוק הרכב עם דגש על רכב פרטי - מיסוי ברכישת רכב חדש (110%) , מיסוי באגרת רישוי (טסט כל שנה בעלויות שמתחילות ב1300 שקל לרכב הפשוט והקטן ביותר) , דלק - כידוע חצי ממחיר הדלק הוא מס בשם לא פחות הזוי שנקרא "בלו" , דוחות משטרה ומהירות , קנסות חניה והיד עוד נטויה
המדינה או יותר מדוייק משרד האוצר אחד המושחתים והסודיים בעולם - לעולם, אבל לעולם לא יוותר על ההכנסה העצומה הזו
זו הסיבה הישירה למה המדינה מוצפת רכבים ולמה נכנסים כל שנה למדינת ישראל לא פחות מ300,000 (!!!) מכוניות בשעריה ועולים על הכביש
התשתיות, גודל הערים ורוחב הרחובות והכבישים אינם עומדים בעומס, והמדינה אט אט הופכת לפקק אחד גדול. לא רחוק היום שבו לא משנה מאיזה מקום ובאיזו שעה ביום תצא עם רכב, אתה תעמוד בפקק של שעות
עמישראל לא יוותר על הרכב הפרטי שלו, במיוחד שהוא בליסינג מהעבודה
המדינה לא רוצה לצמצמם זיהום, היא רק מחפשת דרכים למסות עוד את ענף הרכב השמן שלה
המדינה לא רוצה אופנועים, הם גורמים להפחתה בהכנסות (מחירים נמוכים מרכב ממוצע, אגרת רישוי בגובה כמעט חמישית מחיר מאגרת הרכב הזולה ביותר, והדלק... הדלק שאופנוע לא שורף זה הדבר שהכי מציק לגוף הממסה שנקרא משרד האוצר)
תשכחו משינוי, תשכחו מעידוד דו"ג, ותרכבו כל עוד אפשר לקנות ביטוח ב5000 שקל כי גם לזה יהיה סוף כשיכנסו רכבים חשמלים וצריכת הדלק הכללית בארץ תצנח משמעותית מהיום
אחרי שנכנסתי לעולם הזה, אני לא רואה בנאדם נורמאלי שנכנס לזה.
בסך הכול קטנוע 300 סמק בנסיעות של 50 ק"מ ביום, יש יותר בעיות מיתרונות.
הדבר הכי בעייתי, אתה לא יודע אם תסיים את הנסיעה שהתחלת.
למה לבנאדם נורמאלי להיכנס לזה?
אז שישב באוטו עוד שעה כל יום, יש מזגן ויש מוזיקה ואפשר לנהל שיחות, הכול טוב.
יש פחות חששות אם תסיים את הנסיעה, אני בתוך הקופסאת מתכת שלי שכולם יחנקו.
אם יורד גשם הנהגים הגרועים הופכים ליותר גרועים, אפשר להרטב במקרה הטוב או להחליק במקרה הפחות טוב.
אני צריך לקנות פלורוסנטים לדירה שלי, אני צריך במיוחד לנסוע עם האוטו.
בגלל זה להציע לישראלי הממוצע להחליף לאופנוע/קטנוע פשוט לא יקרה, בעיקר לא במחירים האלו.
בתחום אחד כן יש פריחה. אופניים חשמליים שזה פתרון מושלם לעיר.
זה הזמן ללחוץ על השר.
כמובן שהדוג " לא הפתרון היחידי אבל הוא אחד מהם. אחד הטובים.
אולי לבנות מסילה בכביש 6 ?
אולי תחבורה ציבורית נורמלית..
אצלינו בצפון בונים כבישים, פחות פקקים, אנשים יותר סימפטים...
אבל ליבי ליבי על המרכז..
זה הזמן גם להחליף את השר..
צאו
אה, תאורית קונספירציה התורנית.
אתה יודע שתפקיד של שר האוצר לא עובר בירושה? אתה מבין שעל שטויות כמו "ביטחון", "רווחה", "חינוך לגיל הרך" וחו צריך לשלם?
אתה יודע שליסינג יותר יקר מלקנות בעצמך?
אתה יודע ש-"מדינה" זה לא בני אצולה שיושבים באיזה טירה, זה אנשים כמוך שאתה בוחר?
אופנועים (לא קטנועים!) גורמים לאנשים בגיל הכי פרודוקטיבי (20-40) לההרג. כן, זה פוגע בהכנסות.
מה קשר?!
חוצמזה - כל עוד משטרת התנועה רוכבת על איזה 1200 - גם אתה תוכל.
והנה עוד חוכמולוג הולך ללמד אותי כמה ליסינג שלי עולה.
ליסינג עולה (בערך) 2500 + 3000 שווי למס. איך אתה כאן חוסך 2000 שקל רק בעולם שלך יודעים.
תפסיק עם סמים ותחזור. יש בחירות. אתה בטוח יודע מה זה?
באמת? תגיד, גם ששר המדע לא קובע מה מהירות האור? ושר הביטחון לא קובע מי מנצח בקרב?
כשתגדל - תבין שעולם אמיתי קצת יותר מסובך מסרטון תעמולה של הסתדרות.
"כשתגדל תבין שהעולם האמיתי קצת יותר מסובך מסרטון תעמולה של ההסתדרות .."
/א.הזקן אני לא הייתי מוותר..../
טוב, ילד.
אני מנחש שמבחינת גיל אתה יכול הילד או הנכד שלי ומבחינת ניסיון חיים הנין שלי. אז כדאי שתירגע קצת.
אין לי מושג כמה שנים אתה חי בארץ – לפי הכתיבה שלך עברית אינה שפת האם שלך. אז תן למישהו שחי כאן ומעורב במה שקורה (בשפת המקור, עם הבנת הניואנסים) להסביר לך מה קורה. וכשתגדל אולי תבין (הדגש הוא על אולי, כי לפי ההתבטאויות שלך אתה חושב שאתה יודע הכול וזה מחסום גדול ללימוד).
ליסינג: אין לי מושג איפה אתה עובד ומה השימושים שלך ברכב. אבל, לפני שחידשנו את הליסינג בדקנו עם בעל מקצוע נאטרלי כמה יעלה לנו רכב בן 3 שנים (לא חדש) לשימוש שלנו ל-3 שנים. התוצאה הייתה גבוהה בכ-2000 שקל לחודש בהשוואה לליסינג, אולי כי המעביד תורם חלק מהעלות (כסף שלא היינו מקבלים אם לא היינו הולכים על ליסינג). בחשבון לא הוכנס ביטוח לנהג חדש וצעיר (שבינתיים נעשה רלבנטי) ולא הוכנס הפינוק שקשה לתמחר אותו, כמו נהיגה ברכב חדש במקום ברכב בן 3, תיקון מידי בכל מקום שהרכב מתקלקל אם יש אפשרות או רכב חילופי אם דרוש תיקון רציני יותר, העובדה שלוקחים את הרכב מהמשרד ומחזירים אותו למשרד לטיפולים שוטפים ולטסט ולא צריך לשרוף ימים על מוסכים וכו'. אז אני לא יודע איך הליסינג שלך עובד (ולא התיימרתי לדעת) אבל אצלי זה גם חוסך לא מעט כסף וגם נותן איכות חיים שאחרת לא היה לי. אגב, לפחות לגבי מקום העבודה של אשתי, אצל רוב העובדים זה כך, ככה שאולי אתה בין המעטים שמפסיד על ליסינג.
הלאה: במשרד האוצר שולטים הפקידים (פעם כונו נערי האוצר). אני מציע לך לראות את הסדרה הישנה yes minister, שם זה מוצג בהגזמה ובהומור, אבל ייתן לך רמזים איך הדברים מתנהלים באמת. אם השר רוצה להכניס שינויים במדיניות כל שהכנסות האוצר יקטנו הוא חייב לציין מקורות הכנסה חלופיים או קיצוץ רוחבי. שניהם בעייתיים מבחינה פוליטית (לא עניינית) וראש הממשלה לא ייתן לבצע – לדוגמה, הוא לא יכול להרשות לעצמו קיצוץ בתקציבים לחרדים או קיצוץ בהטבות להתנחלויות כי הוא לא ישרוד פוליטית. גירעון היא מילה גסה (למרות שיש לא מעט כלכלנים שמצדדים בכך), כך ששר האוצר ממש, אבל ממש לא חופשי ליישם מדיניות שטובה בעיניו וודאי לא יכול להתווכח עם "המקצוענים" שבמשרד.
לא הבנתי מה רצית להגיד על שר המדע או שר הביטחון, אבל גם הם לא יכולים לעשות מה שהם רוצים. כך, לדוגמה, שר המדע הנוכחי ניסה לבטל מינוי מקצועי בגלל סיבות פוליטיות וזה חזר לו כמו בומרנג לפרצוף. שר החינוך ניסה (בגלל אג'נדה פוליטית) לפתח אוניברסיטה שבשטחים (ע"י מינוי אנשי שלומו שאינם עומדים ברמה מקצועית ואישית בסטנדרטים מינימאליים) וזה נמצא כרגע בדיון בבית משפט.
ואחרון – בקשר לבחירות: אמר אדם חכם (יצחק בן אהרון), הרוב הוא תמיד רוב אבל הוא לא תמיד צודק. אנחנו רואים וממשיכים לראות כיצד אנשים דופקים את עצמם בהצבעה "מהבטן" במקום "מהראש", רואים איך תמימים מאמינים בשקרים ("הערבים נוהרים באלפיהם לקלפיות"), כך שתוצאות הבחירות הן מדד קטן מאוד למה שבאמת צריך ומה טוב לאנשים. בכל מקרה, נושא העומס בכבישים אינו אחד הנושאים החשובים של הפרק בבחירות הקרובות, כל שלא משנה מי ייבחר, הנושא לא יטופל בצורה משמעותית בזמן הקרוב.
ואחרון – אני מכבד אותך בתשובות ענייניות ומנסה לא לרדת לרמה שלך. אבל אני יודע לכתוב גם אחרת.
ביפן יש מקצוע שקוראים לו דוחס לרכבות.
כל מה שהם עושים זה לדחוס פיזית אנשים לתוך הרכבות...הצפיפות של הרבה יותר גבוהה אבל הם דוחסים מהר והרכבות לא מאחרות
20שניות איחור של רכבת גוררת התנצלות מביכה של חברת הרכבות, לא חושב שחרקירי, אבל התנצלות רשמית.
א.הזקן,
איש יקר, נפלת למלכודת הכי ידועה באינטרנט הלא היא 'אכלת טרולים', ועדיין יצאת ממנה באלגנטיות, שאפו!
לגבי כל מה שכתבת (אולי חוץ מכל נושא הליסינג, שאין לי בו שביב של מושג) אני מסכים לגמרי.
בהמשך לדברך ולדבריו של שאשא, כל עניין התח''צ לא ישתנה כי הוא לא מעניין אף אחד שם בערמת הרפש שיושבת בירושלים. הרי מבחינת השר הממונה ומבחינת הבוס שלו איפה שאנחנו רואים פקקים הם רואים מחלפים, וזה...
אותם יותר מעניין להפחיד על אירן והסורים שעל הגדרות, או לחשוף 'שמאלנים' משל היו מקארת'י שצד קומוניסטים מאשר לטפל בדברים שבאמת דורשים טיפול בארץ כמו העומס בבתי החולים, ההפקרות בכבישים (שהתח''צ היא רק מקרה פרטי), או רווחת השכבות החלשות (ואני אעצור כאן כדי לא להסתכן בזיהום השרשור בטינופת פוליטית).
נערך לאחרונה על ידי moonshield; 19-03-2019 בשעה 11:00.
xlib צריך איזה zlib שיכווץ את המשפטים שלו, יעיף מהם את הפתולוגיה האישיותיות הפרובלמטית שלו וישאיר רק את מהות התוכן שהיא דווקא סבירה.
עד אז, קשה לי להחליט אם הדברים שהוא רושם (ולא רק כאן אלא באופן כללי) נובעים מרצון להשתלב בדיון או טרוליזם וכשיש לי ספק לגבי דברים כאלה אז אני מניח טרוליזם ומתעלם.