ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
והנה עוד חוכמולוג הולך ללמד אותי כמה ליסינג שלי עולה.



כשתגדל - תבין שעולם אמיתי קצת יותר מסובך מסרטון תעמולה של הסתדרות.
טוב, ילד.
אני מנחש שמבחינת גיל אתה יכול הילד או הנכד שלי ומבחינת ניסיון חיים הנין שלי. אז כדאי שתירגע קצת.
אין לי מושג כמה שנים אתה חי בארץ – לפי הכתיבה שלך עברית אינה שפת האם שלך. אז תן למישהו שחי כאן ומעורב במה שקורה (בשפת המקור, עם הבנת הניואנסים) להסביר לך מה קורה. וכשתגדל אולי תבין (הדגש הוא על אולי, כי לפי ההתבטאויות שלך אתה חושב שאתה יודע הכול וזה מחסום גדול ללימוד).
ליסינג: אין לי מושג איפה אתה עובד ומה השימושים שלך ברכב. אבל, לפני שחידשנו את הליסינג בדקנו עם בעל מקצוע נאטרלי כמה יעלה לנו רכב בן 3 שנים (לא חדש) לשימוש שלנו ל-3 שנים. התוצאה הייתה גבוהה בכ-2000 שקל לחודש בהשוואה לליסינג, אולי כי המעביד תורם חלק מהעלות (כסף שלא היינו מקבלים אם לא היינו הולכים על ליסינג). בחשבון לא הוכנס ביטוח לנהג חדש וצעיר (שבינתיים נעשה רלבנטי) ולא הוכנס הפינוק שקשה לתמחר אותו, כמו נהיגה ברכב חדש במקום ברכב בן 3, תיקון מידי בכל מקום שהרכב מתקלקל אם יש אפשרות או רכב חילופי אם דרוש תיקון רציני יותר, העובדה שלוקחים את הרכב מהמשרד ומחזירים אותו למשרד לטיפולים שוטפים ולטסט ולא צריך לשרוף ימים על מוסכים וכו'. אז אני לא יודע איך הליסינג שלך עובד (ולא התיימרתי לדעת) אבל אצלי זה גם חוסך לא מעט כסף וגם נותן איכות חיים שאחרת לא היה לי. אגב, לפחות לגבי מקום העבודה של אשתי, אצל רוב העובדים זה כך, ככה שאולי אתה בין המעטים שמפסיד על ליסינג.
הלאה: במשרד האוצר שולטים הפקידים (פעם כונו נערי האוצר). אני מציע לך לראות את הסדרה הישנה yes minister, שם זה מוצג בהגזמה ובהומור, אבל ייתן לך רמזים איך הדברים מתנהלים באמת. אם השר רוצה להכניס שינויים במדיניות כל שהכנסות האוצר יקטנו הוא חייב לציין מקורות הכנסה חלופיים או קיצוץ רוחבי. שניהם בעייתיים מבחינה פוליטית (לא עניינית) וראש הממשלה לא ייתן לבצע – לדוגמה, הוא לא יכול להרשות לעצמו קיצוץ בתקציבים לחרדים או קיצוץ בהטבות להתנחלויות כי הוא לא ישרוד פוליטית. גירעון היא מילה גסה (למרות שיש לא מעט כלכלנים שמצדדים בכך), כך ששר האוצר ממש, אבל ממש לא חופשי ליישם מדיניות שטובה בעיניו וודאי לא יכול להתווכח עם "המקצוענים" שבמשרד.
לא הבנתי מה רצית להגיד על שר המדע או שר הביטחון, אבל גם הם לא יכולים לעשות מה שהם רוצים. כך, לדוגמה, שר המדע הנוכחי ניסה לבטל מינוי מקצועי בגלל סיבות פוליטיות וזה חזר לו כמו בומרנג לפרצוף. שר החינוך ניסה (בגלל אג'נדה פוליטית) לפתח אוניברסיטה שבשטחים (ע"י מינוי אנשי שלומו שאינם עומדים ברמה מקצועית ואישית בסטנדרטים מינימאליים) וזה נמצא כרגע בדיון בבית משפט.
ואחרון – בקשר לבחירות: אמר אדם חכם (יצחק בן אהרון), הרוב הוא תמיד רוב אבל הוא לא תמיד צודק. אנחנו רואים וממשיכים לראות כיצד אנשים דופקים את עצמם בהצבעה "מהבטן" במקום "מהראש", רואים איך תמימים מאמינים בשקרים ("הערבים נוהרים באלפיהם לקלפיות"), כך שתוצאות הבחירות הן מדד קטן מאוד למה שבאמת צריך ומה טוב לאנשים. בכל מקרה, נושא העומס בכבישים אינו אחד הנושאים החשובים של הפרק בבחירות הקרובות, כל שלא משנה מי ייבחר, הנושא לא יטופל בצורה משמעותית בזמן הקרוב.

ואחרון – אני מכבד אותך בתשובות ענייניות ומנסה לא לרדת לרמה שלך. אבל אני יודע לכתוב גם אחרת.