הדבר הנכון הוא להתקדם לאט.
אבל אם אתה אדם שקול ובעל שליטה עצמית אני מניח שלא צריכה להיות בעייה להתחיל עם הכלי המדובר וכמובן ברגע שאתה חש ביטחון לרוץ לרכיבה מתקדמת.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
שלום לחברי הפורום,
מתלבט ברכישת אופנוע ואשמח לעצה ממנוסים.
רכבתי לפני שלושים שנה על GS500. משך כשנתיים.
מאז חלפו שלושים שנה ללא אופנוע.
משבר העשור החמישי (שמגיע אחרי משבר הרביעי..) מחזיר אותי לתחום.
נדלקתי על ה BMW סקרמבל או RnineT. לרכיבות סוף שבוע ולא תמצאו אותי בנס הרים
לא אופנוע ספורט מובהק אבל גם לא פראייר.. נפח 1200 סמק.
היום לקחתי שיעור נהיגה רענון. אולי אקח אחד נוסף.
בתוכנית גם קורס נהיגה מתקדמת שהמליצו לי. זה יגיע אחרי האופנוע.
השאלה היא כזאת..
האופנוע מתאים לרוכב בפרופיל שלי. האם גדול מדי, חזק מדי.. אחרי תקופה ארוכה שלא רכבתי?
מדגיש שאני בעשור החמישי לחיי (מלמטה), היינו, שקול במעשיי. גובהי ממוצע, 180, לעניין התאמה פיזית לכלי.
אשמח לדעתכם.
תמיר,
נ.ב. ואולי תגידו לי לרדת מכל זה.. וזו תהיה העיצה הטובה ביותר![]()
הדבר הנכון הוא להתקדם לאט.
אבל אם אתה אדם שקול ובעל שליטה עצמית אני מניח שלא צריכה להיות בעייה להתחיל עם הכלי המדובר וכמובן ברגע שאתה חש ביטחון לרוץ לרכיבה מתקדמת.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ערב טוב,
בהמשך לפוסט שכתבתי.. מאז עשיתי נסיעות מבחן על כמה כלים. הבמוו, שבזכותו אני חוזר לעולם האופנועים, התגלה עבורי ככלי מאיים, כבד, לא משרה בטחון. לקחתי לנסיעת מבחן והרגשתי רצון לחזור ולהחזיר אותו כמה שיוצר מהר. בנראות הוא הכי יפה שאפשר. אבל כנראה לא מתאים לי.
נסעתי גם על הדוקאטי 797.. הזמין מקביל לסקרמבלר קפה רייסר (גם כלי מדהים ביופיו). נסיעה כיפית וזורמת. אופנוע סלחן לדעתי, לא מאד חזק.
וגם, על ה 09, המקביל ל XSR900. לימאהה אלקטרוניקה הרבה יוצר נדיבה מאשר לדוקאטי. למרות מה שנכתב על העצבנות שלו (ויש שרשור של אחר שמתלבט), הרגשתי נינוח על הכלי. גם בתוך העיר, גם על איילון. מרגיש שאפשר לומר עליו תחושה של קטנוע אם זה מה שרוציםבלי להמעיט מהיכולות שלו כמובן.
יש גם את האופציה של הקוואסקי, Z900RS שאותה טרם בדקתי. גם כלי מדהים באיך שנראה.
לסיכום, ההתלבטות שם כעת. אשמח לתובנות של בעלי הניסיון.
תודה,
אני התאהבתי 797, הגעתי לרכיבת מבחן ואיך שעליתי עליו הרגשתי כאילו יש לי אותו כבר שנתיים, לא היה אפילו כמה דקות של הסתגלות.
מבחינה ארגונומית לא יודע איך הם הצליחו לעשות אופנוע יחסית קטן אבל נוח לרוכבים גבוהים, אגב המונסטרים הגדולים הרבה פחות נוחים ממנו.
לי אישית יש צורך בלשאת ציוד וזאת הסיבה היחידה שאין לי 797 היום.
מסכים עם התחושה שאתה מתאר. כך גם הרגשתי על הימאהה, בניגוד גמור לבמוו.
רק אחדד את ההתלבטות. הדגמים הבאים- סקרמבלר קפה רייסר של דוקאטי, ימאהה XSR900 וגם אולי הקוואסקי Z900RS. רכבתי על הדומים להם הזמינים בהדגמות אצל היבואנים. בהבנה שלי הדוקאטי יקר יותר בעבור פחות אופנוע (אלקטרוניקה וכו) לעומת היפניים..
" גדול מדי...חזק מדי.." - זה לא.
זה אופנוע לא לילדים בטח,אבל אתה גם לא ילד.
אני חזרתי אחרי כמעט 25 שנים הפסקה ,אחרי כמה כלים שניסיתי אותם חודשים בודדים,הגעתי ל F800GS , כלי נוח ,מספיק חזק .הNine ניראה סבבה ,אבל היתי בודק טוב את האופציה של NineT Urban.
PS למה לא נס הרים? ..אני גם מגיע לשם מדי פעם,בין מקומות הכי יפים במדינה שלנו
אני בן 52 (וקצת :-) ) רכבתי לאורך שנים מגיל צעיר על אופנועי שטח ואחר כך אופנועי כביש. כשנולד הילד הראשון, אישתי שכנעה אותי להיות יותר אחראי ובפעם הראשונה בחיים קניתי מכונית (ומכרתי את האופנוע שהיה לי אז). לאורך 15 שנים לא רכבתי ועם הזמן התרגלתי לזה שזה חלק מהעבר וזה לא באמת חסר לי. ביקור לא מתוכנן במוזיאון של ב.מ.וו. בגרמניה ושיטוט וישיבה על האופנועים שם החזירו לי בבת אחת את החשק.
גם לי היתה התלבטות ארוכה, עוד לפני שבכלל ניסיתי שוב לרכב, אם לחזור לזה. כולל התלבטות כאן בפורום (בגלגול הקודם שלו). אישתי היתה זאת שאמרה לי שאלך לעשות רכיבות מבחן ובטח אבין שאני מבוגר מידי והג'וק שנכנס לי לראש ילך לו לבד לדרכו. אבל ההפך קרה. ניסיתי כל מיני אופנועים בעקבות כל מיני המלצות של חברי פורום ומכרים ובסוף קניתי BMW S1000R שאיתו אני כבר מעל ארבע שנים (ונהנה מכל רגע)
הגישה שלי כאדם מבוגר יותר מאשר הייתי לפני ההפסקה (ואלי בוגר יותר) היא אחרת. אני לא מחפש להוכיח שום דבר לאף אחד (גם בתחומי חיים אחרים מרכיבה) ואני פשוט נהנה מלרכב, מלהוריד את הכיסוי מהאופנוע בבוקר ולהרגיש כמה האופנוע גורם לי להרגיש מיוחד.
אני יודע שכל זמן שאוכל להמשיך לרכב, אעשה זאת. ההחלטה לרדת מהרכיבה בזמנו, היתה נכונה, כמו גם ההחלטה לחזור.
אני לא מכיר אותך פותח השרשור, אבל דעתי היא שאם זה מרגיש לך כמו משהו שחבל שאתה לא עושה - לך על זה. לגבי בחירה של אופנוע, ברור לי שאני לא מנצל עשירית ממה שהאופנוע מסוגל לעשות, אבל - מכל אלה שניסיתי, הוא זה שישר התחברתי אליו. אם אחד מהאופנועים שניסית מרגיש 'נכון' בשבילך, זה כנראה האופנוע שאתה צריך לבחור בו.
זה הנקודה די חשובה כאן.פחות כל מני נתונים טכניים ,אלה יותר ללכת לכיוון רגש.אם אתה לא צריך אופנוע ככלי תעבורה הראשי,אלה יותר "צעצוע לילד הגדול" ללכת על זה מה שהכי יפה ונוח בשבלך ,פחות לשמוע מה אומרים כל מני מבקרים ש לא ממש מבינים מה קורה בראש שלך![]()
אני הייתי במצבך וחזרתי בהדרגה קודם 500 ואח"כ הונדה 650r ניקד 4 צילינדר סלחני ונוח וכשצריך הוא גם יודע לנשוך (בכל זאת קרוב ל100 כ"ס). ממליץ לך לעשות נסיעת מבחן. וכיוון שאצלי זה כלי יום יומי הרכבתי ארגז ומשקף. אולי זה לא פוליטיקלי קורקט אבל זה שידרג את הכלי לצרכים שלי והפך אותו לכלי מצויין מבחינתי
בועז
רק לא URBAN, אופנוע מגניב, סאונד מעולה אבל תוך 15 שעה אתה מבין למה קוראים לו אורבן, לא נוח בכלל ללא קשר לכמה גבוה אתה, יש שם כשל ארגונומי וחבל כי ממש כיף לרכב עליו.
אני צריך הרבה יותר מזה, משהוא שיחזיק ציוד ל7 ימים ו3000 קילומטר, גם את זה הוא מסוגל ויש לחברת ונטורה את מה שצריך אבל זה הופך את האופנוע לצפוף וכנראה גם ישפיע על ההתנהגות שלו.
תודה על העצות, מועיל.
אני גם מרגיש אחראי מספיק לעלות על כלי כבד ולא מרגיש את הצורך בהדרגה.
הבמוו ספציפית הרגיש לי כבד מדי, מגושם מדי. הבוקסר שתי בוכנות זה קטע בלי ספק. יחד עם זאת מאד מווברץ. נראה לי מתאים יוצר למרחבים ומדינות פחות צפופות מאתנו.
ההונדה בהחלט אופציה שפסחתי עליה. אבדוק גם
חג שמח,
ה NINE-T חיה עצלה..ואני ספציפית לא חזיר גז. אפשרי גם עם גולדווינג או K1600 לרכוב בארץ ולנצל אותם (בכוונה מקצין).
צריך להתרגל לכל דבר, ותלוי גם למה משווים. אני לא התחברתי לבוקסר, והניין-T הוא עם המנוע שלפני קירור הנוזל, משמע קצת יותר טרקטורי אפילו מהבוקסר החדש עם קירור הנוזל.. ואכן הכל לפי ההרגשה ורכיבות מבחן.
אנוכי נושק ת'-50 ומחזיק כבר יותר לסופ"שים 4-בשורה גרמני עם 1293 סמ"קים "צנועים" שרואה לעיטים מאוד רחוקות את ה 180 בקושי בפיקים של שטות.
למה אני צריך כזה?.. יכול לתת לי חצי מהנפח את אותו הדבר, א-ב-ל : אני יכול קודם כל !!! אני מת על הלוק שלו ועל הנוחיות שלספורטורינג גרמני עם זיווד הספורט הייחודי המקורי, והמומנט הליניארי שהוא פשוט יכול לקחת סיבוב בכ 40 קמ"ש בהילוך שישי ולהאיץ חזרה כאילו זה אוטומט.
והי, יש מלא ג'יאסים RT-ים XR-ים ועוד... כמו שלי, יש אולי אחדים בארץ. כשמגיע למפגשים או טיולים של המועדון למשל, כבר לא בדיוק מסתכלים על חבורת הגמלים המזוודים במיטב התוצרת לחצות יבשות שכל אחד עם תג מחיר של פי 2++ מה K13S 2009 שלי.
לפות"ש - בהצלחה בחזרה לתחום, הכי חשוב לרכוב בזהירות ושהבוסית בבית זורמת עם העניין.
אם אתה צריך ייעוץ, תפנה וננסה לעזור.
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
היום עם כל הבקרות שיש באופנוע (בקרת אחיזה מערכת נגד נעילת גלגלים וכו') אין סיבה שלא תחזור לרכוב על כלי עתיר הספק כאמור זאת בהנחה שאתה מתון ובעל שליטה עצמית אני מאמין שהן ידעו לפצות על טעויות.
אם אתה בעל טמפרמנט עצבני אז כן תשקול עליה הדרגתית בנפח בשילוב קורסים לרכיבה מתקדמת.
לדעתי האישית זה יהפוך אותך לרוכב בעל יכולת טובה יותר.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI