המשלוח הגיע היום, המשקף שבור.
אני לא יודע מה לעשות עכשיו כי שילמתי כבר 400 שק"ל מעמ ומכס וכל העמלות האלה.
אם אני מחזיר להם את המוצר, אני יכול להזדכות על הסכומים האלה ששילמתי?
ואם לא אז אני אחליף, מה שבטח ייקח עוד שלושה חודשים עד שזה יגיע, והשאלה גם האם אני אצטרך לשלם שוב 400 שקל למכס כשיגיע החדש?!
החזרת פריטים מיובאים או החלפתם טובין המוחזרים לחו"ל
מי שייבא טובין, שילם את מלוא המסים החלים עליהם ולאחר מכן התגלה בטובין פגם שהיה בטובין עוד טרם היבוא או אי התאמה להזמנה, רשאי להחזירם לספק ולאחר ההחזרה לפנות בבקשה להחזר המסים ליחידת דואר חבילות הקרובה לאזור מגוריו. אם החבילה הגיעה באמצעות חברת שילוח בינ"ל יש להגיש את הבקשה במחלקת תפ"ג (תביעות, פקדונות, גרעונות) בבית המכס נתב"ג. טל: 03-9751171/72 פקס: 03-9751183
הבקשה להחזר מסים תכלול את כל פרטי הטובין, הנימוקים לבקשה להחזר, לרבות הסבר מדוע הטובין הוחזרו לחו"ל וכן פרטי ההתקשרות של הפונה: שם מלא, ת.ז, כתובת ומספר טלפון.
לבקשה יש לצרף את המסמכים הבאים:
א. קבלה על תשלום המסים בציון מספר הצהרת היבוא.
ב. התכתבות עם הספק וכל האסמכתאות הנוגעות להחזרת הטובין לספק.
ג. אסמכתא המעידה על זיכוי שניתן מאת הספק או להחלפת הטובין שהוחזרו לספק וטובין אחרים מאותו הספק.
ד. מסמכי ייצוא- רשימון ייצוא ובקשה לבדיקה פיזיתאו כתב משלוח של הדואר כמפורט להלן.
ה. כל מסמך אחר בהתאם לדרישת רשות המסים לפי שיקול דעתה ובהתאם לצורך.
החזר המסים מותנה בעמידה בתנאים המפורטים להלן:
הטובין לא יובאו בצובר.
הוכח כי לא נעשה שימוש בטובין למעט שימוש שגרם לגילוי הפגם או אי התאמה והיה הכרחי לצורך גילוי הפגם/ אי ההתאמה.
הטובין יוצאו לא יאוחר מ-6 חודשים לאחר ייבואם והוכח כי אכן בוצע יצוא כאמור.
הוכח כי הטובין שיובאו זהים לטובין שיוצאו.
אם ערכם של הטובין עולה על 200$ - יש להפיק רשימון ייצוא בעת יצוא הטובין, ביחידת מכס דואר חבילות או באמצעות סוכן מכס. ברשימון היצוא יוצהר כי מדובר בייבוא מוחזר. כמו כן, יש למלא יחד עם רשימון היצוא טופס מכס 87 לבקש בדיקה פיזית בעת היצוא. אם ערכם של הטובין אינו עולה על 200$ אין צורך ברשימון יצוא ויש לצרף לבקשה להחזר מסים כתב משלוח של הדואר.
פרטים ליצירת קשר עם בתי המכס
תל אביב
דרך ההגנה 137, יד אליהו, תל אביב
טלפון: 03-9421730
פקס: 03-9421733
ירושלים
מרכז שטנר, גבעת שאול ב' , ירושלים 91999
טלפון : 02-6526193
פקס: 02-6511589
חיפה
שד' פל-ים 19, שקמונה, ת.ד. 245, חיפה 31999
טלפון: 04-8664130
פקס: 02-6669803
אילת
הדואר המרכזי, הקניון האדום, אילת 83100
טלפון: 08-6326476
פקס: 08-8669702
https://taxes.gov.il/customs/Persona...ort_guide.aspx
לפי מה שאני מבין מאתר רשות המיסים, צריך לשלוח חזרה את המוצר ואז לקבל זיכוי על התשלום שביצעת.
כמובן שצריך לספק מסמכים כפי שרשום.
תודה רבה.
מה שהכי מעצבן אותי זה שסביר להניח שמי ששבר את זה זה מכס. הקרטון נראה במצב טוב בלי שום סימן לאיזה מכה רצינית, ואני מניח שהשולח לא שלח את זה במצב שבור. אז המקום הכי סביר שזה היה יכול להישבר זה שמכס פתחו את זה לבדיקה.
בגלל שאיזה עובד מכס שם *** אני עכשיו צריך לרדוף אחרי הדואר ואחרי מכס כדי לקבל את הכסף שלי חזרה, ואני עוד צריך לספוג את העלות משלוח חזרה למוכר
גועל נפש
אפשר להניח הרבה דברים אבל אי אפשר לדעת מה קרה.
זה שלא נראה שחטף מכה לא אומר כלום.
זה הסיכון של הזמנה באינטרנט, לוקחים את זה בחשבון.