לא.
לעתים, אני משייט מעל חריצים באספלט ומרגיש לרגע קל וקצר מאד שהאופנוע מאבד יציבות.
לא מדובר בחריצים של כביש מגורד או בתעלות רציניות, מספיק מילימטר או שניים של הפרש גובה בין האספלט לטלאי שהדביקו עליו.
האם יש מכאן כדי להסיק שלחץ האוויר בצמיגים גבוה מדי? האם הוצאה של אוויר תמנע את הרעידה הזו?
תודה רבה!
לא.
אהבתי את הפירוט עם ההסבר המלומד...
תודה!
לחץ אוויר מוגדר ע"י היצרן שמכיר את מכלול ההנדסה סביב הגלגל של הכלי שלך
ומחושב כפשרה בין כל המרכיבים הפיזיים ונהג/רוכב הממוצע ומזג האוויר הממוצע.
הוסף גם משקל ממוצע, של הרוכב/נוסע בקיצור כיוון שייצרן הכלי לא ממש מכיר אותך
אישית, הוא ממליץ על תחום אמצע בסיסי, משם חובה על הבעלים לדעת בהתאם, לכל
המרכיבים להתאים סביב ממוצע זה את הלחץ הראוי לך ולסגנונך. ע"י הוספה או הפחתה
של הלחץ באזור הממוצע הרצוי. (אסור להגזים לשום כיוון!ׂׂׂׂ) באטמוספרה או שתיים,
אבל קשה לי להאמין שתוכל להרגיש בשינוי.
קודם כל בדוק לחץ אוויר תקין ע"י מכשיר אמין על פי הוראות היצרן, ונסה אם התופעה עדיין ממשיכה
נסה להוריד טיפה וראה אם יש שיפור במידה ואין שיפור, שווה שהאופנוע ייבדק ע"י מישהו שמבין לשלול
בעיות אחרות.
חבר שהחליף צמיגים באופנוע מסוג וי סטרום חווה תופעות מרגיזות בהתנהגות הכלי ונאלץ להחליף שוב
צמיגים עד שהתופעה פסקה. לכן חשוב לבדוק אצל מומחה ולא סתם מישהו "שמבין". - רן
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
רן, תודה רבה!
האם יש שיטה דומה לתחום האופנועים בדומה למופיע בקישור?
http://www.carsforum.co.il/vb/showth...A2%D7%99%D7%9D
לרוב לחץ האוויר עליו המליץ היצרן יהיה הטוב ביותר עבורך,
במיוחד כאשר אתה מתלונן על תחושת ריחוף של הגלגל.
הרי אתה לא משנה את לחץ האוויר בהתאם לרכיבה שלך בכל רגע נתון.
הכתבה מדברת על נהיגה ספורטיבית ולא מנהלתית או מהירה.
קורס רכיבה מתקדמת יהפוך אותך ליותר מהיר, יותר בטוח והרבה יותר רגוע
בלי לשנות יותר מדי לחצי אויר. - רן
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לא בדיוק נכון, הכתבה אומנם מדברת על נהיגה ספורטיבית, אבל השיטה נכונה לכל סוג נהיגה.
אתה יכול ליישם את השיטה גם בנהיגה מנהלתית ולהגיע ללחץ אויר אופטימלי לאותו סוג נהיגה.
אל תשכח גם שאם אחד שוקל 70 קילו, והשני שוקל 100, צריך להיות טיפה הבדל בלחצי הניפוח ולא משנה באיזו נהיגה מדובר. ואפשר להוסיף גם מורכב לכל הסיפור.
זאת הסיבה ששאלתי אם יש שיטת בדיקה לאופנועים, כדי להגיע ללחץ ניפוח נכון בהתאם לסגנון הרכיבה שלי.
כל מיני שיבושים בכביש כמו ״נחשים״ של זפת בתיקון חריצים וכולי גורמים לאחיזה פחותה.
אין ספק שניתן להרגיש את הפער באחיזה במיוחד אם אתה רוכב בהטייה במהלך המעבר על קטע שכזה.
בנוסף, גם כשלחץ האויר תקין כשהצמיגים קרים האחיזה פחותה וישנה תחושת ריחוף מסויימת.
בנוסף למילוי לחץ אויר לפי הנחיות הייצרן, האם בדקת וכיוונת את המתלים כראוי?
Sent from my iPad using Tapatalk
BMW F800 GSA
מידע מקיף לגבי צמיגים ולחץ אוויר:
http://www.msf-usa.org/downloads/mic...ide_2012v1.pdf
בגדול, כשאתה מחפש לעשות התאמה אישית של לחץ אוויר לסוג הרכיבה שלך אתה צריך לעשות דומה למדריך הזה:
http://www.mad-ducati.com/Articles/TirePressure.html
הרעיון המשחק הוא שהצמיג מתעוות תוך כדי רכיבה, העיוות הזה יוצר חום.
ככל שיש פחות אוויר בצמיג, הוא יתעוות יותר ויתחמם יותר
הלחץ שלך צריך להיות כך שברכיבה רגילה שלך, הטמפרטורה לא עולה יותר מדי, והלחץ אוויר עולה כמו שמתואר במדריך.
הסיבה שלא רוצים שיתחמם היא שזה גורם לשחיקה מוגברת לצמיג.
מצד שני, אם יש יותר מדי לחץ, הצמיג ישאר קר. צמיג קר = פחות אחיזה
יש נקודה ביניהם שאתה רוצה להגיע אליה
(כל המידע שלי רק מהמדריכים ולא מניסיון אישי)
נתחיל מזה שאתה לא יכול לזהות הפרש גובה של מילימטר או שניים. לא משום זווית ראיה אפשרית ברכיבה. אני מניח שסדק של מספר מילימטרים שיהיה ארוך מספיק יראה לרוכב תוך כדי רכיבה. ברכיבה מהירה, הסדק צריך להיות משמעותי כדי להירשם במוח.
במשטח המגע של צמיג אופנוע סדק של מספר מ"מ לא יורגש כלל, ללא קשר ללחץ האוויר שהצמיג שרוי בו. סדקים רחבים יותר יתעלו את משטח המגע של הצמיג לתוכם בדומה לקוליס ויגרמו לתזוזה של האופנוע מהקו המתוכנן של הרוכב.
לחץ אוויר גבוה או נמוך משמעותית יורגש לכל אורך הרכיבה ללא קשר לחריצים באספלט.
איללכא...וסובבו בגז