
נכתב במקור על ידי
JohnnyDough
סתם הרצתי בדיקה בcarsforum ולא מצאתי שום דבר רלוונטי מהלבנט. כנראה שבמוסכים בגרמניה מכירים את דפוסי הפעולה של משמרות האתיקה המקומיות...
לגבי שותפויות, למזדה היתה בעבר שותפות עם פורד (מאזדה 3 היתה מבוססת על הפלטפורמה של הפוקוס אבל המנועים היו של מאזדה). השותפות הזו נגמרה כבר די מזמן והדורות האחרונים של המכוניות שלה הם אינטרינזיים. הפלטפורמות שלה עצמיות, המנועים שלה ייחודיים (סקייאקטיב, שלא לדבר על הסקייאקטיב X החדש או ההתעקשות ההיסטורית שלה להחזיק את מנועי הואנקל בחיים גם כשלא היה בזה הגיון) וגם התיבות שלה עצמיות (פלנטריות מפיתוח וייצור עצמי).
לסובארו הקטנטנה היתה בדור הקודם שותפות של פלטפורמות עם טויוטה אבל הפלטפורמה הגלובלית בדור הנוכחי שלה היא ייחודית (ומצוינת). המנועים של סובארו הם ייחודיים מפיתוח וייצור עצמי (בוקסרים אלומיניום), התמסורת ייחודית (CVT מפיתוח וייצור עצמי), מערכת ההנעה שלה ייחודית (AWD סימטרית) ואפילו מערכות הבטיחות האקטיביות שלה ייחודיות (eyesight מבוססות על שתי מצלמות שמספקות "ראיה" סטראוסקופית) מפיתוח וייצור עצמי.
על הונדה עם הVTEC וטויוטה עם ההיברידיות אין בכלל מה לדבר... זה ברור מאליו.
לסוזוקי יש קטע משעשע על הסכם שת"פ כזה שהיא חתמה עם איזו חברה גרמנית בשם VAG, שגם רכשה 20% מהבעלות על סוזוקי. סוזוקי סיימה את ההסכם הזה כעבור שנתיים תוך שהיא יורקת אש וגופרית על חוסר תום לב מצד VAG (שמנסה להשתלט עליה), פניה לערכאות משפטיות בינלאומיות וסיום הסיפור בהחלטה משפטית שמצדדת בטענות של סוזוקי ומחייבת את VAG למכור את המניות שלה בחזרה. פרקטיקות פסולות? VAG? נוכלות? אנחנו באמת מופתעים?
אז נשארנו עם ניסאן ומיצובישי - ע"ע קרלוס גוהן מהפוסט הקודם קודם שלי ובהתחשב במצב הדברים אני לא ממש אופתע אם גם השת"פ הזה יגיע לסיום בקרוב.
בקיצור, זה לא נכון לטעון שהכל אותו דבר ובודאי שיש הבדלים משמעותיים באיכות של רכבים מתוצרים שונים. לא דומה טויוטה לVAG. לא דומה הונדה לקרייזלר.