עמוד 2 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 50

אשכול: מה זה "צריכת שמן טבעית"?

  1. #16
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    גם במנוע מוזרק יכולה להיות הצפת דלק.
    אין קשר.

  2. #17
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    יכול להיות שבטיפול הוחלף השמן בשמן בצמיגות שונה ממה שהיה וזה יכול לשנות בקצת את צריכת השמן.

  3. #18
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    סיבה נוספת תהיה בגלל הצפת דלק בזמן עמידה דלק שמטפטף כאשר המנוע כבוי יגיע ישירות לאגן שמן.
    .
    אני מכיר מוזרקים שמציפים בפתיחת סוויצ'.
    לא הכרתי (מלשון, לא נתקלתי) במקרים בהם יש נזילת דלק לחלל השריפה בעמידה. בקרבורטור זה נפוץ. מספיקה תקלת מצוף (שכיחה) וגרביטציה בשביל שכל המיכל דלק ימצא את עצמו באגן שמן (ומכאן ההמלצה על סגירת ברז דלק, או ברזי ואקום).
    הסיפור עם ההזרקה חדש לי, כי כשהמשאבה כבית לא אמורה להיות זרימה (ואם לשפוט מהזמזום בפתיחת סוויץ', הלחץ לא נשמר בקו).

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    דווקא בתור אחד שמגיע מתחום הרכב אתה אמור להכיר את הנושא.
    בחנוכייה תמיד יישאר דלק.
    במזרקים שהם bottom feed עם אטם תחתון פרוץ למשל דלק יזלוג דרך החנוכייה למטה או ישירות דרך החורים של המזרק בגלל שלא אוטם ב 100% מכוח הגרביטציה.

    בקטנוע יתכן שנשאר דלק בצינור ואם המזרק לא אוטם..
    צינור בצורת U הפוכה ופתוחה למשל.

  5. #20
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2018
    הודעות
    79
    ציטוט נכתב במקור על ידי ofirus צפיה בהודעה
    שאלה לפות"ש קצת לא מובן לי

    האם צריכת השמן הגבוהה אליה שמת לב קרתה לפני הטיפול

    "
    קניתי קטנוע חדש Downtown 350i, ואחרי כמה חודשים אני אני שם לב שהשמן יורד. בערך ב1000 ק"מ השמן ירד מהפס הכי גבוהה לקרוב לגבול התחתון (בערך ל1/4). "
    או אחרי הטיפול
    "אם השמן שיורד לי זה כן בגלל "צריכה טבעית" של המנוע, איך יכול להיות שזה התחיל לקרות רק אחרי הטיפול 1000?"
    צודק זה לא רשום ברור, תודה

    עד 1000 ק"מ לא שמתי לב לירידת שמן, אני לא חושב שהייתה, ואחרי הטיפול 1000, במהלך ה1000 ק"מ שאחרי, זאת אומרת בערך ב2000 ק"מ , שמתי לב לירידה דרסטית בשמן.

  6. #21
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2018
    הודעות
    79
    Tribalmistyc2 -
    תודה רבה על ההסבר!

    ההרצה שעשיתי לא הייתה עדינה במיוחד. כן הקפדתי מאודלחמם את המנוע ולתת לו להגיע לטמפרטורת עבודה, להתחיל נסיעה בעדינות.
    אבל דאגתי לגוון את הנסיעה על כל טווח הסל"ד. גם נסיעה בעיר, גם כבישים מפותלים וגם כבישים מהירים.
    אז אתה אומר לתת גז ולחכות עוד קצת. זה בכל מקרה מה שאני יעשה, זה לא כאילו יש לי ברירה. הם טוענים שאין שום תקלה גם ככה.

    אתה ו
    Dresdner הזכרתם צמיגות שמן. כן שמתי לב למשהו

    ההמלצה בספר רכב היא SAE 5W-50. ורשום שם שאם הוא לא זמין ניתן להשתמש בכמה סוגים אחרים (יש רשימה).
    שהסתכלתי בחשבונית על הטיפול הרצה, שמתי לב שהם שמו לי שמן סינטטי מלא 5W-40. שלא רק שהוא לא המומלץ, אלא הוא גם לא ברשימת האלטרנטיבות.

    יש מצב שזה מקור הבעיה? זה גם יסביר למה זה התחיל לי ב1000ק"מ. מצד שני אני מניח שהמוסך המרכזי משתמש באותו סוג שמן לכל הקטנועים האלה. אז רק המנוע שלי לא מסתדר עם השמן הזה?

    עוד שאלה, למישהו יש מושג אם קטנוע חדש יוצא מהמפעל כבר עם שמן מנוע בפנים? או שהוא יוצא מהמפעל בלי שמן, והיבואנים ממלאים שמן כשהם מקבלים את הקטנוע?



  7. #22
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Vision צפיה בהודעה
    Tribalmistyc2 -
    תודה רבה על ההסבר!

    ההרצה שעשיתי לא הייתה עדינה במיוחד. כן הקפדתי מאודלחמם את המנוע ולתת לו להגיע לטמפרטורת עבודה, להתחיל נסיעה בעדינות.
    אבל דאגתי לגוון את הנסיעה על כל טווח הסל"ד. גם נסיעה בעיר, גם כבישים מפותלים וגם כבישים מהירים.
    אז אתה אומר לתת גז ולחכות עוד קצת. זה בכל מקרה מה שאני יעשה, זה לא כאילו יש לי ברירה. הם טוענים שאין שום תקלה גם ככה.

    אתה ו
    Dresdner הזכרתם צמיגות שמן. כן שמתי לב למשהו

    ההמלצה בספר רכב היא SAE 5W-50. ורשום שם שאם הוא לא זמין ניתן להשתמש בכמה סוגים אחרים (יש רשימה).
    שהסתכלתי בחשבונית על הטיפול הרצה, שמתי לב שהם שמו לי שמן סינטטי מלא 5W-40. שלא רק שהוא לא המומלץ, אלא הוא גם לא ברשימת האלטרנטיבות.

    יש מצב שזה מקור הבעיה? זה גם יסביר למה זה התחיל לי ב1000ק"מ. מצד שני אני מניח שהמוסך המרכזי משתמש באותו סוג שמן לכל הקטנועים האלה. אז רק המנוע שלי לא מסתדר עם השמן הזה?

    עוד שאלה, למישהו יש מושג אם קטנוע חדש יוצא מהמפעל כבר עם שמן מנוע בפנים? או שהוא יוצא מהמפעל בלי שמן, והיבואנים ממלאים שמן כשהם מקבלים את הקטנוע?


    שמן 50 יותר סמיך משמן 40 לכן יכול להיות שעם 40 יש יותר צריכת שמן.
    עד שלא תתן מספרים לא נוכל לדעת אם זה טבעי או לא, יש מנועים שההבדל בין הקווים הוא רק 200 מ"ל.

    לגבי מי ממלא את השמן לפחות באירופה כלים שמיוצרים באירופה מגיעים ללקוחות עם שמן שמילאו במפעל, היה מישהוא שטען בפייס בוק שאופנועים חדשים שמגיעים למטרו מקבלים את השמן במוסך, לא. בטוח עד כמה אמין המידע הזה.

  8. #23
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי Vision צפיה בהודעה

    ההמלצה בספר רכב היא SAE 5W-50. ורשום שם שאם הוא לא זמין ניתן להשתמש בכמה סוגים אחרים (יש רשימה).
    שהסתכלתי בחשבונית על הטיפול הרצה, שמתי לב שהם שמו לי שמן סינטטי מלא 5W-40. שלא רק שהוא לא המומלץ, אלא הוא גם לא ברשימת האלטרנטיבות.

    יש מצב שזה מקור הבעיה? זה גם יסביר למה זה התחיל לי ב1000ק"מ. מצד שני אני מניח שהמוסך המרכזי משתמש באותו סוג שמן לכל הקטנועים האלה. אז רק המנוע שלי לא מסתדר עם השמן הזה?


    בלי להיכנס להסברים מפורטים, אכילת השמן תלויה במספר הנמוך של שמן רב-דרגי. המספר הנמוך חשוב בהתנעה כדי ליצור לחץ שמן מהר יותר. בטמפרטורות של ישראל אין צורך בשמן דליל כל כך (אפילו בחורף, בטח ובטח בקיץ) ובעיקר אם המנוע צורך שמן עדיף להשתמש בשמן צמיג יותר בטמפרטורה נמוכה, משהו כמו 10W או אפילו 15W. המספר הגבוה עדיף 50 בארץ, אבל גם 40 הולך. במקומך הייתי עובר לשמן 15W50 ובודק אכילת שמן.

  9. #24
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    בלי להיכנס להסברים מפורטים, אכילת השמן תלויה במספר הנמוך של שמן רב-דרגי. המספר הנמוך חשוב בהתנעה כדי ליצור לחץ שמן מהר יותר. בטמפרטורות של ישראל אין צורך בשמן דליל כל כך (אפילו בחורף, בטח ובטח בקיץ) ובעיקר אם המנוע צורך שמן עדיף להשתמש בשמן צמיג יותר בטמפרטורה נמוכה, משהו כמו 10W או אפילו 15W. המספר הגבוה עדיף 50 בארץ, אבל גם 40 הולך. במקומך הייתי עובר לשמן 15W50 ובודק אכילת שמן.
    המספר הגבוה אינו קשור לטמפרטורת הסביבה לכן החום הישראלי לא קשור ל50 או 40 במיוחד במנועים עם קירור מים בהם טווח טמפרטורת העבודה צר.

    לגבי המספר הנמוך אז אתה טוען צריכת השמן שהוא רואה באה ברובה בזמן עד שהמנוע מתחמם?

  10. #25
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    המספר הגבוה אינו קשור לטמפרטורת הסביבה לכן החום הישראלי לא קשור ל50 או 40 במיוחד במנועים עם קירור מים בהם טווח טמפרטורת העבודה צר.

    לגבי המספר הנמוך אז אתה טוען צריכת השמן שהוא רואה באה ברובה בזמן עד שהמנוע מתחמם?
    לפי הספר רכב המספר העליון דווקא כן קשור לטמפרטורת הסביבה ובטמפרטורה שמעל 40 מעלות מומלץ לעבור מצמיגות 40 ל-50.

    Screenshot_20190426-170839.jpg

  11. #26
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי AsafA צפיה בהודעה
    לפי הספר רכב המספר העליון דווקא כן קשור לטמפרטורת הסביבה ובטמפרטורה שמעל 40 מעלות מומלץ לעבור מצמיגות 40 ל-50.

    Screenshot_20190426-170839.jpg
    באמת מעניין למה אבל תעשה גוגל ותראה שהמספר הגבוה מיצג את צמיגות השמן בטמפרטורת העבודה של המנוע כך שאם מדובר ב90 מעלות ה40 מעלות בחוץ לא אמורים להשפיע.

    בקירור אוויר אפשר להבין למה זה קשור כי טמפרטורת העבודה היא בטווח גדול יותר שמושפע גם מהסביבה לכן מנועי קירור אוויר לרוב מקבלים 50 או 60.

    הטבלה הזאת קיימת 30 שנה אם לא יותר בספרי הרכב בתקופה שקירור אוויר שלט ויכול להיות שהגיע הזמן לעדכן.
    אגב הטבלה הזאת התחילה להעלם מספרי הרכב החדשים ולא תמצא אותה בכל ספר.

  12. #27
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    מה שאתה אומר נשמע הגיוני. במקרה הזה הטבלה הועתקה מספר רכב של דגם 2017 שעבר עדכון די מקיף ביחס לדגם של 2016.

    מצד שני יש גם הגיון לעלות ל-50 בקיץ כי בחורף האופנוע עומד עד 3 שנתות מתוך 6 ובקיץ עומד על 4-5 מתוך שש (המאוורר נכנס לפעולה רק בקו החמישי).

  13. #28
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי AsafA צפיה בהודעה
    מה שאתה אומר נשמע הגיוני. במקרה הזה הטבלה הועתקה מספר רכב של דגם 2017 שעבר עדכון די מקיף ביחס לדגם של 2016.

    מצד שני יש גם הגיון לעלות ל-50 בקיץ כי בחורף האופנוע עומד עד 3 שנתות מתוך 6 ובקיץ עומד על 4-5 מתוך שש (המאוורר נכנס לפעולה רק בקו החמישי).
    נכון, אם טווח טמפרטורת העבודה במודל שלך כלכך רחבה אז זה שווה ערך למנוע קירור אוויר מבחינת בחירת השמן.
    יש אופנועים שמערכת הקירור שלהם הרבה יותר יציבה

  14. #29
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    המספר הגבוה אינו קשור לטמפרטורת הסביבה לכן החום הישראלי לא קשור ל50 או 40 במיוחד במנועים עם קירור מים בהם טווח טמפרטורת העבודה צר.

    לגבי המספר הנמוך אז אתה טוען צריכת השמן שהוא רואה באה ברובה בזמן עד שהמנוע מתחמם?
    ניסיתי להימנע מזה, אבל נראה אין ברירה.

    חשוב להבין ששמן (הרבה יותר ממים) מאבד צמיגות עם עליית הטמפרטורה. אם שמן קר נוזל כמו דבש, שמן חם נוזל כמו מים.

    דרישות הצמיגות של השמן במנוע סותרות. בהתנעה קרה, השמן צריך להגיע במהירות לכל חלקי המנוע, כלומר, להיות דליל יחסית. בטמפרטורה גבוהה, הוא צריך להיות בצמיגות גבוהה כדי לבנות מספיק לחץ. במילים אחרות, להתנעה קרה צריך שמן בצמיגות נמוכה (5-10) ולעבודה בטמפרטורה גבוהה צריך שמן בצמיגות גבוהה (50-60).

    שמן רב-דרגי אמור לפתור את הבעיה הזו. בטמפרטורה נמוכה (40 מעלות) צמיגותו כמו שמן עם המספר הנמוך ובטמפרטורה גבוהה (100 מעלות) צמיגותו כמו שמן עם המספר הגבוה. לדוגמה, לשמן 5W60 צמיגות של שמן 5 ב-40 מעלות ושל שמן 60 ב-100 מעלות. זה לא אומר כלום על הצמיגות האבסולוטית – גם שמן בצמיגות גבוהה יאבד צמיגות עם הטמפרטורה.

    איך עושים את זה? לוקחים שמן בצמיגות הנמוכה (נניח, שמן 5) וממיסים בו כדורי פולימר, שעם עליית הטמפרטורה פותחים זרועות (כמו קיפוד ים, אבל עם זרועות ארוכות ומפותלות) וכך מעלים את הצמיגות האפקטיבית. כלומר, זה לא שיש בטמפרטורה גבוהה שמן 60, אלא יש שמן 5 שב-100 מעלות יש לו צמיגות של שמן 60 ב-100 מעלות.

    כשמנוע אוכל שמן, המשמעות היא ששמן זורם לתא השריפה דרך חרירים קטנים. ככל שצמיגות השמן תקטן, המנוע ישרוף יותר שמן. לכן, עבור מנוע שאוכל שמן, עדיף להשתמש בשמן עם המספר ה"קטן" גבוה ככל האפשר להקטנת אכילת השמן.

    בהתנעה קרה, צמיגות השמן תלויה בטמפרטורת הסביבה. אם לטמפרטורת חורף באירופה (נניח 10- עד 0 מעלות) צריך שמן בצמיגות נמוכה, הרי שבטמפרטורה גבוהה הצמיגות האבסולוטית תהיה זהה לזו של שמן עם מספר גדול יותר. כך, לדוגמה, הצמיגות האבסולוטית של שמן 10 בטמפרטורה של 20- מעלות זהה לזו של שמן 68 בטמפרטורה של 20+ מעלות. זה אומר שאם ההמלצה לאירופה היא שמן 5W, בישראל אפשר להשתמש בשמן 15W אן אפילו 20W בלי לאבד שימון בהתנעה קרה.

    בטמפרטורה גבוהה, עדיף שמן עם מספר גבוה. ללא ספק, טמפרטורת העבודה הממוצעת בישראל גבוהה מזו של אירופה, ולכן עדיף לקחת שמן עם המספר הגדול גבוה ככל האפשר. זה נכון גם למנועים מקוררי נוזל, בהם טווח טמפרטורות העבודה קטן יחסית למנועי קירור אוויר, אבל ללא ספק טמפרטורת העבודה הממוצעת שלהם גבוהה מזו שבאירופה. זה לא ישפיע על אכילת השמן, אבל המנוע יקבל שימון טוב יותר.

    אם לסכם – בישראל המספר הנמוך יכול להיות 15W או אפילו 20W בלי לאבד תכונות שימון במנוע קר, תוך כדי הקטנת אכילת השמן. המספר הגבוה צריך להיות כמה שיותר גבוה. אם למנוע מומלץ בתנאי אירופה שמן 5W40, בישראל עדיף 15W50 או אפילו 20W50.

    יש לשים לב שמנוע המשתמש בשמן רב דרגי ואוכל שמן זקוק להחלפות שמן תכופות יותר. הסיבה היא שהשמן ה"נאכל" הוא בעיקר נוזל הבסיס הדליל ולא כדורי הפולימר. לפיכך, השמן שנשאר הוא בעל תכונות צמיגות אחרות.

    אני מקווה שזה מסביר את ההמלצה שלי בתגובתי הקודמת.

    ולא, הצריכה באה בעיקר בטמפרטורות גבוהות, שם הצמיגות האבסולוטית נמוכה בכל מקרה, אבל של שמן 20W הרבה פחות משל שמן 5W.

  15. #30
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    אולי פיספסתי את זה בכל המלל הזה הזה אבל מה ההסבר להשפעת טמפרטורת הסביבה על צמיגות השמן שהמנוע חם ובטמפרטורת העבודה שלו בהנחה שמערכת הקירור יודעת לשמור על חום המנוע בטווח צר של כמה מעלות בודדות?

אשכולות דומים

  1. VSTROM DL 650 2007 - צריכת דלק גבוהה, לא עולה בסל"ד (כ"ע)
    על ידי naorhamagniv בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 07-02-2018, 12:04
  2. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 26-06-2017, 07:56
  3. תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 08-01-2017, 11:47
  4. תגובות: 36
    הודעה אחרונה: 03-04-2016, 21:26

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO