עמוד 3 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
תוצאות 31 עד 45 מ 50

אשכול: מה זה "צריכת שמן טבעית"?

  1. #31
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    אולי פיספסתי את זה בכל המלל הזה הזה אבל מה ההסבר להשפעת טמפרטורת הסביבה על צמיגות השמן שהמנוע חם ובטמפרטורת העבודה שלו בהנחה שמערכת הקירור יודעת לשמור על חום המנוע בטווח צר של כמה מעלות בודדות?
    כמו שכתבתי, ניסיתי מראש להימנע מ"המלל הזה".

    כל יום אני רוכב לעבודה באותו מסלול. בקיץ, ברמזור הראשון, המאווררבד"כ מתחיל לעבוד. בחורף, אין שלב בנסיעה שהטמפרטורה עולה מעל 90 מעלות.מדובר על 4 בשורה עם קירור נוזל.זו טעות לחשוב שלטמפרטורה החיצונית אין השפעה על הטמפרטורה הממוצעת שלהמנוע. רוצה עוד דוגמה? תנסה להיזכר כמה זמן עובד המאוורר ברמזור כשהטמפרטורה בחוץ5 מעלות וכשהיא 35 מעלות. ברור שטמפרטורת העבודה הממוצעת (ובעכבותיה הצמיגותהממוצעת) תלויה בטמפרטורה החיצונית.

  2. #32
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    כמו שכתבתי, ניסיתי מראש להימנע מ"המלל הזה".

    כל יום אני רוכב לעבודה באותו מסלול. בקיץ, ברמזור הראשון, המאווררבד"כ מתחיל לעבוד. בחורף, אין שלב בנסיעה שהטמפרטורה עולה מעל 90 מעלות.מדובר על 4 בשורה עם קירור נוזל.זו טעות לחשוב שלטמפרטורה החיצונית אין השפעה על הטמפרטורה הממוצעת שלהמנוע. רוצה עוד דוגמה? תנסה להיזכר כמה זמן עובד המאוורר ברמזור כשהטמפרטורה בחוץ5 מעלות וכשהיא 35 מעלות. ברור שטמפרטורת העבודה הממוצעת (ובעכבותיה הצמיגותהממוצעת) תלויה בטמפרטורה החיצונית.
    העניין יהיה לשים את זה במספרים, מה הממוצא טמפרטורת המנוע בחורף ומה בקיץ, המספרים לא יהיו זהים בין אופנוע לאופנוע כי מערכות הקירור לא זהות אבל המספרים לדעתי יהיו קטנים.
    בקטמ שהיה לי כל עמידה ברמזור של כמה דקות ללא תלות בטמפרטורת הסביבה תגרום למאוורר לעבוד בנוסף שכתוב 40 למשל שזה הצמיגות בטמפרטורת העבודה של המנוע, טמפרטורת העבודה היא כבר מספר ממוצא אז הכל הוא בערך ונע סביב ממוצאים, לכן אין סיבה לשנות את צמיגות השמן מהמלצת יצרן שהחום הישראלי הוא לא ממש יוצא דופן ולא נחשב לקיצוני.

  3. #33
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2018
    הודעות
    79
    Dresender, א הזקן - תודה רבה על התשובות אני בהחלט אנסה להחליף לשמן צמיגי יותר.

    אני פשוט לא מבין. זה המוסך המרכזי, וזה הקטנוע אחד הנפוצים בארץ, הם בטח מטפלים במאות כאלה כל חודש. אמור להיות להם מספיק ניסיון בזה ואם היו בעיות עם הסוג שמן שהם שמים אני מניח שהיו תלונות והם היו משנים (למרות שבאמת לא מובן לי למה הם שמים שמן בצמיגות שלא מצוינת ברשימה של קימקו) .

    דווקא המנוע שלי צריך שמן בצמיגות גבוהה יותר? הם שמים שמן 5W-40 במאות קטנועים אחרים ורק שלי עושה בעיות? זה לא מסתדר.

    Dresender - רשמת שקטנועים אמורים להגיע עם שמן מנוע בפנים כבר מהמפעל, זאת אומרת שאני יכול להניח שהקטנוע, לפני הטיפול הראשון ב1000ק"מ, היה עם שמן 5W-50?
    זאת ההמלצה של קימקו בספר רכב, נראה לי טיפשי שהם ימליצו על השמן הזה אבל הקטנוע יצא ממפעל עם סוג אחר.
    אם זה נכון, אז זאת עוד אינדיקציה שזה סוג השמן שגורם לבעיה(בגלל שהתחלתי לשים לב לבעיה אחרי הטיפול) ואז אולי באמת הסוג שמן שהמוסך המרכזי שם הוא לא נכון? אולי מישהו שם עשה טעות?

    מעניין אותי לבדוק עם בעלי קטנועים אחרים שמטפלים בעופר אבניר איזה סוג שמן מחליפים להם בטיפולים. השאלה איפה אני מוצא כאלה:\

    אני בכל מקרה עוקב אחרי הצריכה בצורה מדויקת עכשיו, ברגע שיהיה לי נתון עקבי אני אעדכן.

  4. #34
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי Vision צפיה בהודעה
    Dresender,

    אני פשוט לא מבין. זה המוסך המרכזי, וזה הקטנוע אחד הנפוצים בארץ, הם בטח מטפלים במאות כאלה כל חודש. אמור להיות להם מספיק ניסיון בזה ואם היו בעיות עם הסוג שמן שהם שמים אני מניח שהיו תלונות והם היו משנים (למרות שבאמת לא מובן לי למה הם שמים שמן בצמיגות שלא מצוינת ברשימה של קימקו) .

    דווקא המנוע שלי צריך שמן בצמיגות גבוהה יותר? הם שמים שמן 5W-40 במאות קטנועים אחרים ורק שלי עושה בעיות? זה לא מסתדר.
    שמע.. קודם כל נשום עמוק.
    סביר להניח שאין שום בעיה עם המנוע שלך בגלל שימוש בשמן 5-40. אם כבר, וזה עניין שלא נגעו בו בכל השרשור הזה- יותר חשובה איכות השמן מאשר אם הוא 5-40 או 5-50.
    שנית- תסתכל בטבלה בלינק המצורף. היא נראית קצת שונה מהטבלה שהעלית מהספר שלך. אולי זה קצת יעשה לך סדר בראש כי פה זה "מראה" שה5-40 מכסה לך את כל הטווח הדרוש.

    ושלישית, לתהייתך- אישית עבדתי בכמה מוסכים. כולם מורשי יבואן כזה או אחר. ראיתי מוסכים ששמים דגש על איזה דרגת צמיגות של MOTUL הם שמים בכל כלי וראיתי מוסכים שההנחייה שם היא פשוא לפתוח בקבוקים של איזה שמן זול ולשפוך. לתדהמתך (ובזמנו גם לתדהמתי)- אפילו הבעלים לא היה בטוח איזו צמיגות זו כששאלתי.
    ברוך הבא לישראל. תנמיך צפיות ובהצלחה.

    https://www.manualslib.com/manual/78...page=33#manual

    ולסיום- אם זה כ"כ מטריד אותך אז בהחלפת שמן נדרש 1.3 ליטר שמן. לך קנה 2 ליטר של שמן בצמיגות שבה אתה חושק, מאיכות טובה, תחליף את השמן ותראה אם אתה סתם מטריד את עצמך או לא.
    להחליף את השמן זה עניין של 7 דקות כולל הפסקת סיגרייה. מוכן לעשות זאת עבורך אם תרצה. אני בירושלים.

    שא ברכה.

  5. #35
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    בטבלה שצירפת בכלל לא מופיעה הצמיגות 5-40.

  6. #36
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    שנית- תסתכל בטבלה בלינק המצורף. היא נראית קצת שונה מהטבלה שהעלית מהספר שלך. אולי זה קצת יעשה לך סדר בראש כי פה זה "מראה" שה5-40 מכסה לך את כל הטווח הדרוש.
    בטבלה שצירפת בכלל לא מופיעה הצמיגות 5-40.

  7. #37
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    בטבלה שצירפת בכלל לא מופיעה הצמיגות 5-40.
    נכון, אבל הכוונה הייתה שאם עושים 1+1 ומבינים את הטבלה אז יוצר שה5-40 שלו מכסה את הטווח הדרוש לו.

  8. #38
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    עקרונית, שמן חד דרגי עמיד יותר ומחזיק יותר זמן. מערכת השימון הטובה ביותר תהיה בנויה עם שמן חד-דרגי בצמיגות גבוהה יחסית, משאבת שמן חשמלית + חימום. לפני ההתנעה המערכת תחמם את השמן ותיצור לחץ שמן, ורק אחר כך יותנע המנוע. לפני הרבה שנים ניתן היה לקנות מערכת כזו לרכב בארה"ב. אני חושד שהיצרנים לא משתמשים בזה בגלל שזה יגרום להארכת חיי המנוע בפקטור 3 או 4, מה שיקטין עבורם את מכירות חלקי החילוף.

  9. #39
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Vision צפיה בהודעה
    Dresender, א הזקן - תודה רבה על התשובות אני בהחלט אנסה להחליף לשמן צמיגי יותר.

    אני פשוט לא מבין. זה המוסך המרכזי, וזה הקטנוע אחד הנפוצים בארץ, הם בטח מטפלים במאות כאלה כל חודש. אמור להיות להם מספיק ניסיון בזה ואם היו בעיות עם הסוג שמן שהם שמים אני מניח שהיו תלונות והם היו משנים (למרות שבאמת לא מובן לי למה הם שמים שמן בצמיגות שלא מצוינת ברשימה של קימקו) .

    דווקא המנוע שלי צריך שמן בצמיגות גבוהה יותר? הם שמים שמן 5W-40 במאות קטנועים אחרים ורק שלי עושה בעיות? זה לא מסתדר.

    Dresender - רשמת שקטנועים אמורים להגיע עם שמן מנוע בפנים כבר מהמפעל, זאת אומרת שאני יכול להניח שהקטנוע, לפני הטיפול הראשון ב1000ק"מ, היה עם שמן 5W-50?
    זאת ההמלצה של קימקו בספר רכב, נראה לי טיפשי שהם ימליצו על השמן הזה אבל הקטנוע יצא ממפעל עם סוג אחר.
    אם זה נכון, אז זאת עוד אינדיקציה שזה סוג השמן שגורם לבעיה(בגלל שהתחלתי לשים לב לבעיה אחרי הטיפול) ואז אולי באמת הסוג שמן שהמוסך המרכזי שם הוא לא נכון? אולי מישהו שם עשה טעות?

    מעניין אותי לבדוק עם בעלי קטנועים אחרים שמטפלים בעופר אבניר איזה סוג שמן מחליפים להם בטיפולים. השאלה איפה אני מוצא כאלה:\

    אני בכל מקרה עוקב אחרי הצריכה בצורה מדויקת עכשיו, ברגע שיהיה לי נתון עקבי אני אעדכן.
    לא רשמתי שקטנועים מגיעים עם שמן מהמפעל אלה שאני יודע שאופנועים שמיוצרים באירופה מגיעים ללקוחות באירופה עם שמן וחוץ מלהרכיב מראות האופנוע מגיע מושלם.

    בכל מקרה עדיין לא ידוע אם בכלל זאת בעיה, בכל מקרה שני הסוגים לא יגרמו נזק אבל יכול להיות שבאחד צריכת השמן תיהיה יותר מהשני.

    אל תתרגש מצריכת שמן כל עוד מדובר בכמויות קטנות.
    נסה לבדוק כמה באמת המנוע צורך.

  10. #40
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2018
    הודעות
    79
    תודה רבה על העזרה לכולם, אני אצבור עוד כמות מכובדת של ק"מ ואמדוד בדיוק את הצריכה. אחרי שיהיה לי נתון על הצריכה אני גם אחליף לשמן צמיגי יותר ונראה את ההבדל. אני גם אעדכן כאן את הנתונים אם אני אצטרך עזרה

    דרך אגב שאלה, אני צריך מפתח מומנט או משהו כזה בשביל להחליף שמן? בספר רכב רשום :

    Engine oil darin bolt, Torque(kgf-m): 2.0-3.0

    כי אין לי דבר כזה

  11. #41
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי Vision צפיה בהודעה

    דרך אגב שאלה, אני צריך מפתח מומנט או משהו כזה בשביל להחליף שמן?
    פתחת פה תיבת פנדורה.
    לפי הספר ולפי המהנדסים שתכננו את הקטנוע- כן. לאסכולה הזו מצטרפים עוד כמה רוכבים וגולשי פורום, חלקם משתמשים במפתח מומנט כשהם סוגרים את צנצנת החמוצים בבית.
    לפי דעתי האישית (ונסיוני הלא- מועט) אין צורך. צריך רגש ביד, כלים נורמאלים וקצת שכל.
    אני לא סוגר ברגי ריקון עם מפתח מומנט, מעולם לא גזרתי בורג כזה.
    אני לא מכיר אותך ויכול להעיד שאני כן מכיר כמה אנשים שהייתי ממליץ להם בחום להסתובב עם מפתח מומנט בכיס כי אין להם רגש בשיט. אם יש רגש והגיון אז סוגרים את הבורג עד שההברגה מתחילה "ללכת קשה" ואז נותנים עוד איזה 1/8 או 1/4 סיבוב. תמיד עדיף (כשזה כלי שלך ולא של מישהו אחר) לסגור טיפה פחות ואחרי רכיבה ראשונה לתת הצצה ולראות שלא נוזל.

  12. #42
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    הזכרת שהכלי חדש אז קח בחשבון שאם הוא עדיין באחריות ואתה מטפל בו לבד אז היבואן עלול לנסות להתנער ממך אם יצוצו בעיות רלוונטיות.

  13. #43
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    הזכרת שהכלי חדש אז קח בחשבון שאם הוא עדיין באחריות ואתה מטפל בו לבד אז היבואן עלול לנסות להתנער ממך אם יצוצו בעיות רלוונטיות.
    אם הוא מחליף שמן אף אחד לא אמור לדעת שהוא עשה את זה.
    אין לזה סימנים ושום מוסך לא יגיד לו שאין אחריות.

  14. #44
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    אם הוא מחליף שמן אף אחד לא אמור לדעת שהוא עשה את זה.
    אין לזה סימנים ושום מוסך לא יגיד לו שאין אחריות.
    אם הוא לא יחזור למוסך אחרי X הקילומטרים של מרווח הטיפולים של היצרן בשביל טיפול נוסף אז הם יניחו שהוא לא מטפל.
    אם הוא מפשל עם המומנט ודופק את ההברגה אז הם יכולים לראות שהיתה שם התעסקות.
    אני לא אומר לו לא לעשות את ההחלפה לבד - אני רק מציין שהוא צריך לשים לב לפרטים מסביב.

  15. #45
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    אם הוא לא יחזור למוסך אחרי X הקילומטרים של מרווח הטיפולים של היצרן בשביל טיפול נוסף אז הם יניחו שהוא לא מטפל.
    אם הוא מפשל עם המומנט ודופק את ההברגה אז הם יכולים לראות שהיתה שם התעסקות.
    אני לא אומר לו לא לעשות את ההחלפה לבד - אני רק מציין שהוא צריך לשים לב לפרטים מסביב.
    מכיוון שאין שום חובה לטפל במוסך יצרן בשביל מימוש אחריות אין סיבה שיניחו שהוא לא מטפל בזמן.

אשכולות דומים

  1. VSTROM DL 650 2007 - צריכת דלק גבוהה, לא עולה בסל"ד (כ"ע)
    על ידי naorhamagniv בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 07-02-2018, 12:04
  2. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 26-06-2017, 07:56
  3. תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 08-01-2017, 11:47
  4. תגובות: 36
    הודעה אחרונה: 03-04-2016, 21:26

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO