
נכתב במקור על ידי
Dresdner
אולי פיספסתי את זה בכל המלל הזה הזה אבל מה ההסבר להשפעת טמפרטורת הסביבה על צמיגות השמן שהמנוע חם ובטמפרטורת העבודה שלו בהנחה שמערכת הקירור יודעת לשמור על חום המנוע בטווח צר של כמה מעלות בודדות?
כמו שכתבתי, ניסיתי מראש להימנע מ"המלל הזה".
כל יום אני רוכב לעבודה באותו מסלול. בקיץ, ברמזור הראשון, המאווררבד"כ מתחיל לעבוד. בחורף, אין שלב בנסיעה שהטמפרטורה עולה מעל 90 מעלות.מדובר על 4 בשורה עם קירור נוזל.זו טעות לחשוב שלטמפרטורה החיצונית אין השפעה על הטמפרטורה הממוצעת שלהמנוע. רוצה עוד דוגמה? תנסה להיזכר כמה זמן עובד המאוורר ברמזור כשהטמפרטורה בחוץ5 מעלות וכשהיא 35 מעלות. ברור שטמפרטורת העבודה הממוצעת (ובעכבותיה הצמיגותהממוצעת) תלויה בטמפרטורה החיצונית.