יכול להיות שבטיפול הוחלף השמן בשמן בצמיגות שונה ממה שהיה וזה יכול לשנות בקצת את צריכת השמן.
יכול להיות שבטיפול הוחלף השמן בשמן בצמיגות שונה ממה שהיה וזה יכול לשנות בקצת את צריכת השמן.
אני מכיר מוזרקים שמציפים בפתיחת סוויצ'.
לא הכרתי (מלשון, לא נתקלתי) במקרים בהם יש נזילת דלק לחלל השריפה בעמידה. בקרבורטור זה נפוץ. מספיקה תקלת מצוף (שכיחה) וגרביטציה בשביל שכל המיכל דלק ימצא את עצמו באגן שמן (ומכאן ההמלצה על סגירת ברז דלק, או ברזי ואקום).
הסיפור עם ההזרקה חדש לי, כי כשהמשאבה כבית לא אמורה להיות זרימה (ואם לשפוט מהזמזום בפתיחת סוויץ', הלחץ לא נשמר בקו).
דווקא בתור אחד שמגיע מתחום הרכב אתה אמור להכיר את הנושא.
בחנוכייה תמיד יישאר דלק.
במזרקים שהם bottom feed עם אטם תחתון פרוץ למשל דלק יזלוג דרך החנוכייה למטה או ישירות דרך החורים של המזרק בגלל שלא אוטם ב 100% מכוח הגרביטציה.
בקטנוע יתכן שנשאר דלק בצינור ואם המזרק לא אוטם..
צינור בצורת U הפוכה ופתוחה למשל.
Tribalmistyc2 -
תודה רבה על ההסבר!
ההרצה שעשיתי לא הייתה עדינה במיוחד. כן הקפדתי מאודלחמם את המנוע ולתת לו להגיע לטמפרטורת עבודה, להתחיל נסיעה בעדינות.
אבל דאגתי לגוון את הנסיעה על כל טווח הסל"ד. גם נסיעה בעיר, גם כבישים מפותלים וגם כבישים מהירים.
אז אתה אומר לתת גז ולחכות עוד קצת. זה בכל מקרה מה שאני יעשה, זה לא כאילו יש לי ברירה. הם טוענים שאין שום תקלה גם ככה.
אתה וDresdner הזכרתם צמיגות שמן. כן שמתי לב למשהו
ההמלצה בספר רכב היא SAE 5W-50. ורשום שם שאם הוא לא זמין ניתן להשתמש בכמה סוגים אחרים (יש רשימה).
שהסתכלתי בחשבונית על הטיפול הרצה, שמתי לב שהם שמו לי שמן סינטטי מלא 5W-40. שלא רק שהוא לא המומלץ, אלא הוא גם לא ברשימת האלטרנטיבות.
יש מצב שזה מקור הבעיה? זה גם יסביר למה זה התחיל לי ב1000ק"מ. מצד שני אני מניח שהמוסך המרכזי משתמש באותו סוג שמן לכל הקטנועים האלה. אז רק המנוע שלי לא מסתדר עם השמן הזה?
עוד שאלה, למישהו יש מושג אם קטנוע חדש יוצא מהמפעל כבר עם שמן מנוע בפנים? או שהוא יוצא מהמפעל בלי שמן, והיבואנים ממלאים שמן כשהם מקבלים את הקטנוע?
שמן 50 יותר סמיך משמן 40 לכן יכול להיות שעם 40 יש יותר צריכת שמן.
עד שלא תתן מספרים לא נוכל לדעת אם זה טבעי או לא, יש מנועים שההבדל בין הקווים הוא רק 200 מ"ל.
לגבי מי ממלא את השמן לפחות באירופה כלים שמיוצרים באירופה מגיעים ללקוחות עם שמן שמילאו במפעל, היה מישהוא שטען בפייס בוק שאופנועים חדשים שמגיעים למטרו מקבלים את השמן במוסך, לא. בטוח עד כמה אמין המידע הזה.
בלי להיכנס להסברים מפורטים, אכילת השמן תלויה במספר הנמוך של שמן רב-דרגי. המספר הנמוך חשוב בהתנעה כדי ליצור לחץ שמן מהר יותר. בטמפרטורות של ישראל אין צורך בשמן דליל כל כך (אפילו בחורף, בטח ובטח בקיץ) ובעיקר אם המנוע צורך שמן עדיף להשתמש בשמן צמיג יותר בטמפרטורה נמוכה, משהו כמו 10W או אפילו 15W. המספר הגבוה עדיף 50 בארץ, אבל גם 40 הולך. במקומך הייתי עובר לשמן 15W50 ובודק אכילת שמן.
לפי הספר רכב המספר העליון דווקא כן קשור לטמפרטורת הסביבה ובטמפרטורה שמעל 40 מעלות מומלץ לעבור מצמיגות 40 ל-50.
Screenshot_20190426-170839.jpg
באמת מעניין למה אבל תעשה גוגל ותראה שהמספר הגבוה מיצג את צמיגות השמן בטמפרטורת העבודה של המנוע כך שאם מדובר ב90 מעלות ה40 מעלות בחוץ לא אמורים להשפיע.
בקירור אוויר אפשר להבין למה זה קשור כי טמפרטורת העבודה היא בטווח גדול יותר שמושפע גם מהסביבה לכן מנועי קירור אוויר לרוב מקבלים 50 או 60.
הטבלה הזאת קיימת 30 שנה אם לא יותר בספרי הרכב בתקופה שקירור אוויר שלט ויכול להיות שהגיע הזמן לעדכן.
אגב הטבלה הזאת התחילה להעלם מספרי הרכב החדשים ולא תמצא אותה בכל ספר.
מה שאתה אומר נשמע הגיוני. במקרה הזה הטבלה הועתקה מספר רכב של דגם 2017 שעבר עדכון די מקיף ביחס לדגם של 2016.
מצד שני יש גם הגיון לעלות ל-50 בקיץ כי בחורף האופנוע עומד עד 3 שנתות מתוך 6 ובקיץ עומד על 4-5 מתוך שש (המאוורר נכנס לפעולה רק בקו החמישי).
ניסיתי להימנע מזה, אבל נראה אין ברירה.
חשוב להבין ששמן (הרבה יותר ממים) מאבד צמיגות עם עליית הטמפרטורה. אם שמן קר נוזל כמו דבש, שמן חם נוזל כמו מים.
דרישות הצמיגות של השמן במנוע סותרות. בהתנעה קרה, השמן צריך להגיע במהירות לכל חלקי המנוע, כלומר, להיות דליל יחסית. בטמפרטורה גבוהה, הוא צריך להיות בצמיגות גבוהה כדי לבנות מספיק לחץ. במילים אחרות, להתנעה קרה צריך שמן בצמיגות נמוכה (5-10) ולעבודה בטמפרטורה גבוהה צריך שמן בצמיגות גבוהה (50-60).
שמן רב-דרגי אמור לפתור את הבעיה הזו. בטמפרטורה נמוכה (40 מעלות) צמיגותו כמו שמן עם המספר הנמוך ובטמפרטורה גבוהה (100 מעלות) צמיגותו כמו שמן עם המספר הגבוה. לדוגמה, לשמן 5W60 צמיגות של שמן 5 ב-40 מעלות ושל שמן 60 ב-100 מעלות. זה לא אומר כלום על הצמיגות האבסולוטית – גם שמן בצמיגות גבוהה יאבד צמיגות עם הטמפרטורה.
איך עושים את זה? לוקחים שמן בצמיגות הנמוכה (נניח, שמן 5) וממיסים בו כדורי פולימר, שעם עליית הטמפרטורה פותחים זרועות (כמו קיפוד ים, אבל עם זרועות ארוכות ומפותלות) וכך מעלים את הצמיגות האפקטיבית. כלומר, זה לא שיש בטמפרטורה גבוהה שמן 60, אלא יש שמן 5 שב-100 מעלות יש לו צמיגות של שמן 60 ב-100 מעלות.
כשמנוע אוכל שמן, המשמעות היא ששמן זורם לתא השריפה דרך חרירים קטנים. ככל שצמיגות השמן תקטן, המנוע ישרוף יותר שמן. לכן, עבור מנוע שאוכל שמן, עדיף להשתמש בשמן עם המספר ה"קטן" גבוה ככל האפשר להקטנת אכילת השמן.
בהתנעה קרה, צמיגות השמן תלויה בטמפרטורת הסביבה. אם לטמפרטורת חורף באירופה (נניח 10- עד 0 מעלות) צריך שמן בצמיגות נמוכה, הרי שבטמפרטורה גבוהה הצמיגות האבסולוטית תהיה זהה לזו של שמן עם מספר גדול יותר. כך, לדוגמה, הצמיגות האבסולוטית של שמן 10 בטמפרטורה של 20- מעלות זהה לזו של שמן 68 בטמפרטורה של 20+ מעלות. זה אומר שאם ההמלצה לאירופה היא שמן 5W, בישראל אפשר להשתמש בשמן 15W אן אפילו 20W בלי לאבד שימון בהתנעה קרה.
בטמפרטורה גבוהה, עדיף שמן עם מספר גבוה. ללא ספק, טמפרטורת העבודה הממוצעת בישראל גבוהה מזו של אירופה, ולכן עדיף לקחת שמן עם המספר הגדול גבוה ככל האפשר. זה נכון גם למנועים מקוררי נוזל, בהם טווח טמפרטורות העבודה קטן יחסית למנועי קירור אוויר, אבל ללא ספק טמפרטורת העבודה הממוצעת שלהם גבוהה מזו שבאירופה. זה לא ישפיע על אכילת השמן, אבל המנוע יקבל שימון טוב יותר.
אם לסכם – בישראל המספר הנמוך יכול להיות 15W או אפילו 20W בלי לאבד תכונות שימון במנוע קר, תוך כדי הקטנת אכילת השמן. המספר הגבוה צריך להיות כמה שיותר גבוה. אם למנוע מומלץ בתנאי אירופה שמן 5W40, בישראל עדיף 15W50 או אפילו 20W50.
יש לשים לב שמנוע המשתמש בשמן רב דרגי ואוכל שמן זקוק להחלפות שמן תכופות יותר. הסיבה היא שהשמן ה"נאכל" הוא בעיקר נוזל הבסיס הדליל ולא כדורי הפולימר. לפיכך, השמן שנשאר הוא בעל תכונות צמיגות אחרות.
אני מקווה שזה מסביר את ההמלצה שלי בתגובתי הקודמת.
ולא, הצריכה באה בעיקר בטמפרטורות גבוהות, שם הצמיגות האבסולוטית נמוכה בכל מקרה, אבל של שמן 20W הרבה פחות משל שמן 5W.
אולי פיספסתי את זה בכל המלל הזה הזה אבל מה ההסבר להשפעת טמפרטורת הסביבה על צמיגות השמן שהמנוע חם ובטמפרטורת העבודה שלו בהנחה שמערכת הקירור יודעת לשמור על חום המנוע בטווח צר של כמה מעלות בודדות?