עמוד 3 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
תוצאות 31 עד 45 מ 54

אשכול: החלפות שמן תכופות יותר - האם יש להן יתרון משמעותי?

  1. #31
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    לשאלתך - פות"ש, זה תלוי גם בצריכת השמן. אם האופנוע צורך כחצי קילו ל-1000 ק"מ הייתי מחליף אחת ל-4000 ק"מ (פחות, אם מדובר על תנאים קשים). צריכת שמן גבוהה יותר - הייתי מחליף כל 3000.
    למה?
    דווקא כשצריכת השמן גבוהה יותר ואתה דואג למלא כל הזמן את החסר אז אתה 'מרענן' את השמן לעיתים תכופות יותר ומכך שהחלפה של כל השמן פחות קריטית. (דגש על המילה "פחות").

  2. #32
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    אבק נכנס עם האוויר שהמנוע יונק והוא מגיע לתאי שרפה ושם פוגש את השמן על השפות של הצילינדרים.
    המסנן אוויר לא סטרילי ב 100%
    האבק שמצליח להגיע לתא השריפה, נשרף ונפלט החוצה. במנוע תקין ואטום לא אמור להיות שום מגע בין השמן לתא השריפה.
    החלקיקים שרואים/מרגישים בשמן ישן הם חלקיקי מתכת הנפלטים כתוצאה מהחיכוך ועוד אי אלו חלקים מתבלים במנוע (מיסבים, אטמים, חלקים ממכניזם הטיימינג וכו')
    (2017) BMW R1200GS

    (1979) BMW R100/T

  3. #33
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    האבק שמצליח להגיע לתא השריפה, נשרף ונפלט החוצה. במנוע תקין ואטום לא אמור להיות שום מגע בין השמן לתא השריפה.
    החלקיקים שרואים/מרגישים בשמן ישן הם חלקיקי מתכת הנפלטים כתוצאה מהחיכוך ועוד אי אלו חלקים מתבלים במנוע (מיסבים, אטמים, חלקים ממכניזם הטיימינג וכו')
    ביצעתי בחיי לפחות 1000 החלפות שמן מלאות, אחת מהסטיות שלי היא מישוש השמן המשומש
    בחיפוש אחר חלקי מתכת ותחושה של "סוג" השמן, (אני גם מריח אותו אבל שוב אני דפוק) אני
    יכול להעיד בשבועה שככול שהשמן ישן יותר וזמן השימוש בו ארוך יותר התחושה שהוא הרבה יותר
    מחוספס. יתרה מזאת, בפרוק אגן השמן וחפירה בבוצה, תמיד תראה רמזים לאבק שנראה כמו חול...
    אני ממליץ לך לנסות בעצמך ולראות.

    אגב גם אם אתה מחליט שזה באמת אבק מתכתי יש לך סיבה נוספת להחלפת שמן קצרה יותר.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  4. #34
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    האבק שמצליח להגיע לתא השריפה, נשרף ונפלט החוצה. במנוע תקין ואטום לא אמור להיות שום מגע בין השמן לתא השריפה.
    החלקיקים שרואים/מרגישים בשמן ישן הם חלקיקי מתכת הנפלטים כתוצאה מהחיכוך ועוד אי אלו חלקים מתבלים במנוע (מיסבים, אטמים, חלקים ממכניזם הטיימינג וכו')
    קודם כל אף פעם לא תהיה הפרדה של 100% ותמיד תהיה זליגה דו כיוונית מבוקרת - גזים פנימה ושמן החוצה.
    בתא שרפה אידאלי ציפוי השמן יגיע עד לקצה התנועה של הטבעת העליונה ולא לתא השרפה בזה אתה צודק.

    אבל.
    כשהמנוע יונק הבוכנה יורדת וחושפת את הצילינדר שמצופה בשמן.
    אותו שמן יפגוש בעוד רגע את התערובת ואיתה גם את האבק שיכנס ביחד עם האוויר ומשם למעגל השימון.

  5. #35
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    למה?
    דווקא כשצריכת השמן גבוהה יותר ואתה דואג למלא כל הזמן את החסר אז אתה 'מרענן' את השמן לעיתים תכופות יותר ומכך שהחלפה של כל השמן פחות קריטית. (דגש על המילה "פחות").
    כי מה שנשרף זה רק שמן הבסיס כך שאתה נשאר עם כמות גדולה של פולימרים.

  6. #36
    השנקל שלי לדיון:
    חבל שאני לא מוכר לכם שמן כל 3000ק"מ.
    ואם אתם כאלה מהנדסים דגולים שיודעים יותר טוב מהונדה וסוזוקי (לצורך הדיון בלבד) שבודקים את האופנועים שלהם בעוד אי אלו שווקים מלאי אבק וחול (נניח הודו/תאילנד/מרוקו) ולא רק באירופה (שבא אין אבק, הכל רק ירוק ושוודיות בלונדיניות) אז אולי תבנו לי אופנוע שלא צריך להחליף בו שמן בכלל.

  7. #37
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי בןהלאמשחיז צפיה בהודעה
    השנקל שלי לדיון:
    חבל שאני לא מוכר לכם שמן כל 3000ק"מ.
    ואם אתם כאלה מהנדסים דגולים שיודעים יותר טוב מהונדה וסוזוקי (לצורך הדיון בלבד) שבודקים את האופנועים שלהם בעוד אי אלו שווקים מלאי אבק וחול (נניח הודו/תאילנד/מרוקו) ולא רק באירופה (שבא אין אבק, הכל רק ירוק ושוודיות בלונדיניות) אז אולי תבנו לי אופנוע שלא צריך להחליף בו שמן בכלל.
    אפס שמן.

  8. #38
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    פעם שמעתי על BMW שהגיע למליון קילומטר
    הבעלים שם שמן שמקביל באיכותו לשמן בישול...אבל כל 1000 ק"מ החליף אותו
    תבדוק לחץ בעוקה
    אם הרינגים לקראת הסוף הייתי מחליף שמן כל 1000 ק"מ..
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  9. #39
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי בןהלאמשחיז צפיה בהודעה
    אז אולי תבנו לי אופנוע שלא צריך להחליף בו שמן בכלל.
    אתה לא מבין את המוטיבציה.
    פעם רכבים דרשו המון תשומת לב. מנוע, שמן, מיים, מנוע, מצבר וכו. אבל זמן עבר ורכבים השתפרו בכל פרמטר אפשרי אבל אתה לא יכול לתקן לבד כמעט כלום. מכוניות הפסיקו להיות הובי.
    אותו תהליך קרה לאופנועים. מצערת אלקטרונית, מחשב מנוע, בקרת אחיזה וכו. תדלק ורכב. תטפל לפי הוראת יצרן ויהי בסדר. אתה לא יכול לשחק איתו יותר. דבר אחד נשאר - אפשר ... להחליף שמן! והנה אנשים מוצאים סיבה לשחק עם הצעצוע האהוב. אין לזה כל סיבה הנדסית.

  10. #40
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי בןהלאמשחיז צפיה בהודעה
    השנקל שלי לדיון:
    חבל שאני לא מוכר לכם שמן כל 3000ק"מ.
    ואם אתם כאלה מהנדסים דגולים שיודעים יותר טוב מהונדה וסוזוקי (לצורך הדיון בלבד) שבודקים את האופנועים שלהם בעוד אי אלו שווקים מלאי אבק וחול (נניח הודו/תאילנד/מרוקו) ולא רק באירופה (שבא אין אבק, הכל רק ירוק ושוודיות בלונדיניות) אז אולי תבנו לי אופנוע שלא צריך להחליף בו שמן בכלל.

    בן הלא משחיז, אני שמח שאתה כזה בטוח בעצמך ונחרץ, סבבה כל אחד והאמת שלו.
    העלות של החלפת שמן ופילטר שמן מסתכמת בכמה מאות שקלים בצד הנמוך, התועלת
    בשמן טרי ברורה לכולם, מי שמחזיק אופנוע ולא רוצה להשקיע לטווח הארוך סבבה, מי
    שבוחר לתת לאופנוע שלו יותר מהמקובל גם סבבה. איש באמונתו יחיה.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #41
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    אתה לא מבין את המוטיבציה.
    פעם רכבים דרשו המון תשומת לב. מנוע, שמן, מיים, מנוע, מצבר וכו. אבל זמן עבר ורכבים השתפרו בכל פרמטר אפשרי אבל אתה לא יכול לתקן לבד כמעט כלום. מכוניות הפסיקו להיות הובי.
    אותו תהליך קרה לאופנועים. מצערת אלקטרונית, מחשב מנוע, בקרת אחיזה וכו. תדלק ורכב. תטפל לפי הוראת יצרן ויהי בסדר. אתה לא יכול לשחק איתו יותר. דבר אחד נשאר - אפשר ... להחליף שמן! והנה אנשים מוצאים סיבה לשחק עם הצעצוע האהוב. אין לזה כל סיבה הנדסית.
    מזג האוויר והתנאים השתפרו לרעה!

    היצרן מכוון לממוצע, אנחנו חיים מחוץ לסקלה.

    השימוש באופנועים בעולם ובארץ שונים לחלוטין.

    העלות אפסית מול התועלת.

    מה השאלה?
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  12. #42
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    מזג האוויר והתנאים השתפרו לרעה!

    היצרן מכוון לממוצע, אנחנו חיים מחוץ לסקלה.

    השימוש באופנועים בעולם ובארץ שונים לחלוטין.

    העלות אפסית מול התועלת.

    מה השאלה?
    או כמו שסבא שלי היה אומר "פעם נשים היו צעירות יותר".

  13. #43
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    התועלת תהיה לרוכש שיקבל את הכלי אחרי xxx קילומטרים.
    כלי שטופל טוב יותר יאריך ימים.
    כלי שהוזנח יתנהג בהתאם.

    זו התורה על רגל אחת והאמור מי שמחליף כל 3 שנים לחדש ממש לא משנה התדירות.
    הכלי יתפקד יופי

    Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  14. #44
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    התועלת תהיה לרוכש שיקבל את הכלי אחרי xxx קילומטרים.
    כלי שטופל טוב יותר יאריך ימים.
    כלי שהוזנח יתנהג בהתאם.

    זו התורה על רגל אחת והאמור מי שמחליף כל 3 שנים לחדש ממש לא משנה התדירות.
    הכלי יתפקד יופי

    Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
    אבל לא מדובר על הזנחה, מדובר על החלפת שמן על פי הוראות היצרן.
    זה בטח לא נופל תחת קטגוריה של "הזנחה".

  15. #45
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    אתה לא מבין את המוטיבציה.
    פעם רכבים דרשו המון תשומת לב. מנוע, שמן, מיים, מנוע, מצבר וכו. אבל זמן עבר ורכבים השתפרו בכל פרמטר אפשרי אבל אתה לא יכול לתקן לבד כמעט כלום. מכוניות הפסיקו להיות הובי.
    אותו תהליך קרה לאופנועים. מצערת אלקטרונית, מחשב מנוע, בקרת אחיזה וכו. תדלק ורכב. תטפל לפי הוראת יצרן ויהי בסדר. אתה לא יכול לשחק איתו יותר. דבר אחד נשאר - אפשר ... להחליף שמן! והנה אנשים מוצאים סיבה לשחק עם הצעצוע האהוב. אין לזה כל סיבה הנדסית.
    מהנדס מה אתה?
    מהיכן הנחרצות שבה אתה קובע ש"אין לזה שום סיבה הנדסית" - בלי שאתה טורח להוסיף "לדעתי"?

    אגב, מי שמטפל לבד ולא מחליף אופנוע כל 3-4 שנים - יש לו מספיק התעסקות גם חוץ מהחלפות שמן.
    פשוט החלפות שמן הופכות להיות ה"כסף הקטן" שלך. ביטוח למנוע בחצי שעה עבודה ו-200 שקל.
    אם היינו מנהלים דיון רציני ולא היית זורק בנחרצות דעות שאתה מגיש כעובדות מוגמרות, הייתי יכול להביא לך כמה דוגמאות מהשטח (קרי - ממכונאים) על התועלת שבהחלפות שמן לפני הזמן, בעיקר בדגמים שבהם היצרן "הגזים" במרווחים.
    עם צורת הדיבור שלך, נוצר חשק אפסי לחלוק איתך ידע ואינפורמציה מכל סוג.
    עשה מה שאתה רוצה, מבחינתי אל תחליף שמן בכלל. אני אעשה מה שאני רואה לנכון, ואני מאמין שאני מבין דבר או שנים במכונאות. בזה מבחינתי אפשר לחתום את הדיון בינינו. מי שרוצה להמשיך - שיקח את זה מכאן.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. שמן דליל יותר מהוראות היצרן? יש בזה יתרון?
    על ידי jkob.s בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 24-07-2017, 15:15
  2. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 19-03-2017, 10:22
  3. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 07-02-2017, 16:00
  4. לא ממש משמעותי אבל סתם סקרן לדעת
    על ידי Tsachi בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 11-11-2016, 14:04

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO