עמוד 3 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
תוצאות 31 עד 45 מ 54

אשכול: החלפות שמן תכופות יותר - האם יש להן יתרון משמעותי?

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,594
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    האבק שמצליח להגיע לתא השריפה, נשרף ונפלט החוצה. במנוע תקין ואטום לא אמור להיות שום מגע בין השמן לתא השריפה.
    החלקיקים שרואים/מרגישים בשמן ישן הם חלקיקי מתכת הנפלטים כתוצאה מהחיכוך ועוד אי אלו חלקים מתבלים במנוע (מיסבים, אטמים, חלקים ממכניזם הטיימינג וכו')
    קודם כל אף פעם לא תהיה הפרדה של 100% ותמיד תהיה זליגה דו כיוונית מבוקרת - גזים פנימה ושמן החוצה.
    בתא שרפה אידאלי ציפוי השמן יגיע עד לקצה התנועה של הטבעת העליונה ולא לתא השרפה בזה אתה צודק.

    אבל.
    כשהמנוע יונק הבוכנה יורדת וחושפת את הצילינדר שמצופה בשמן.
    אותו שמן יפגוש בעוד רגע את התערובת ואיתה גם את האבק שיכנס ביחד עם האוויר ומשם למעגל השימון.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    עניין המרווחים לפי חבר שעובד בתעשיה באירופה הוא די פשוט, היצרנים מצאו שמבחינה טכנית אפשר להגדיל את מרווחי החלפת השמן אבל המוסכים מתנגדים לזה.
    לרוב היצרנים אין רווח מהשמן כי הוא נקנה ע"י המוסך ממקור אחר (כן לימאהה יש ימאהה לוב) ופילטר שמן הוא כמה גרושים וגם ככה מרווח החלפתו גדל כבר פי שניים.
    מזה יוצא שרק המוסכים רואים רווח מהחלפת שמנים לא היצרן

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,174
    נסיעה בעיר היא בהחלט נסיעה בתנאים קשים בייחוד במדינה חמה ופקוקה כמו שלנו.

    העומס המופעל המחלולים בשילוב חוסר קירור ( אגזוז קרטר שיושב מעליו ועוד) שמן גיר עם דגש על גיר אוטומטי ושאר ממתקים שסובלים מחוסר קירור בעת נסיעה בתנועה עירונית.

    סעיף 6 ממש לא נשמע לי הגיוני עם כל הכבוד לטענה שזו התגובה של הונדה.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    נסיעה בעיר היא בהחלט נסיעה בתנאים קשים בייחוד במדינה חמה ופקוקה כמו שלנו.
    כתבה על רוסיה. מדינה אולי פקוקה אבל לא חמה. מדובר על מכוניות.
    אפילו במדינה שלנו מחליפים שמן באוטו כל 15.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,174
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    כתבה על רוסיה. מדינה אולי פקוקה אבל לא חמה. מדובר על מכוניות.
    אפילו במדינה שלנו מחליפים שמן באוטו כל 15.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ייתכן שבאזורים של רוסיה בהם קר אז פחות חשוב.
    פה בארצנו הקטנה בהחלט חשוב.

    Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    במדינה שלנו (לפחות באוטו שלי, אוטו חדש, שנת 2018), היבואן מחליף כל 15.
    רק מה,
    הספר שמגיע עם הרכב (שנכתב ע"י היצרן) מגדיר מהם "תנאים קשים", שבהם יש לקצר משמעותית את זמני ההחלפה ל9k.
    נכתב שם (בתרגום חופשי) נסיעה בפקקים, או (מדגיש את ה"או") בטמפרטורות חמות (מעל 30-35 מעלות) או אבק וזיהום אוויר נחשבים תנאים קשים.
    אצלנו, רוב השנה יש הצטברות של שלושה תנאים שכל אחד מהם לבד מצדיק את קיצור זמני ההחלפה.
    תעשה עם זה מה שאתה רוצה, אני מקצר את האינטרוולים, ואפילו עושה זאת בהמלצת יצרן.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    למה?
    דווקא כשצריכת השמן גבוהה יותר ואתה דואג למלא כל הזמן את החסר אז אתה 'מרענן' את השמן לעיתים תכופות יותר ומכך שהחלפה של כל השמן פחות קריטית. (דגש על המילה "פחות").
    כי מה שנשרף זה רק שמן הבסיס כך שאתה נשאר עם כמות גדולה של פולימרים.

  8. #8
    השנקל שלי לדיון:
    חבל שאני לא מוכר לכם שמן כל 3000ק"מ.
    ואם אתם כאלה מהנדסים דגולים שיודעים יותר טוב מהונדה וסוזוקי (לצורך הדיון בלבד) שבודקים את האופנועים שלהם בעוד אי אלו שווקים מלאי אבק וחול (נניח הודו/תאילנד/מרוקו) ולא רק באירופה (שבא אין אבק, הכל רק ירוק ושוודיות בלונדיניות) אז אולי תבנו לי אופנוע שלא צריך להחליף בו שמן בכלל.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי בןהלאמשחיז צפיה בהודעה
    השנקל שלי לדיון:
    חבל שאני לא מוכר לכם שמן כל 3000ק"מ.
    ואם אתם כאלה מהנדסים דגולים שיודעים יותר טוב מהונדה וסוזוקי (לצורך הדיון בלבד) שבודקים את האופנועים שלהם בעוד אי אלו שווקים מלאי אבק וחול (נניח הודו/תאילנד/מרוקו) ולא רק באירופה (שבא אין אבק, הכל רק ירוק ושוודיות בלונדיניות) אז אולי תבנו לי אופנוע שלא צריך להחליף בו שמן בכלל.
    אפס שמן.

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי בןהלאמשחיז צפיה בהודעה
    אז אולי תבנו לי אופנוע שלא צריך להחליף בו שמן בכלל.
    אתה לא מבין את המוטיבציה.
    פעם רכבים דרשו המון תשומת לב. מנוע, שמן, מיים, מנוע, מצבר וכו. אבל זמן עבר ורכבים השתפרו בכל פרמטר אפשרי אבל אתה לא יכול לתקן לבד כמעט כלום. מכוניות הפסיקו להיות הובי.
    אותו תהליך קרה לאופנועים. מצערת אלקטרונית, מחשב מנוע, בקרת אחיזה וכו. תדלק ורכב. תטפל לפי הוראת יצרן ויהי בסדר. אתה לא יכול לשחק איתו יותר. דבר אחד נשאר - אפשר ... להחליף שמן! והנה אנשים מוצאים סיבה לשחק עם הצעצוע האהוב. אין לזה כל סיבה הנדסית.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,097
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    אתה לא מבין את המוטיבציה.
    פעם רכבים דרשו המון תשומת לב. מנוע, שמן, מיים, מנוע, מצבר וכו. אבל זמן עבר ורכבים השתפרו בכל פרמטר אפשרי אבל אתה לא יכול לתקן לבד כמעט כלום. מכוניות הפסיקו להיות הובי.
    אותו תהליך קרה לאופנועים. מצערת אלקטרונית, מחשב מנוע, בקרת אחיזה וכו. תדלק ורכב. תטפל לפי הוראת יצרן ויהי בסדר. אתה לא יכול לשחק איתו יותר. דבר אחד נשאר - אפשר ... להחליף שמן! והנה אנשים מוצאים סיבה לשחק עם הצעצוע האהוב. אין לזה כל סיבה הנדסית.
    מזג האוויר והתנאים השתפרו לרעה!

    היצרן מכוון לממוצע, אנחנו חיים מחוץ לסקלה.

    השימוש באופנועים בעולם ובארץ שונים לחלוטין.

    העלות אפסית מול התועלת.

    מה השאלה?
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    מזג האוויר והתנאים השתפרו לרעה!

    היצרן מכוון לממוצע, אנחנו חיים מחוץ לסקלה.

    השימוש באופנועים בעולם ובארץ שונים לחלוטין.

    העלות אפסית מול התועלת.

    מה השאלה?
    או כמו שסבא שלי היה אומר "פעם נשים היו צעירות יותר".

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    אתה לא מבין את המוטיבציה.
    פעם רכבים דרשו המון תשומת לב. מנוע, שמן, מיים, מנוע, מצבר וכו. אבל זמן עבר ורכבים השתפרו בכל פרמטר אפשרי אבל אתה לא יכול לתקן לבד כמעט כלום. מכוניות הפסיקו להיות הובי.
    אותו תהליך קרה לאופנועים. מצערת אלקטרונית, מחשב מנוע, בקרת אחיזה וכו. תדלק ורכב. תטפל לפי הוראת יצרן ויהי בסדר. אתה לא יכול לשחק איתו יותר. דבר אחד נשאר - אפשר ... להחליף שמן! והנה אנשים מוצאים סיבה לשחק עם הצעצוע האהוב. אין לזה כל סיבה הנדסית.
    מהנדס מה אתה?
    מהיכן הנחרצות שבה אתה קובע ש"אין לזה שום סיבה הנדסית" - בלי שאתה טורח להוסיף "לדעתי"?

    אגב, מי שמטפל לבד ולא מחליף אופנוע כל 3-4 שנים - יש לו מספיק התעסקות גם חוץ מהחלפות שמן.
    פשוט החלפות שמן הופכות להיות ה"כסף הקטן" שלך. ביטוח למנוע בחצי שעה עבודה ו-200 שקל.
    אם היינו מנהלים דיון רציני ולא היית זורק בנחרצות דעות שאתה מגיש כעובדות מוגמרות, הייתי יכול להביא לך כמה דוגמאות מהשטח (קרי - ממכונאים) על התועלת שבהחלפות שמן לפני הזמן, בעיקר בדגמים שבהם היצרן "הגזים" במרווחים.
    עם צורת הדיבור שלך, נוצר חשק אפסי לחלוק איתך ידע ואינפורמציה מכל סוג.
    עשה מה שאתה רוצה, מבחינתי אל תחליף שמן בכלל. אני אעשה מה שאני רואה לנכון, ואני מאמין שאני מבין דבר או שנים במכונאות. בזה מבחינתי אפשר לחתום את הדיון בינינו. מי שרוצה להמשיך - שיקח את זה מכאן.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    מהנדס מה אתה?
    מהיכן הנחרצות שבה אתה קובע ש"אין לזה שום סיבה הנדסית" - בלי שאתה טורח להוסיף "לדעתי"
    כי זאת לא ״דעתי״. זאת דעה של מהנדסי הונדה.





    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    כי זאת לא ״דעתי״. זאת דעה של מהנדסי הונדה.





    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ודעתם של מהנדסי טויוטה - יצרן שמוכר ללקוחות אמינות בלתי מתפשרת לפני כל דבר אחר - היא להחליף שמן ברכב משפחתי כל 15K בתנאים "רגילים" וכל 7.5K בתנאים "מחמירים". כן, בשנת 2019.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. שמן דליל יותר מהוראות היצרן? יש בזה יתרון?
    על ידי jkob.s בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 24-07-2017, 16:15
  2. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 19-03-2017, 11:22
  3. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 07-02-2017, 17:00
  4. לא ממש משמעותי אבל סתם סקרן לדעת
    על ידי Tsachi בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 11-11-2016, 15:04

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO