ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
היי חברים.
בגלל הקילומטראז' היחסית גבוהה של האופנוע שלי, והיותו מקורר אוויר, חשבתי לקצר עוד יותר את מרווחי החלפת השמן.
כרגע מחליף כל 5K. האופנוע מיוצר מ-89 ללא שינויים, הספר עד 2001 אמר כל 5K להחליף שמן, ומאז 2002 - כל 6. בגלל שהמנוע לא השתנה אני נשאר עם ההמלצה המקורית.
עלתה לי המחשבה לקצר את טווח ההחלפות ל-3 אלף ק"מ. אני לא רוכב "חזק", אבל אני כן רוכב לפעמים לטיולים של מאות קילומטרים ביום (עם הפסקות כמובן). השאלה היא - עד כמה הקטנת טווח ההחלפות תשפיע על הבריאות של המנוע לטווח הארוך, והאם זה שווה בכלל? (כרגע הקומפרסיה טובה ותקינה לחלוטין, המנוע כן צורך שמן אבל בכמות סבירה בהחלט למקורר אוויר ישן).
לא, אין טעם.
בשונה מהמנועים המודרניים, שבחלקם היצרן מורה על מרווחים מוגזמים משיקולים שיווקיים (IMHO), במנוע שלך המרווחים נקבעו משיקולים הנדסיים, ובתקופה שהשמנים היו משמעותית פחות טובים. האופנוע שלך גם מחזיק כמות שמן גדולה מאוד במונחים של היום (2.9 ליטר לטווין 500).
אם אתה משתמש בשמן סינטטי, אין סיכוי שב-5K של רכיבה מתונה אתה מביא אותו לרמת דגרדציה שפוגעת בתכונות שלו. סביר יותר, שאתה מחליף אותו כשהוא עוד יכל למלא את תפקידו עוד כמה אלפים טובים.
אתה יכול להחליף גם כל 1000 ק"מ או כל רכיבה, אבל זה בזבוז זמן וכסף.