עמוד 1 מתוך 4 123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 54

אשכול: החלפות שמן תכופות יותר - האם יש להן יתרון משמעותי?

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363

    החלפות שמן תכופות יותר - האם יש להן יתרון משמעותי?

    היי חברים.
    בגלל הקילומטראז' היחסית גבוהה של האופנוע שלי, והיותו מקורר אוויר, חשבתי לקצר עוד יותר את מרווחי החלפת השמן.
    כרגע מחליף כל 5K. האופנוע מיוצר מ-89 ללא שינויים, הספר עד 2001 אמר כל 5K להחליף שמן, ומאז 2002 - כל 6. בגלל שהמנוע לא השתנה אני נשאר עם ההמלצה המקורית.
    עלתה לי המחשבה לקצר את טווח ההחלפות ל-3 אלף ק"מ. אני לא רוכב "חזק", אבל אני כן רוכב לפעמים לטיולים של מאות קילומטרים ביום (עם הפסקות כמובן). השאלה היא - עד כמה הקטנת טווח ההחלפות תשפיע על הבריאות של המנוע לטווח הארוך, והאם זה שווה בכלל? (כרגע הקומפרסיה טובה ותקינה לחלוטין, המנוע כן צורך שמן אבל בכמות סבירה בהחלט למקורר אוויר ישן).
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    המנוע לא השתנה אבל איכויות השמנים השתפרו מה שאולי יכול להסביר את השינוי בספר הרכב של היצרן של האופנוע שלך מ 5K ל 6K
    לדעתי לרדת מ5K נראה כמו בזבוז כסף כל עוד אתה משתמש בשמן איכותי, אולי לרדת ל4K אם היצרן מדבר על 6 במידה ואתה רוצה להגזים , מתחת לזה זה כבר לזרוק כסף לפח

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    עם שמנים מודרנים מושכים גם 12k (לא אני). מיותר לקצר יותר מה 5k שהיצרן המליץ עוד בתקופה ששמן המנוע היה באיכות של שמן בישול.
    חוץ מלחרוש את ההברגות אתה לא תשיג שום דבר.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    אף פעם לא הבנתי למה לקצר את זמן ההחלפה מעבר להמלצות היצרן.
    רשום 5,6 או 12 אז זה מה שצריך.
    הרי ליצרן אין אינטרס להגדיל את הטווח (לעומת מוסכים שדווקא "נפגעים" מזה).
    כמו שרשמו, השמנים המודרניים הם הרבה יותר איכותיים ממה שהיה בתקופה שהאופנוע יוצר וגם אתה מציין בעצמך שהכל תקין.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    זה עושה טוב לנשמה, יש בזה צד פסיכולוגי יותר מטכני.

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    זה עושה טוב לנשמה.
    גם סקס,אוכל ולראות את ברצלונה מנצחת 5-0 בקלאסיקו.
    אז אני אשאר עם הדברים האלו ואחליף שמן לפי הוראות היצרן.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    גם סקס,אוכל ולראות את ברצלונה מנצחת 5-0 בקלאסיקו.
    אז אני אשאר עם הדברים האלו ואחליף שמן לפי הוראות היצרן.
    תמיד אומר שסקס זה התשובה להכל, אם תראה בן אדם ברחוב עם פרצוף זעוף 99% הוא לא קיים יחסי מין לפחות חודש.

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    16
    בקיצור, מה שניסו כאן לומר זה שתלך לעשות סקס במקום לזיין לנו ת'שכל...😂🤣

  9. #9
    Member הסמל האישי של erez59
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    254
    ציטוט נכתב במקור על ידי Nick 645 צפיה בהודעה
    בקיצור, מה שניסו כאן לומר זה שתלך לעשות סקס במקום לזיין לנו ת'שכל...נŸ˜‚נŸ₪£
    זה היה חזק
    Erez Ronen

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    היי חברים.
    בגלל הקילומטראז' היחסית גבוהה של האופנוע שלי, והיותו מקורר אוויר, חשבתי לקצר עוד יותר את מרווחי החלפת השמן.
    כרגע מחליף כל 5K. האופנוע מיוצר מ-89 ללא שינויים, הספר עד 2001 אמר כל 5K להחליף שמן, ומאז 2002 - כל 6. בגלל שהמנוע לא השתנה אני נשאר עם ההמלצה המקורית.
    עלתה לי המחשבה לקצר את טווח ההחלפות ל-3 אלף ק"מ. אני לא רוכב "חזק", אבל אני כן רוכב לפעמים לטיולים של מאות קילומטרים ביום (עם הפסקות כמובן). השאלה היא - עד כמה הקטנת טווח ההחלפות תשפיע על הבריאות של המנוע לטווח הארוך, והאם זה שווה בכלל? (כרגע הקומפרסיה טובה ותקינה לחלוטין, המנוע כן צורך שמן אבל בכמות סבירה בהחלט למקורר אוויר ישן).
    לא, אין טעם.
    בשונה מהמנועים המודרניים, שבחלקם היצרן מורה על מרווחים מוגזמים משיקולים שיווקיים (IMHO), במנוע שלך המרווחים נקבעו משיקולים הנדסיים, ובתקופה שהשמנים היו משמעותית פחות טובים. האופנוע שלך גם מחזיק כמות שמן גדולה מאוד במונחים של היום (2.9 ליטר לטווין 500).
    אם אתה משתמש בשמן סינטטי, אין סיכוי שב-5K של רכיבה מתונה אתה מביא אותו לרמת דגרדציה שפוגעת בתכונות שלו. סביר יותר, שאתה מחליף אותו כשהוא עוד יכל למלא את תפקידו עוד כמה אלפים טובים.
    אתה יכול להחליף גם כל 1000 ק"מ או כל רכיבה, אבל זה בזבוז זמן וכסף.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של dudybou
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    אי שם במערב בנימין..
    הודעות
    643
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    אף פעם לא הבנתי למה לקצר את זמן ההחלפה מעבר להמלצות היצרן.
    רשום 5,6 או 12 אז זה מה שצריך.
    הרי ליצרן אין אינטרס להגדיל את הטווח (לעומת מוסכים שדווקא "נפגעים" מזה).
    ליצרן דווקא יש אינטרס..
    להציג את הכלים שלו ככאלה שדורשים טיפול כל הרבה זמן (פחות התעסקות לרוכב)
    היום שה"סטנדרט" זה טיפול ב-12 (נגיד), אם אתה מוכר כלים שמצריכים טיפול ב-6 או אפילו 10 אתה לא עדכני, ופחות אטרקטיבי ללקוחות חדשים (שלא מבינים יותר מידי אבל טיפול ב-12 במקום 10 נשמע להם פלוס רציני..)

    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    השמנים המודרניים הם הרבה יותר איכותיים ממה שהיה בתקופה שהאופנוע יוצר.
    ומה תגיד על אופנועים מודרניים יותר שהשמנים היום היו בתקופתם - אם שמנים "חדשים" לאופנוע ישן זה "מפצה", אז אולי לאופנוע חדש צריך לקצר טווח כדי לפצות ?
    לא יודע - אני גם מתלבט בזה עכשיו..
    x-max 250 2013 -> nc700x 2012

    אל תתן לעולם לשנות את החיוך שלך, תגרום לחיוך שלך לשנות את העולם !

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי dudybou צפיה בהודעה
    ליצרן דווקא יש אינטרס..
    להציג את הכלים שלו ככאלה שדורשים טיפול כל הרבה זמן (פחות התעסקות לרוכב)
    היום שה"סטנדרט" זה טיפול ב-12 (נגיד), אם אתה מוכר כלים שמצריכים טיפול ב-6 או אפילו 10 אתה לא עדכני, ופחות אטרקטיבי ללקוחות חדשים (שלא מבינים יותר מידי אבל טיפול ב-12 במקום 10 נשמע להם פלוס רציני..)



    ומה תגיד על אופנועים מודרניים יותר שהשמנים היום היו בתקופתם - אם שמנים "חדשים" לאופנוע ישן זה "מפצה", אז אולי לאופנוע חדש צריך לקצר טווח כדי לפצות ?
    לא יודע - אני גם מתלבט בזה עכשיו..
    היצרן מרוויח מזה שיווקית אבל מניח שזה לא נעשה בהחלטה של "בוא נראה איך אני מבדל את עצמי מאחרים בלי בדיקות".
    האם יש בזה אינטרס שיווקי? בטח.
    אבל האינטרס השיווקי "דחף" את היצרנים להגיע לרמת ייצור ואמינות שמאפשרת טווח טיפולים מורחב.
    אני לא טענתי ששמן מודרני "מפצה" באופנוע ישן, אני אומר שאם אמרו לך החלפת שמן כל 5k אין מה להגדיל ראש ולהחליף כל 3k.
    בטח שהאופנוע הוא בן 20 שנה והטווח שנרשם בזמנו היה עם שמנים "ישנים" שהאיכות שלהם היא נמוכה משמעותית ממה שהיום קיים בשוק.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    אני מחליף שמן פעמים בשנה פעם לפני החורף מחליף את השמן שהתבשל בקיץ הישראלי וספג אבק,
    ופעם לפני הקיץ את השמן שספג את הלחות והקור בהבדלי הטמפ' של חורף. עושה לפחות 12000 בשנה
    היצרן ממליץ על החלפה כל 12, אני עושה בחצי.

    אבל אני דפוק ולא מבין כלום.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    אף פעם לא הבנתי למה לקצר את זמן ההחלפה מעבר להמלצות היצרן.
    רשום 5,6 או 12 אז זה מה שצריך.
    הרי ליצרן אין אינטרס להגדיל את הטווח (לעומת מוסכים שדווקא "נפגעים" מזה).
    כמו שרשמו, השמנים המודרניים הם הרבה יותר איכותיים ממה שהיה בתקופה שהאופנוע יוצר וגם אתה מציין בעצמך שהכל תקין.
    אם באמת "לא הבנת", אני אסביר.
    ליצרן יש לא רק שיקולים הנדסיים, אלא גם שיקולים שיווקיים. מרווח טיפולים גדול הוא שיקול חשוב עבור אנשים מסויימים, שרוצים להיכנס למ וסך כמה שפחות. להגיד שיש לך מרווח של 12-15K באופנוע (או 30-35K ברכב) זה מוכר.
    ליצרן אין אינטרס שהמנוע יחזיק הרבה מעבר לתקופת האחריות. הוא לא מחפש למכור לך אופנוע שלא תצטרך להחליף גם אחרי 10 שנים ו-200 אלף ק"מ.
    חשוב גם לציין, שהתנאים בישראל (בעיקר בקיץ) אינם מטיבים עם השמן - החום כבד, ובתנועה צפופה השמן בקרטר מגיע לטמפרטורות מאוד גבוהות. סביר מאוד שתנאים אלה מזרזים את הדגרדציה של השמן.
    לכן, יש אסכולה (ואני גם משתייך אליה) שטיפולי שמנים במרווחים "שמרניים" (קרי: מה שהיה נהוג לפני עשור-שניים) יאפשרו למנוע לנצל את כל אורך החיים שלו, וימנעו שחיקה מיותרת שנובעת משילוב של שמן עייף ותנאים קיצוניים.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אם באמת "לא הבנת", אני אסביר.
    ליצרן יש לא רק שיקולים הנדסיים, אלא גם שיקולים שיווקיים. מרווח טיפולים גדול הוא שיקול חשוב עבור אנשים מסויימים, שרוצים להיכנס למ וסך כמה שפחות. להגיד שיש לך מרווח של 12-15K באופנוע (או 30-35K ברכב) זה מוכר.
    ליצרן אין אינטרס שהמנוע יחזיק הרבה מעבר לתקופת האחריות. הוא לא מחפש למכור לך אופנוע שלא תצטרך להחליף גם אחרי 10 שנים ו-200 אלף ק"מ.
    חשוב גם לציין, שהתנאים בישראל (בעיקר בקיץ) אינם מטיבים עם השמן - החום כבד, ובתנועה צפופה השמן בקרטר מגיע לטמפרטורות מאוד גבוהות. סביר מאוד שתנאים אלה מזרזים את הדגרדציה של השמן.
    לכן, יש אסכולה (ואני גם משתייך אליה) שטיפולי שמנים במרווחים "שמרניים" (קרי: מה שהיה נהוג לפני עשור-שניים) יאפשרו למנוע לנצל את כל אורך החיים שלו, וימנעו שחיקה מיותרת שנובעת משילוב של שמן עייף ותנאים קיצוניים.
    ואף אחד לא מדבר על פילטר האוויר שנחנק פה....
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

אשכולות דומים

  1. שמן דליל יותר מהוראות היצרן? יש בזה יתרון?
    על ידי jkob.s בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 24-07-2017, 15:15
  2. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 19-03-2017, 10:22
  3. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 07-02-2017, 16:00
  4. לא ממש משמעותי אבל סתם סקרן לדעת
    על ידי Tsachi בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 11-11-2016, 14:04

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO