ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
אם באמת "לא הבנת", אני אסביר.
ליצרן יש לא רק שיקולים הנדסיים, אלא גם שיקולים שיווקיים. מרווח טיפולים גדול הוא שיקול חשוב עבור אנשים מסויימים, שרוצים להיכנס למ וסך כמה שפחות. להגיד שיש לך מרווח של 12-15K באופנוע (או 30-35K ברכב) זה מוכר.
ליצרן אין אינטרס שהמנוע יחזיק הרבה מעבר לתקופת האחריות. הוא לא מחפש למכור לך אופנוע שלא תצטרך להחליף גם אחרי 10 שנים ו-200 אלף ק"מ.
חשוב גם לציין, שהתנאים בישראל (בעיקר בקיץ) אינם מטיבים עם השמן - החום כבד, ובתנועה צפופה השמן בקרטר מגיע לטמפרטורות מאוד גבוהות. סביר מאוד שתנאים אלה מזרזים את הדגרדציה של השמן.
לכן, יש אסכולה (ואני גם משתייך אליה) שטיפולי שמנים במרווחים "שמרניים" (קרי: מה שהיה נהוג לפני עשור-שניים) יאפשרו למנוע לנצל את כל אורך החיים שלו, וימנעו שחיקה מיותרת שנובעת משילוב של שמן עייף ותנאים קיצוניים.
ואף אחד לא מדבר על פילטר האוויר שנחנק פה....