עמוד 2 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 54

אשכול: החלפות שמן תכופות יותר - האם יש להן יתרון משמעותי?

  1. #16
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    עניין המרווחים לפי חבר שעובד בתעשיה באירופה הוא די פשוט, היצרנים מצאו שמבחינה טכנית אפשר להגדיל את מרווחי החלפת השמן אבל המוסכים מתנגדים לזה.
    לרוב היצרנים אין רווח מהשמן כי הוא נקנה ע"י המוסך ממקור אחר (כן לימאהה יש ימאהה לוב) ופילטר שמן הוא כמה גרושים וגם ככה מרווח החלפתו גדל כבר פי שניים.
    מזה יוצא שרק המוסכים רואים רווח מהחלפת שמנים לא היצרן

  2. #17
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אם באמת "לא הבנת", אני אסביר.
    ליצרן יש לא רק שיקולים הנדסיים, אלא גם שיקולים שיווקיים. מרווח טיפולים גדול הוא שיקול חשוב עבור אנשים מסויימים, שרוצים להיכנס למ וסך כמה שפחות. להגיד שיש לך מרווח של 12-15K באופנוע (או 30-35K ברכב) זה מוכר.
    ליצרן אין אינטרס שהמנוע יחזיק הרבה מעבר לתקופת האחריות. הוא לא מחפש למכור לך אופנוע שלא תצטרך להחליף גם אחרי 10 שנים ו-200 אלף ק"מ.
    חשוב גם לציין, שהתנאים בישראל (בעיקר בקיץ) אינם מטיבים עם השמן - החום כבד, ובתנועה צפופה השמן בקרטר מגיע לטמפרטורות מאוד גבוהות. סביר מאוד שתנאים אלה מזרזים את הדגרדציה של השמן.
    לכן, יש אסכולה (ואני גם משתייך אליה) שטיפולי שמנים במרווחים "שמרניים" (קרי: מה שהיה נהוג לפני עשור-שניים) יאפשרו למנוע לנצל את כל אורך החיים שלו, וימנעו שחיקה מיותרת שנובעת משילוב של שמן עייף ותנאים קיצוניים.
    "לא הבנתי" זה ביטוי, אני מבין בדיוק למה יש אנשים שעושים את זה.
    אבל ההבדל הוא שאתה כנראה מחליף שמן כל 6k (מניח שזאת ההגדרה לשמרני) ואילו המקרה המדובר פה הוא שבמילא החלפת השמן מתבצעת כל 5k.
    ואפשר להסכים שלא להסכים על החלפה כל 12k אבל תסכים איתי שהחלפת שמן כל 3k היא מיותרת? לא משנה באיזה מזג אוויר?

  3. #18
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    אני מחליף שמן פעמים בשנה פעם לפני החורף מחליף את השמן שהתבשל בקיץ הישראלי וספג אבק
    למה שהשמן יספוג אבק?
    (2017) BMW R1200GS

    (1979) BMW R100/T

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    "לא הבנתי" זה ביטוי, אני מבין בדיוק למה יש אנשים שעושים את זה.
    אבל ההבדל הוא שאתה כנראה מחליף שמן כל 6k (מניח שזאת ההגדרה לשמרני) ואילו המקרה המדובר פה הוא שבמילא החלפת השמן מתבצעת כל 5k.
    ואפשר להסכים שלא להסכים על החלפה כל 12k אבל תסכים איתי שהחלפת שמן כל 3k היא מיותרת? לא משנה באיזה מזג אוויר?
    ראה את הודעתי למעלה.
    כעיקרון - כן, מסכים. אבל יש סייגים.
    אם מדובר בקטנוע שמחזיק 900CC של שמן - לא בהכרח מסכים.
    אם מדובר באופנוע אינדורו - אז גם 1500 זה יותר מדי.
    אם האופנוע משמש לרכיבה ספורטיבית, ונמצא כל הזמן על המנתק (פסול לכשעצמו) - אז לא מסכים.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #20
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    ליצרן אין אינטרס שהמנוע יחזיק הרבה מעבר לתקופת האחריות. הוא לא מחפש למכור לך אופנוע שלא תצטרך להחליף גם אחרי 10 שנים ו-200 אלף ק"מ.
    הסבר שלך נשען על מוטיבציה של יצרן בלבד. לסוג כזה של הסבר יש שם - "תאורית קונספירציה". אם לא באמת בדקת
    הדגרדציה של השמן - זה לא הסבר.

    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    סביר מאוד שתנאים אלה מזרזים את הדגרדציה של השמן.
    עוד יותר סביר שלא מדדת את זה. מה שעוד סביר - שיצרן כן בדק. הטענה שלך ברורה, אבל אין שום מדידה/ניסוי שתומך בה.

  6. #21
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    למה שהשמן יספוג אבק?
    תעביר פעם יד על שמן משומש ותרגיש את החספוס שלו אח"כ תנסה עם שמן חדש ותגיד לי אתה...
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  7. #22
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    הסבר שלך נשען על מוטיבציה של יצרן בלבד. לסוג כזה של הסבר יש שם - "תאורית קונספירציה". אם לא באמת בדקת
    הדגרדציה של השמן - זה לא הסבר.


    עוד יותר סביר שלא מדדת את זה. מה שעוד סביר - שיצרן כן בדק. הטענה שלך ברורה, אבל אין שום מדידה/ניסוי שתומך בה.
    בבקשה, אדוני.
    תפעיל גוגל טרנסלייט ותתחיל לקרוא:
    https://www.zr.ru/content/articles/5...telnyj-zastoj/

    ארשה לעצמי לציין שהנחרצות שלך אינה נובעת מידע רב שיש לך בנושא, אלא מההפך הגמור ממנו.
    אם תתחיל לקרוא ולהתעניין בנושא לפני שאתה קופץ עם הדיעות שלך, הדיון איתך יהיה הרבה יותר מעניין ומעשיר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #23
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    ארשה לעצמי לציין שהנחרצות שלך אינה נובעת מידע רב שיש לך בנושא, אלא מההפך הגמור ממנו.
    נכון. אין לי כל ידע בנושא.

    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    בבקשה, אדוני.
    תפעיל גוגל טרנסלייט ותתחיל לקרוא:
    https://www.zr.ru/content/articles/5...telnyj-zastoj/
    מזל שאני יכול לקרוא בשפת מקור. אז קראתי. ו - ...
    1. מדובר במכוניות.
    2. מטרה - להשוות שמנים שונים באותם תנאים.
    3. בגלל #2 אין שום גרף של "כתלות בזמן או מרחק"
    4. מסקנה של כתבה - "מבלה הרבה בפקקים - תחליף שמן לפני".
    5. אני אצתת: "для сложных условий эксплуатации (езда в пробках к ним вполне относится) сократите межсервисный срок замены масла в полтора-два раза".
    תרגום: בתנאים קשים (למשל בפקקים) תצמצם מרווח החלפת שמן פי 1.5-2.
    6. תשובה של הונדה: "נסיעה בעיר זה לא תנאים קשים, מרווח מומלץ 15000".

    אני מסכים עם #6.

  9. #24
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    נסיעה בעיר היא בהחלט נסיעה בתנאים קשים בייחוד במדינה חמה ופקוקה כמו שלנו.

    העומס המופעל המחלולים בשילוב חוסר קירור ( אגזוז קרטר שיושב מעליו ועוד) שמן גיר עם דגש על גיר אוטומטי ושאר ממתקים שסובלים מחוסר קירור בעת נסיעה בתנועה עירונית.

    סעיף 6 ממש לא נשמע לי הגיוני עם כל הכבוד לטענה שזו התגובה של הונדה.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  10. #25
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    נסיעה בעיר היא בהחלט נסיעה בתנאים קשים בייחוד במדינה חמה ופקוקה כמו שלנו.
    כתבה על רוסיה. מדינה אולי פקוקה אבל לא חמה. מדובר על מכוניות.
    אפילו במדינה שלנו מחליפים שמן באוטו כל 15.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #26
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    במדינה שלנו (לפחות באוטו שלי, אוטו חדש, שנת 2018), היבואן מחליף כל 15.
    רק מה,
    הספר שמגיע עם הרכב (שנכתב ע"י היצרן) מגדיר מהם "תנאים קשים", שבהם יש לקצר משמעותית את זמני ההחלפה ל9k.
    נכתב שם (בתרגום חופשי) נסיעה בפקקים, או (מדגיש את ה"או") בטמפרטורות חמות (מעל 30-35 מעלות) או אבק וזיהום אוויר נחשבים תנאים קשים.
    אצלנו, רוב השנה יש הצטברות של שלושה תנאים שכל אחד מהם לבד מצדיק את קיצור זמני ההחלפה.
    תעשה עם זה מה שאתה רוצה, אני מקצר את האינטרוולים, ואפילו עושה זאת בהמלצת יצרן.

  12. #27
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    כתבה על רוסיה. מדינה אולי פקוקה אבל לא חמה. מדובר על מכוניות.
    אפילו במדינה שלנו מחליפים שמן באוטו כל 15.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    ייתכן שבאזורים של רוסיה בהם קר אז פחות חשוב.
    פה בארצנו הקטנה בהחלט חשוב.

    Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  13. #28
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    למה שהשמן יספוג אבק?
    אבק נכנס עם האוויר שהמנוע יונק והוא מגיע לתאי שרפה ושם פוגש את השמן על השפות של הצילינדרים.
    המסנן אוויר לא סטרילי ב 100%

  14. #29
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    אבק נכנס עם האוויר שהמנוע יונק והוא מגיע לתאי שרפה ושם פוגש את השמן על השפות של הצילינדרים.
    המסנן אוויר לא סטרילי ב 100%
    רק לחדד, סטרילי במסנן אוויר זה עניין יחסי, מגודל מסויים של פרטיקלים הכל עובר דרכו אבל אלו גדלים שמוגדרים כלא מזיקים לתא הבערה אבל בסופו של דבר הם מצטברים בשמן.

  15. #30
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    לשאלתך - פות"ש, זה תלוי גם בצריכת השמן. אם האופנוע צורך כחצי קילו ל-1000 ק"מ הייתי מחליף אחת ל-4000 ק"מ (פחות, אם מדובר על תנאים קשים). צריכת שמן גבוהה יותר - הייתי מחליף כל 3000.

אשכולות דומים

  1. שמן דליל יותר מהוראות היצרן? יש בזה יתרון?
    על ידי jkob.s בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 24-07-2017, 15:15
  2. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 19-03-2017, 10:22
  3. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 07-02-2017, 16:00
  4. לא ממש משמעותי אבל סתם סקרן לדעת
    על ידי Tsachi בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 11-11-2016, 14:04

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO