ברוך הבא למשפחת bmw, זן הנפילים. טיפול קפדני, ארנק פתוח, מנהל בנק ידידותי
ותוכל להעביר את רוב הזמן אייתו בנעימים....תתחדש.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בדרך כלל אם אתה לא מטפל לבד-חור בכיס.
ביחס להונדה cbr250 שהיה לי שטופל במוסך מורשה העלויות נמוכות מההונדה 250.
אני באמת שלא מבין מאיפה המידע המצוץ מהאצבע הזה.
זה שלשושני היה במוו בן 30 שנה או אפילו יותר והוא היה פרויקט לא אומר שככה זה בכלי חדש יחסית.
היו לי cbr250 . אני עוזר לחברה שגם פה בפורום לטפל לבד ואיש לי 3 במוו במשפחה וואלה הם משלמים הרבה יותר ממני לקמ.
כבר דובר על זה בפולגז זל שבישראל במוו זולים בתחזוקה מיפני מצוי עם מיליון דוגמאות וטבלאות וחשבוניות
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
בוא נפריד מחירי פרוייקט שיפוץ של אופנוע שלא נסע עד למצב של רכיבה יום יומית לבין כלי חדש
שמקבל טיפולים שוטפים ותיקון ליקויים.
אמנם אני רחוק מלהיות מומחה bmw אבל לשמחתי אני חיי בקרב אופנוענים אשר לחלקם הגדול
בימרים.
העניין שדווקא האופנועים הישנים מאד הרבה יותר אמינים מהמתקדמים עניין של שינוי גישה ותפיסה
בהנהלת החברה אי שם בסוף שנות השמונים.
הטווח המסוכן של האופנועים האלה הוא אמצע שנות האלפיים וסביבות ה-150 אלף ק"מ, למה?
כי זה טווח אורך חיים של חלק גדול מהרכיבים באופנוע, (את זה אומרים גם במפעל) עיין ברשימה של
טיפול מעל 100 אלף.
הבעיות הנוספות הן כמובן הקלאצ' הגיר מיסבים שונים גומיות אטמים. לפעמים בשביל חלק של 15$
צריך לבצע עבודה של 300$. בדוק כמה תעלה לך החלפת הגומייה של גל ההינע.
נסה לבדוק כמה עולים לך השסתומים של הגלגלים אלה שאתה ממלא אייתם אוויר. (לא כולל פירוק והחלפה)
יש כאן כמה מכונאים שעבדו על הבימרים במוסכים נחשבים, כולם מכירים אותם, ודווקא אלה שצרכים להיות
"השגרירים" למותג מספרים את האמת המרה.
תקלות אלקטרוניקה, חיישנים, גירים קורסים, גומיות שלא עומדות במבחן המזרח התיכון, ועוד ועוד. אין הכוונה
שהרעה החולה הזו לא פוגעת גם באופנועים אחרים, אבל השירות ב-bmw והחלקים יקרים להחריד.
כולי תיקווה שדווקא האופנועים שלכם יהיו אחרים, שתיהנו ותגדלו איתם אבל כמי שמכיר את העבר של החברה הזו
ואת דורות ההמשך אני די חושש מאופנועים שהם לא מספיק ישנים ולא די חדשים אלה תקועים באמצע....
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אם תמצא רשימת טיפולים שיש בה יותר מ 20 אלף ק"מ זו תהיה התקדמות.
יש 5 רשימות:
טיפול 10
טיפול 10 ושנתי
טיפול 20
טיפול 20 ושנתי
טיפול שנתי וזהו.
החלפתי לפחות 6 וונטלים עלה לי 30 שקל לאחד.
הקלאצ' שלי עשה 90 אלף וחי ובועט
הגיר? אני מכיר אדם אחד שמת לו גיר בגלל המון ווילי עלה לו סביב ה 2000 תיקון.
והגיר עשה 190 אלף.
אני על 130 אלף ללא שום בעיות, חברים על 150 וצפונה אני ממש לא יודע על איזה תקלות אתה מדבר, גל הינע אין לנו יש לנו רצועה.
האופנוע שלי שנת 2007
של אישתי 2002 לאף אחד מאיתנו לא מתו חיישנים או בעיות חשמל כלשהם, למעט החלפת סוללות גיבוי באזעקה וקונקטור פנסים שרוף אצלי (50 שקל תיקון).
ועוד חידוש צמת חשמל של הפנסים אצל אישתי עוד 100 שקל.
ידידי אצלי האופנוע נוסע , כשקניתי את ה st שלי היה לו 41 אלף או 38 לא זוכר בידיוק היום אני על 129500 למעט טיפולים שוטפים, מאניפולדים, קלאצ' שהחלפתי לאחר הקניה קניתי עם אחד מת,שיפוץ מתלים שאני עושה יזום והחלפת מיסיבי היגוי אין לי כלום באופנוע.
באמת שאני לא יודע על מה כבודו מדבר אגב יש לי 2 אופנועי f800st ו f650cs אני לא חווה בעיות כאלה, ההכי הרבה בעיות עושה לי הcs אבל קניתי אותו כאופנוע חצי פרויקט וידעתי מראש שלזה אני נכנס
מאידך אני מכיר מעט מאוד יפנים שחיים לקילומטראזים כאלה, המעטים שאני מכיר ויודע מה באמת הולך בתחזוקה הם במצב נבלתי מתקדם מאוד וכל הזמן מתקלקלים. לחבר יש VFR800 שעבר 200 אלף הגיר דופק, הקלאצ' מת ,אוכל שמן , הרבה מאוד צרות יש לו שם "שמחכות להיתפוצץ" אז בוא נחזור לפרופורציות.
רוב שוק הרכב עבר בשנות ה80 תפנית ותראה את זה גם ברכבים אם IBIZA FR חדשה תגיע ל 200 אלף מבלי לגעת במנוע או הגיר תברך ברוך שהחיינו.
נערך לאחרונה על ידי strelok89; 06-10-2015 בשעה 09:07.
בתור בעלים של איביזה fr לא הייתי מרחיק לכת.... איכות ואמינות רכבי vag היא לא מהטובות שיש אבל כל מה שקשור לביצועים נוחות וצריכת דלק הם אכן , מבחינתי לפחות מס' 1
וכן אני חוסך ליום שבו אני אצטרך להחליף רפידות בגיר (dsg) ;-)
חבר היה בוחן רכב לאחר טיפול בצ'מפיון . רכבי הטורבו הכפול 1.2 שופכים ראשי מנוע סביב ה120 אלף בכיף . זה רכבי קצה שלא בנויים לקילומטראזים . ככה כל ענף הרכב עובד היום.היום הרוב זולים, עוצמתיים, קלים ומתים מהר כי רוצים שאחרי 5 שנים תחליף לרכב חדש.
אם לא יתקלקל הרבה וביוקר למה שתחליף ?
ככה גם השוק באופנועים למעט דגמים או יצרנים מסויימים שמתמקדים באורך חיים גבוהה
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
האמת כשהגבתי לא הגבתי ספציפית לדגמי ה-st שאני לא מכיר, אלא דווקא לגבי הדגמים האחרים.
נכון שטווח הטיפולים נמדד על פי טיפול גדול טיפול קטן, אבל השחיקה במנוע ב-50 אלף ק"מ או ב-150 אלף
לא אותו דבר ולכן הטיפול במנוע שעבר ק"מ רציני יותר יהיה שונה.
יש סיבה שהאופנועים האלה נמכרים במחירים "נוחים" יחסית. אבל כל הרפתקה היא הרפתקה ולא אני שופט!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מנצל"ש.
סטרלוק,
מה רמת התחזוקה של ה vfr של החבר?
אשמח לדעת מה הבעיות שהוא עושה לו ולנסות להקדים תרופה למכה, למרות שאני עם 130 אלף ק"מ ויודע שלפחות בשלוש וחצי השנים הקרובות הוא מתוחזק כמו שצריך.
תראה אין מה לעשות מנוע יוצא משער המפעל עם אורך חיים ידוע מראש.
הוא .יחזק טוב מאוד מ130 אלף לערך עם שמנים סנטטיים בלבד. עדיין המיתחני טיימינג כשלו והוחלפו כולל שרשראות . המזרקים היו צריכים ניקוי. הקלאצ' דופק . הגיר מרעיש . הבולמים נפרצו כמה פעמים הקדמיים.
המנוע מריח דלק בטירוף ומוציא מין אדים כאלה בהנעה.
אוכל שמן. סביב הליטר וחצי ל6000.
המנוע גם מתחיל לצלצל לאחרונה והחבר מתלבט אם להזמין מנוע מחול ולהחליף או אופנוע אחר
האופנוע התאפס ב200 היום סביב ה10 יש על המונה
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
לא מעודד בכללמקווה שלא אגיע למצב הזה.
איזו שנה האופנוע?
"The thing I like about bikes is that only people who like bikes are on them... Cars are full of people who don't care." - James May