קורה המקרה הבא, המחיר בחו"ל נע בין 30-40 אש"ח לאופנוע טריומף לצורך העניין,
טריומף מחליטה להציע את מרכולתה בישראל, כמה יתומחר? 120 אש"ח ואז תגיד מה? בגלל שכתבתי שהלוואי שייבאו ארצה את הכלי, זה אומר שיש ברשותי 120 אלף שקל?
או שנראה לי הגיוני לשלם מחיר כזה על אופנוע שבחו"ל עולה שליש?
כמה דברים ברשותכם:
1) הפיל הגדול בחדר הוא אחוז רווח היבואן מול המחיר אותו הוא מקבל מהיצרן. אם נזכור שמוצרי תנובה נמכרים זול יותר בחו"ל אולי נבין
את חוסר האמון המושרש בין הלקוח ליבואן-יודע ומכיר שקיימות המון סיבות למחיר גבוה אבל כשמשווים את המחיר לחו"ל ההרגשה שהלקוח
בישראל נדפק ועם הרגשה קשה להתווכח.
2) לא יהיה מדובר בשום תצורה באופנוע זול הוא יהיה יקר הרבה יותר ממה שהרוכב הממוצע יכול/מוכן לשלם. אבל...אם נסתכל לעבר האופנועים
שנמכרים כאן במחירים שמעל 100K נראה שיש שם שוק לא קטן- השאלה כרגע מול מי מתחרה המותג וכמה נמוך יהיה מוכן לרדת!
3) כלל המכירות של אופנועים חדשים בארץ לא עוברת את רף כמה המאות אופנועים בשנה, חלקם אפילו מתחת לרף המאה-השאלה מה תחשב הצלחה?
4) בתחום האדוונצ'ר-סוד גלוי הוא שיש הרבה מקרב רוכשי ה--BMW שבחדרים סגורים מעקמים את האף ומביעים אי שביעות רצון, אבל כלפי חוץ הכל דבש.
נניח עכשיו שבמקום להוציא X ש"ח על אופנוע חדש תהיה להם אופציה להוציא פחות כסף ולקבל תמורה טובה. (עכשיו יגידו האוהדים גרמניה זה לא אנגליה)
האמנם?
5) בעניין אחר-כל אחד יכול לפנטז על אופנוע החלומות שלו ולקוות לחדש, זה לא עושה אותו שום דבר פרט לחולם, וחלומות זה טוב, אז אם יש למישהו
אופנוע אייקוני או מנצח במירוץ של עצמו-אחלה!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
הפיל הזה אולי גדול, אבל הגודל שלו ידוע. מספיק להשוות מחירים של מותגים אחרים של אותו יבואן ולגלות שהרלי בארץ עולה X2 ממחירו בארה"ב. והיחס הזה דומה אצל מותגים אחרים ויבואנים אחרים.
מחיר זה כמובן דבר חשוב, אבל לא בצורה כזאת. אופנוע ב-140 אלף לא יותר אטרקטיבי מחברו ב-150. הם לא מתחרים על המחיר (בגבולות הקטגוריה).
ליבואן כבר יש מערך שיווק + לוגיסטיקה. לכן השקעה נוספת מצידו די קטנה. לכן (השארה שלי) אפילו 100 תחשב הצלחה.
טוב אם כבר מדברים על קיק
כולנו פה בפורום מסכימים שאם הסופי של שושני מיובאת היום לארה"ק קודשנו כולנו קונים? שיעלה כמה שיעלה!
הרבה מכם סקפטים לגבי הכלי הזה...
אני לא יודע למה.
הכלי הזה רץ ב 3 גרסאות באירופה והוא אחד הנבחרים מכמה סיבות:
המנוע עושה בין 100 ל 160 מייל בתחזוק קבוע.
הוא יפה.
הוא נוח גם למירוצים והוא נוח בכללי.
הוא שלושה צילינדרים על 765cc בעוד שאחרים כגון ימאהה באים ב 860cc לערך.
אנשים מעדיפים קטן עם כוח ואמין והוא מספק את הסחורה...
השאלה יחידה ששאר היא: כמה יהיו הטיפולים / חלקים בארץ.
Sent from my MI 5X using Tapatalk
קודם כל זה אופנוע בריטי מוכר.
זה שאתה לא מכיר זה משהו אחר.
דבר שני החברה הזו מוכרת בעולם לאורך שנים.
האופנוע עצמו עולה אותו הדבר כמו mt09 (למיטב ידעתי). הם צריכים לתמחר אותו בין 07 ל 09 עם תמכור לכיוון הכניסה לשוק (גם טריומף צריכים להבין את זה). אם כך יעשה, לדעתי ימכרו מספר יפה ממנו.
אישית אני לא מתכוון לקנות אחד כזה ביותר מ-70 אלף, כי באותה מידה אני יכול לקנות mt07 ולהנות ממנו (למרות שאני שונא את הכלי).
בוא נראה לאן טריומף ומוטו אלבר ימשכו.
אני מקווה שזה יהיה מאוד משתלם (כמו לקנות ak במקום tmax).
Sent from my MI 5X using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי 2 Strokes; 23-05-2019 בשעה 22:10.
רק הפוך.
AK תומחר נמוך משמעותית כי היה מדובר בכלי חדש ולא מוכר, ומחברה שהיא אנדר דוג. (בדיעבד, וזה לא מפתיע לדגם חדש, אכן יש לו הרבה תקלות).
כאן המצב שונה. מדובר באופנועים מוכרים מחברה שמחשיבה את עצמה כ "פרימיום". במקרה הטוב, הם יורידו קצת מחיר לכיוון מחירי המתחרים כדי לחדור לשוק.
Kymco בכלל לא חברה אנדרדוג.
נכון הכלי החדש אבל החברה הזו מייצרת למעלה מ-40 שנה חלקי חילוף לשאר החברות בעולם (כגון הונדה, ימאהה, פיאג'ו) ומנועים שמחזיקים למעלה מ-100 אלף קילומטר.
ההחדרה הנמוכה לשוק הייתה רק בגלל נתוני המכירות המטורפים ביחס למחיר של ה tmax.
400+ יחידות שכל אחת כ-85 אלף שקלים בשביל אופניים עם מנוע זה מטורף (רק במדינה עם חשיבה פרימיטיבית זה יכול להיות).
בוא לא נשכח את gilera nexus 500 שהיה קיים פעם וגם את xcitning 500 שהיה קיים.
אז הטכנולוגיה על ה tmax היא לא כזו ממציאה דרך, היא פשוט עקבית ועם המון כוח שיווק חכם.
Sent from my MI 5X using Tapatalk