צודק. אין הרבה מה להוסיף.
יבוא מקביל זה מושג שכמעט ולא קיים ולא רק באופנועים. הוא לא קיים כי אין לו הגיון כלכלי. במדינות גדולות יש נציגות של יצרן והוא מן הסתם לא מתחרה עם עצמו. במדינות קטנות יש תחרות בין יצרנים שמיוצגים ע"י יבואנים שונים. בארץ יש מס קרוב ל-100% על רכבים. גם אם יבואן יפטר כל העובדים ויסגור כל עולמות תצוגה - מכיר לא יירד בהרבה.
יבואנים לא עושים את זה היום כי זה לא משתלם. זה סיבה שיש פעמיים איקאה במרכז ואפס בנתיבות.
כל זה מובן.
השאלה שלי היא נניח ואתה מתחיל לייבא מחר הונדות בייבוא מקביל.
ואתה פותח מרכז מכירה ליד עין גדי. הונדות (בארץ) מוכרות את עצמן. השכירות שלך אפסית, השיווק שלך אפסי. עד פה ברור.
נגיד ומחרתיים תשבר בוכנה באופנוע חדש שמכרת (שזה הרי לא הגיוני כי בהונדה זה לא קורה לעולם).
אם יש לך מוסך בעין גדי ורק שם אתה מטפל בלקוחות הרי שאחוז נכבד מהם יירתעו מלקנות אצלך רק בגלל עובדה זו.
אם אין לך מוסך אתה עדיין רוצה לעמוד מאחורי הייבוא שלך ולתת אחריות. אז אם אין לך מוסך אתה צריך לשלוח את הקונה למוסך הקרוב אליו ולשלם למוסך בעצמך?
השאלה מובנת?
נערך לאחרונה על ידי 600 ירושלמי; 27-05-2019 בשעה 11:20.
אוקיי.
ובכדי לשכנע את הונדה העולמית שתהיה נציג שלה אתה וודאי תצטרך להוכיח כי יש לך יכולות ידע הסמכה ומקום לנהל בו מוסך.
את המוסך אתה לא תרצה לתקוע בעין גדי כי חוץ משני חבר'ה שאני מכיר שגרים במצפה רמון אף אחד לא ירצה לבוא עד אליך.
אז אם אתה מחזיק מוסך במרכז כל הרעיון של לשבת בחור נידח ולמכור כלים בזול כי ההוצאות שלך זניחות קצת מתקלקל.
אם הבוכנה הלכה אז הונדה משלמת. אבל אתה לא צריך לשכנע את הונדה העולמית - רק דילר בארה"ב, הוא כבר ייסתדר עם הונדה.
לגבי חלפים - זה אפילו יותר פשוט - תקנה סטוק בארה"ב בתיא לארץ ותפיץ אצל המורשים שלך.
אבל במסגרת התאוריה ומכיוון שהפוסט הולך לכיוון של תואר ראשון במנהל עסקים - אז לייבא אופנוע בפחות מ100ש"ח ושיישאר לך רווח יפה ושהיבואנים הרשמיים לא ינסו לקצץ לך ידיים ורגליים לא שווה. אז כל זה לא באמת מחזיק מים.
הרי היה ניסיון בצמיגים וראינו איך זה נגמר.
יבוא מקבילי ברוב המקומות שאני מכיר אינו מקבילי מהיצרן כי היצרן לא עובד עם עסקים קטנים ישירות.
יבוא מקבילי הוא בעצם קניה מיבואן בחו"ל ושינוע הרכב למדינה שהעסק נמצא בא.
אז אם טריומף מגיעים לישראל לא נלך לדגום איזה כלי מעניין?
שורה תחתונה:
ים מומנט, אני לא התפלא אם עד 100 קמ"ש הוא עומד עם כלים של 120 כח סוס ויותר (11.2 קג"מ לינארים מאד שמגיעים נמוך מאד),
ממש מרגישים שהוא רוצה להתרומם או לתלוש ידיים, בקיצור מנוע גאוני.
מתלים קשים יחסית אבל עדיין מתפקדים.
תנוחה נוחה לגבוהים בלבד, 1.87 ואני לא מגיע לריצפה עם כל כף הרגל.
מה שהורס את החגיגה זה 21 אינץ מקדימה, בהחלט מרגישים שהוא שם, עם 19 אינטש כנראה הייתי מבצע את ההזמנה היום.
![]()
אי אפשר לרכוב עם אופנוע כזה בקיץ בישראל. תראה איפה האגזוז.
לא יכול לתת דעה על זה כי רכבתי היום ב10 מעלות אבל באינטרנט חלק טוענים שלא מפריע להם וחלק טוענים שמאד מפריע להם ואני מדבר על רוכבים ממדינות לא פחות חמות מישראל.
בכל מקרה אני אמרתי שאם אני קונה וזה יפריע לי (לא חסר ימים עם 35 מעלות בגרמניה) אני יקח בחשבון 1000 יורו לפול סיסטם יורו 4 שעובר למטה.![]()