מוצר ללא תחרות, שפועל בשיטת קרטל על פי חוק, ובלי רכישה שלו אתה עבריין על הכביש, לא הגיוני ולא צודק שיהיה מאוד רווחי.
אין פה תחרות, אין גבול לכמה שחברות הביטוח יכולות להרוויח! על החשבון של כולנו.
הן צריכות להרוויח את דמי הטיפול, ומשכורות לעובדי הפו"ל וכו'... לגיטימי, לא סכומים של מאות מליונים לכיס שלהם !
אז בואו נעלה את המחירים ל8000 שקל בחודש, ונחייב את כולם לשלם, הרי זה לפי החוק חובה לכולם, וחברות הביטוח רוצות להרוויח כמה שיותר לא ?
איפה עובר הגבול ?
אם לדוגמא חברות הביטוח מרוויחות כבר ב1000ש"ח פרמייה לחודש, האם זה צודק מבחינתך שתעריף הביטוח יעמוד על 4000 ש"ח?
אגב, את מי תובעים כל רוכבי האופניים והקורקינט שנכנסים בהם נהגים ??? את הביטוח של הרכב.
האם הם משלמים ביטוח כלשהו ? לא.
למה ? ככה.
האם הם ממוגנים ? האם הנתונים לטובתם ?
אתם יודעים כמה רוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים יש היום במדינה על הכביש ? לדעתי הם כבר פי כמה מרוכבי דו גלגלי.
אז פה אומר המחוקק, שבכל מקרה שרכב גרם באופן ישיר או עקיף לתאונת אופניים, הנפגע יכול לתבוע את הביטוח של נהג הרכב.
אבל בדו גלגלי... לא. אצלנו אם רכב נכנס לנו לנתיב, וגרם לנו לרדת לשוליים בנסיון להתחמק ועפנו מהכלי, גם אם לא היה בכלל מגע של הרכב עם הכלי... אנחנו נאלץ לתבוע את הביטוח שלנו והסטטיסטיקה תרשם לחובתנו, לא לחובת הרכב הפוגע.
וגם אם רכב נכנס בנו ישירות וזיין לנו את הצורה, באשמתו המלאה, את מי נתבע ??? את ביטוח החובה שלנו!
לביטוח החובה לא אכפת מי אשם בתאונה, זה עניין של המשטרה והמדינה, לביטוח החובה אכפת רק מי תובע וכמה הוא צריך לשלם לתובע.
אם מחר יסעו פה בנגמ"שים ברחובות, ונהגי המכוניות יפגעו קשות מהם, מה תגידו אז ? שנהגי המכוניות מסתכנים מאוד ושזו בעיה שלהם שהם בחרו לנהוג בכלי הרכב המסוכן הזה כשכולם מסביב נוהגים בנגמ"ש הבטוח ? והפרמייה שלהם תהיה דרקונית בשעה שנהגי הנגמ"ש יצטרכו לשלם מחיר אפסי... כי הרי בנגמ"ש הכי בטוח לנסוע ונדיר מאוד שנוסעים בנגמ"ש נפצעים בתאונה...
זה בעצם ההגיון שלכם, נהגי רכב ממוגנים היטב ולכן הם משלמים מעט על הביטוח, את הסיכון שהם יוצרים לאחרים - זה לא צריך לבוא לידי ביטוי במשוואה.
למזלנו, אפילו ליצנים כמו ח"כ מיקי זוהר, הבינו שיש פה עוול, ונהגי הרכב צריכים ועוד איך לשלם על הסיכון שהם יוצרים לשאר משתמשי הדרך ולרוכבי דו גלגלי, ואחוז מסוים מהפוליסה שלהם צריך לכסות נפגעי תאונות דו גלגלי.
http://m.knesset.gov.il/News/PressRe...4.06.18dd.aspx
אם אתם שואלים אותי, האחוז הזה צריך להיות 50%, צריך להשוות את פוליסת ביטוח החובה של כל הרוכבים בכל הנפחים השונים, פרט להנחות לפי מערכות בטיחות שונות, ואם אפשר אז שפוליסת ביטוח דו גלגלי, תהיה זולה יותר מרכב, כן... זולה יותר!
הייתי שמח אם היו פה על הכביש פה עשר יותר דו גלגלי, והרבה הרבה פחות מכוניות.