ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
יש פרטים אחדים שחברות הביטוח כנראה קצת מתעלמות מהם:

1. אשמה - כמה תאונות הן אכן באשמת הרוכב

2. פוטנציאל פגיעה:

עצמי - על אופנוע (ללא צינת צד) יכולים להפגע לכל היותר 2 רוכבים לעומת רכב בו נכנסים יותר נוסעים.

צד ג' - אופנוע פוגע בקהל של הולכי רגל לעומת רכב פרטי משאית וכו' היכן יהיו יותר נפגעים

אופנוע דורס אוטובוס לעומת משאית שדורסת אוטובוס

האקסיומה היחידה פה שבכל מצב הסיכויים להפגע היא לרעת הרוכבים ועל-פניו מתייחסים לכל תאונה כאילו הרוכב אשם
אבל בפועל כמה אנחנו עולים לעומת תאונה רבת נפגעים בין כלי רכב.
ולמה מראש האופנוען אשם?

ומפה בא תחשיב מעוות של כמה ביטוח הרכב משלם מרכיב העמסה או איך שזה לא נקרא.
לצערי אני לא ממש זוכר
לא שאני מסכים לעלות הביטוח אבל זאת לא דרך נכונה להסתכל על הדברים.
עלות ביטוח/הפרמייה היא נגזרת של סיכון.
ביטוח חיים לבן אדם בן 22 ייעלה פחות מביטוח חיים לבן אדם בן 50.
הפרמייה לביטוח חובה לרוכבים נגזרת מהעובדה שיש יותר סיכון לרוכב להיות מעורב בתאונה+הסיכוי לפציעה אפילו מתאונה קלה גבוהה יחסית.
בנוסף המעורבות של רוכבים בתאונות קשות גדול פי כמה ממצבת הכלים על הכביש.
שוב, זה לא מצדיק את המחיר הגבוה אבל אין קשר לכמה אנשים אני יכול להרוג אם פגעתי בקבוצת אנשים.