
נכתב במקור על ידי
lygav
הי, בתור רוכב a1 חדש בעצמי, שעבר תהליך דומה מאוד לשלך, הייתי רוצה לשתף אותך בכמה נקודות למחשבה.
1) סוג ואופי הכלי:
כמו שאתה כבר בטח שמת לב היום יש מגוון מאוד רחב של כלים המתאימים לרכיבה עם רישיון a1.
סגנונות האופנועים שונים מאוד, ובלי ניסיון על כלים אחרים\דומים אתה כרגע רק יכול לרצות ״עם העיניים״.
מה שאומר שאתה תכלס חושב שאתה יודע מה אתה רוצה, אבל בלי ניסיון ברכיבה אתה לא באמת יודע.
2) רכישת כלי חדש \משומש:
זה נהדר שאין לך מגבלת תקציב פיסית (כלומר יש לך את הכסף). אבל אני הייתי ממליץ ליצור לעצמך מגבלת תקציב מלאכותית.
כמה סיבות:
2.1) אנחנו תמיד רוצים את ההכי טוב שאנחנו יכולים להשיג, וכשאין מגבלת תקציב אתה עשוי לקנות אופנוע מאוד שווה ויקר.
אבל בתור רוכב חדש אתה:
א) לא תמצה את הכלי \ לא תדע להעריך את הכלי עוד הרבה זמן ולכן רוב ההשקעה היא להרגשה טובה ש״יש לך״.
ב) בתור רוכב חדש אתה תעשה המון טעויות, חלקן יעלו לך בנזק לכלי. החל מתפעול הילוכים וגז גרוע, עד הפלות וכדומה.
ג) כל מה שאתה מדמיין על עולם הדו-גלגלי יכול להיסתבר כשונה מהותית כאשר נקודת המבט שלך תהיה מתוך מושב האופנוע.
ד) בהתאם לנקודה ה (1) - אתה עלול לקנות כלי יקר מאוד שבכלל תבין מהר מאוד שזה לא הסגנון שאתה רוצה.
ה) אין לך עוד מושג כמה באמת עולה עולם הדו גלגלי. החל ממיגון שיפתיע אותך במחירים שלו(במיוחד אם אתה בעל אמצעים כי אז תחפש את הטוב ביותר), ועד ביטוח ואביזרים.
גם בבחירת אלה אתה תעשה המון טעויות ותרצה להחליף\לקנות חדש. תשאיר לך תקציב לזה.
2.2) אתה כרגע מוציא רישיון a1, אם הכל ילך כמו שאתה רוצה אתה 99% תרצה לעשות רישיון a עוד שנה , גג שנתיים. מה אז עם האופנוע היקר והנוצץ שלך?
* לא הייתי בונה על פתיחת מגבלה כי תאמין לי כאשר אין לך ניסיון עם כלים אחרים ייגרדו לך האצבעות מהר מאוד לנסות עוד ועוד כלים. אתה לא באמת תרצה להישאר עם האופנוע הראשון 5 שנים.
אלו רק דעות פרטיות שלי שמתאימות לי לפי האופי שלי, אשמח אם זה יעזור לך במשהו, אבל אם לא אז לא.