היה איפשהו כאן את סיכום ה-100 אלף שלי... לפני שנה בערך.
מחירי אחזקה חישבתי לא מזמן:
https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
אני עושה כמה דברים שלא רשומים בספר על בסיס קבוע:
החלפות שמן כל 6-8 אלף במקום כל 12.
החלפת מותחני טיימינג - כל החלפת רצועות שניה/שלישית (לפי התחושה מהמיסב כמסובבים את המותחן). הספר לא דורש את זה, והיו מנועים שכשלו עקב מותחן תקוע שגרם לקריעת הרצועה.
החלפת שמן בפרונט כל 36K (בערך, אני לא גרמני) - הספר דורש, אבל מי בארץ מחליף שמן בפרונט שלא נפרץ? באותה הזדמנות, החלפת נוזל בלם, גירוז ידיות, רגליות, כבלי מצערת.
החלפת נוזל קלאץ' כל 6-8K - הוא מזדהם מהר, הבנתי שזאת מחלה ידועה.
בכל החלפת רפידות - ניקוי לבוכנות של הקאליפרים עם נייר לטש עדין.
כמו שאתה רואה, שום דבר מיוחד. בסך הכל, להיות ערני למכונה.
מבחינת תקלות - מרגע הקניה, לא יכולתי להגיד שהאופנוע חף מבעיות. זה גם לא היה מצופה מאופנוע 2008 שנקנה בשנת 2015, והספיק להחליף 4 ידיים ולעבור כמה עשרות אלפי ק"מ וכנראה נפילה קלה. הבעיות ברובן לא קריטיות ולא משביתות את האופנוע.
ממה שאני זוכר:
קצת אחרי הקניה - 40 וקצת אלף - נסדק הצינור קלאץ' (הידראולי) והשאיר אותי ללא קלאץ' ברמזור. חזרתי הביתה על גרר והתאמתי צינור בלם אחורי של ג'וירייד - שתיפקד ללא דופי עד שהגיע מחו"ל צינור חליפי של HEL, שנמצא על האופנוע עד היום.
48K - טיפול גדול ראשון, לקח לי כמעט שבוע.
~50 אלף - נזילת שמן משמעותית מהצנרות של המצנן. הצנרות עולות לא מעט, אז במקום להחליף את כל החלק, הוחלפו בהן רק האורינגים (אין להם מקט נפרד של היצרן, נרכשו בחנות הידראוליקה בת"א). מתפקדים עד היום.
~50 אלף - בעקבות החלקה קלה, נשברה רגלית הבלם. החלק יוצר מחדש על בסיס מה שנשאר מהחלק המקורי, מתפקד עד היום. הנזק לפלסטיקה נפתר בהזמנת חלקים משומשים בצבע מתאים בחו"ל. על הדרך, נרכשו מראות מקוריות משומשות במקום הכיעור שאיתו קניתי את האופנוע.
~60 אלף - נפרץ הפרונט. שופץ והוחלף שמן. הוחלפו שלושת הדיסקים (מקוריים) ורפידות (ברמבו). נשרפו כמה "נורות" חיווי (צג LCD) עקב חדירת מים שנגרמה משטיפת האופנוע.
~72 אלף - טיפול גדול. הוחלפו מותחני טיימינג (לא נדרש בספר) עקב מיסבים עייפים. הוחלף פילטר דלק (יושב בתוך הטנק עם המשאבה) באופן יזום. נמצא שצינור הנשם שהולך לאירבוקס נפתח בצידו - נסגר באיזולירבנד חבלה, והוזמן חלק מקורי חדש שהותקן לאחר שהגיע.
~83 אלף - הוחלף סט שרשרת שהיה על האופנוע ברכישה. עבר 47K.
~92K - הוחלפו רפידות ושופצו הקאליפרים הקדמיים, בנסיון למנוע את הפרשי הבלאי העצומים בין הרפידה הפנימית לחיצונית. המצב השתפר מאוד, אך עדיין קיים הפרש.
96K - טיפול גדול.
~105 - הוכשלתי בטסט על עוצמת תאורה. הוזמן פנס משומש מהולנד במצב טוב (1600 ש"ח כולל משלוח ומיסים), גם איתו בקושי עברתי. כבר חושש מנובמבר הקרוב.
~110 הוחלפו רפידות אחוריות. חיישן הספידומטר הלך לעולמו, והוחלף במשומש מחו"ל (~300ש"ח). כחודש נסעתי בלי ספידומטר, כך שבפועל יש על האופנוע עוד איזה 2000 ק"מ.
~118 הוחלף פנס אחורי במושמש (כ-400 ש"ח כולל משלוח) עקב התכה של בית הנורה, שגרמה לשריפת נורות בלתי פוסקת (מקווה שהדיאגנוזה נכונה, ואפסיק להחליף נורה אחורית כל כמה חודשים). הוחלפה רגלית מורכב (מקורית, 60 שקל לא כולל משלוח) שנשברה ממגע עם רכב בפקק.
~120 טיפול גדול כולל מותחני טיימינג (הקודמים היו עדיין שמישים לגמרי). החלפת יוניט בלם קדמי (מקורי חדש מחו"ל, 160 שקל כולל משלוח).
חוץ מזה?
יוניט ששולח את טמפ' השמן למד בלוח השעונים נוטה לאבד מגע. מעצבן, אבל לא קריטי שכן זה לתוצגה בלבד. מחזק את המגע פעם-ב.
הדשבורד רגיש לחדירת מים, ולמדתי את זה בדרך הקשה. כרגע "נוריות" חיווי לאיתות ואור גבוה לא פועלות, ויש כתם שחור הפינה של מד הקילומטראז'. החלפת דשבורד כרוכה בהחלפת מחשב ומפתחות (מגיע כסט עקב האימוביליזר המקורי), העלות צפויה להיות מעל 500 יורו.
הבולם האחורי עייף (מתבטא בעיקר בעודף נוקשות וקופצנות), וההחלפה סופר יקרה. גם המשומשים של דגם S (אוהלינס) יקרים בקטע חולה - 400 דולר לבולם משומש! ועוד צריך להביא אותו במזוודה, כי במדינתינו חוקי לנסוע עם בולם שעבר 120 אלף, אבל לא חוקי לייבא בולם שעבר 20...
יוניט לחץ שמן כנראה בדרך להצטרף לשאר היוניטים שכבר הוחלפו - נורית הלחץ לפעמים לא נדלקת מיד/נכבית כשהאופנוע עם סוויץ' פתוח ומנוע כבוי. ההחלפה פשוטה וזולה.
יש מצב שמתחילה הזעה מצנרות השמן בחיבור למצנן. דורש בדיקה, כרגע לא קריטי.
וכן, בהחלט יש מגמה של ריבוי בעיות חשמל קטנות אך מציקות בשנה האחרונה. לגיטימי סה"כ לאופנוע בן 11.