רק אם היה משווק, בהחלט. מסכים.
 
			
			מהמר על ה 500 סמ"ק, ההונדה cbx500 לדעתי תפור על מימדי המדינה
 
			
			למרות הנטייה לברוח לפילוסופיה ולהגיע לחפירות (שפחות יענינו את פותח השרשור שלדעתי מחפש עצה פרקטית), אני אתן את הזווית האישית שלי.
אחרי 7 שנים על קטנוע 250 סמ"ק (ה- X-City הנהדר) עברתי לפני מספר חודשים לג'ילרה נקסוס 500.
למרות שכשרכבתי על 250 סמ"ק לא הרגשתי שחסר לי משהו (גם כי למדתי לחיות עם החסרונות), המעבר לכלי עם תאוצה משופרת בכל מהירות, מהירות שיוט של כ-150 קמ"ש (ככה סיפרו לי...), יציבות ובלימת זעזועים משופרת שיפר אצלי את כל ההיבטים של הרכיבה:
הרגשת בטחון, יכולת להיות תמיד מהיר יותר מהתנועה, וגם נוחות.
אז ברור שהכל תלוי במכלול הרכיבים של הכלי ולא רק בנפח המנוע, וברור שלכל אחד חשוב משהו אחר, אבל בשבילי ה-460 סמ"ק של הג'ילרה הם מושלמים.
 
			
			 
			
			במבה מתוקה, אני מבקש. לא ביליתי 5 שנים בביה"ס לבמבות מתוקות כדי להיקרא "במבה".
וכן, מגבת לגמרי הייתה במקום. רצוי מקוררת. איפה חותמים?
ולעניין. 400-500 סמ"ק. לא יותר מזה. Drz400sm. Cbr500x והקטנועים בספירה הזו סוגרים את הפינה. אם הולכים על דו"שים, אפשר לקפוץ גם ל 600-660 סמ"ק.
***היה אמור להיות כאן ציטוט של אברי. הפלאפון לא שיתף פעולה.
נערך לאחרונה על ידי sweet bamba; 10-06-2015 בשעה 11:16.
לטעמי נושא הנפח בכלל לא רלוונטי.
אם כבר, אז כדאי לדבר על כ"ס.
אני מזדהה עם כל מה שרן כתב,ואם כבר מתעקשים לעשות את החישוב הזה, אז רצוי לעשות אותו בחלוקה למשפחות (שטח, דו, קאסטום, ספורט וכו)
אני מת על קאסטום ואני רוכב על vn900. מבחינת הנפח, הרבה יותר גדול מהרבה אופנועים אחרים ש"מספיקים" לארץ ע"פ הגדרת פות"ש.
מבחינת הכח של האופנוע, זה אופנוע הרבה יותר חלש/כבד/איטי מאופנועים פי שלוש יותר קטנים.
לכן כל ההתעסקות הזו עם הנפח בעיני היא חסרת משמעות.
אני בוחר באופנוע שמתאים לי, והנפח הוא רק שיקול אחד בתוך כל החבילה.
וואה וואה - נגעת פה בנקודה רגישה... אתה יודע למה כולם קופצים? כי הם פוחדים שהנשים שלהם יקראו את השרשור ויבינו שיש להם אופנוע עם 500-700 סמ"ק מיותרים...
נכון, יש רגש, וכיף ועוצמה... וגם בטיחות אקטיבית שככל שהנפח גדול יותר משתפרת. אבל בתכלס, לכבישי ארצינו (ולכל כביש בכל העולם) מספיק 400-500 סמ"ק. רצוי שלא יהיו מלווים ביותר מידי קילוגרמים (180 נשמע לי סביר אבל גם 200 זה עוד בסדר) אבל חוץ מזה אם אתה לא תופר מאות קילומטרים ביום אז זה יותר ממספיק להכל, כולל רגש, וכיף ועוצמה... וגם בטיחות אקטיבית!
 
			
			 
			
			אין צורך ביותר מ500 סמ"ק והנה הסיבות למה:
* הגבלת מהירות שלגיטימית לשנות ה-80 וגם זה בספק.
* מצלמות מהירות כל 100 מטר.
* חזק מספיק כדי לעמוד עם בראש הכביש (בטיחות אקטיבית כמו שנאמר לפני)
* נכון להיום הכלים בנפחים האלה יכולים לספק מספיק כיף ורגש
* מהירות סופית של 170 ואף יותר
זו דעתי
הנסיכה למכירה DUKE 690 2011 -
http://www.yad2.co.il/Cars/Motorcycle_info.php?
CarID=5897a317fc06ba9568500d2e8e27a4d27f2
הקטע הכי מצחיק בשירשור הזה, שכל מי שהגיב בנחרצות וקבע ש-x סמ"ק מספיק לארץ
הם כאלה שרק לאחרונה שיפרו מקטנוע לקטנוע חזק יותר.
ואלה שניסו להסביר למה לא ניתן לקבוע הם אלה שצברו אי אילו ק"מ והחליפו קצת אופנועים.
מה שמזכיר לי:
פר צעיר רועה עם אביו המבוגר באחו, מרחוק הם רואים עדר פרות.
"אבא, אבא, בוא נרוץ נתפוס איזה פרה ונדפוק אותה"
"תרגע בן" עונה הפר המבוגר "אנחנו נלך לאט ונדפוק את כל העדר...." (סבתא ננה 1960)
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
 
			
			אני חושב שטווח הנפחים המינימלי שישיג לך נוחות סבירה בתוך ומחוץ לעיר וכייף מידי פעם וגם רוגע ינוע בין 500 ל650. כמובן שיש תלות בסוג האופנוע ומה הוא מיועד.
 
			
			לא משנה מה כולם חושבים ,מה שחשוב זה מה שאתה חושב ,כל אחד עם הסריטה שלו
לדעתי אופנוע זה יותר מסריטה ,זה חריש עמוק ,ואני באופן אישי שמח שיש תחרות ומבחר בדושים הגדולים
"כבישי הארץ" זאת הגדרה רחבה מידי. יש הבדל בין נסיעה יויומית בכבשים מהירים כגון 5,6, 431, לבין נסיעה הכבישי רמת הגולן המפותלים, או רכיבה עירונית בתוך אוטונומיית גוש-דן. כדאי גם לזכור, שנפח המנוע אינו הפרמטר היחיד, שמשפיע על ביצועי האופנוע - כך למשל, אופנוע 650 עם מנוע ספורטיבי מתון, דוגמאת ה-sv/cbf/er, יספק מהירות שיוט גבוהה בהרבה מ-dr650.
אם זאת, כדי לענות על השאלה - הייתי אומר בזהירות מה, ש-400 סמ"ק זה הנפח המינימאלי, שמאפשר לרכב ללא מאמץ מיוחד בכל סוגי הכבישים.
לגבי "העידר הצורך ב-1200" - אתן את נקודת המבט שלי.
קודם כל, לא קיים צורך חיוני, שמצדיק רכישה של אופנוע, שמספק מהירות שיוט נינוחה מעל ל-120-130 קמ"ש. אז למה בכל זאת אני רוכב על בנדיט 1200? התשובה העיקרית היא, שאני יכול ורוצה, אז למה לא.
בנוסף, כדאי להבין, שאין הכרח "לנצל" את כל יכולות המנוע שעומדות לרשותך - חוסר המאמץ, שבו האופנוע שלי משייט במהרויות של 130-160 קמ"ש, פשוט כייפי, ותורם לצמצום הבלאי ואורך חיי האופנוע, מה שמעוד משמעותי עבורי.