בדיוק. ואני מבין את זה. האופציה היחידה זה אם אני מבטח את עצמי ורוכב רק בחודשי הקיץ.
אבל למה אתה לא מוכר *סמיילי בוכה + המון סימני קריאה*.
נבלות לפעמים נמכרות כי מגיע הפג תוקף שלהן מבחינת "שיט צריך עכשיו אישור בלמים ו\או רכב מיושן אז אין לי כוח ועוד מעט אחרי זה יהיה 2 טסטים בשנה אז עדיף למכור עכשיו".
לגבי הקסדות - אכן, חבר עם אראי טורX אומר שהוא לא היה קונה אותה שוב אבל היא מאוד נוחה.
מי שצריך כלי זול להתנייד עליו, לא שם 50K בשנה הראשונה.
וכן, כלי תחבורה פרטי זה יקר יותר מחופשי חודשי או אופניים חשמליות, בייחוד עם זה אופנוע.
מי שרוצה להתנייד בית-עבודה בזול, קונה XEVO 250 עם מעט ק"מ בעשיריה (או, אם נורא בא לך הילוכים, ק.ט.מ דיוק 200, CBR250, אינזומה וכו'). אם גם תטפל לבד - זא לא יוצא מאוד יקר (בהערכה גסה - פחות משקל לקילומטר בטיפול עצמאי).
אם גם זה יקר לך, אתה לא מרוויח מספיק בשביל להחזיק אופנוע. סורי, זה מה יש.
מי שרוצה לרכב על אופנוע 600, מראש הולך על משהו שאינו "בסיסי". יש לזה מחיר כספי.
עכשיו, אחרי שפרקתי את העצבים שדיבורי "יוקר המחיה" מעוררים בי, אנסה לתת כיוון איך להוזיל עלויות.
אופנוע צנוע שעושה "הכל מהכל" (ז"א 400 סמ"ק ומעלה) אפשר למצוא באיזור ה-20 במצב טוב.
אם אתה מחפש כביש - הייתי הולך סדרת ה-500 של הונדה, ק.ט.מ דיוק 390 או סוזוקי גלדיוס. כמובן לבדוק ב-7 עיניים שאתה לא קונה מכונה שחוטה (בעיקר הסיכון קיים עם הדיוק, והמחירים שלהם בשוק בהתאם - אמור להישאר לך עודף מהתקציב שהוגדר). אני לוקח בחשבון שהשוק קשה, ואתה הולך להסתכל על אופנועים שמבקשים עליהם 23-25 כדי לסגור ב-20.
אם זורם לך דו"ש - DR650, ורסיס 300.
בכל מקרה, חפש כלי בן כמה שנים (שיצא מאחריות) עם ק"מ נמוך ומיד ראשונה, גג שניה. בעלים רציני ששמר על האופנוע ולא השתולל - מאסט.
האופנוע יעלה 20K.
ישור קו יעלה 2K (אם תמצא אופנוע שלא דורש, תוסיף את ה-2000 למחיר האופנוע).
ביטוח יעלה 6K. חובה+צד ג' + גרירה.
ציוד יעלה 3K (קסדה פשוטה, מעיל 4 עונות פשוט, מגיני ברכיים, כפפות קיץ וכפפות חורף).
טיפולים תלוים בק"מ והאם אתה מטפל לבד או לא. הם גם תלויים מאוד בסגנון הרכיבה - רכיבה רגועה חוסכת המון בלאי. בהנחה ותרכב כ-15 אלף בשנה, אתה תתכנס ל-4K טיפולים במוסך השכונתי (פעמיים שמן ופילטר, סט צמיגים או שרשרת/גלגל"ש, ואיזה טיפול גדול יותר שכולל כיוון שסתומים או ברקסים).
הגענו ל-35K כולל כל ההוצאות. תראה באיזה קלות הורדתי לך 30% מהערכת התקציב שלך לשנה הראשונה... הלוואי והייתי יכול לעשות את זה גם לתקציב המדינה
עריכה:
אציין ששיטת החישוב שלך אינה נכונה בעיניי.
"עלות כניסה לתחום" - זה אופנוע + ציוד.
כל השאר (טיפולים, ירידת ערך, דלק וביטוחים) - זאת עלות ה"שהייה" בתחום.
קניית אופנוע זאת לא הוצאה חד-פעמית, אלא פתח להוצאות קבועות (בערך) שאתה משלם על הנוחות והכיף שלך. בדיוק כמו קניית רכב פרטי, או עיסוק בצלילה/צניחה/ג'יפאות.
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 23-08-2019 בשעה 16:16.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
פעם עשיתי אקסל חסר פשרות.
יצא שלהחזיק רכב עולה לפחות 4,000 ש"ח בחודש - כולל ירידת ערך, דלק בנסועה ממוצעת, טיפולים, ביטוח ושדרוגים מדי מס' שנים.
חישוב שכולל את הרכב הראשון והאחרון שאתה מוכר.
בדיעבר הייתי צריך להוסיף חניות כי מדובר בסכומים שיכולים להגיע גם לאלפי ש"ח לשנה, בוודאי מעל 500 ש"ח.
שטיפה לאופנוע וגם שימון שרשרת אפשר לעשות בחינם ולבד, בניגוד לרכב.
אופנוע בנסועה מקבילה יעלה הרבה פחות. לא בדקתי אבל נראה לי שבאזור שליש.
עבור מי שאוהב את זה, צריך לגרוע 500 ש"ח בחודש כתחביב (כי ברכב לא נוסעים למצוקי דרגות בשביל הפאן)....וקיבלת כלי תחבורה + תחביב לא יקר במיוחד.
מנסיון שלי עם אופנועים פשוטים (ER5 , טרייסר 700 וכו') אבל חדשים ההוצ' על אופנוע של הכל כולל הכל (פחת,דלק,טיפולים,ציוד,טסט) היא בערך 1500 ש"ח לחודש. כולל מקיף. וזה לאופנוע חדש וטוב (למשל טרייסר 700). סה"כ סביר והרבה פחות מרכב כי שם הדלק יפרק לך את הצורה וגם עלות של חניה (אני עובד בת"א, פקקים,חוסר בחניה). זה לא זול אבל יותר זול מרכב משפחתי שם יש פחת גדול בשילוב דלק וחניה. יש לי אקסל מדוייק ברמת שקל של ההוצ' ע"פ הרבה שנים. זה חישוב לפי כ 15-20 א' ק"מ בחודש.
זה החישוב והוא אמיתי על בסיס הוצ' בפועל. יש לי באקסל 8 שנים של נסיעה יום יומית באופנוע. כולל כל שקל שיצא לטובת הנושא. עם פחת אתה באזור ה 1500 ש"ח, ברור שזה יכול קצת לרדת או לעלות בהתאם למשתנים של רוכב ורוכב. אבל בגדול זה המס' שלאופנוע ביניים ממוצע. למשל באופנוע ספורט זה לפחות כפול! הוצ'.
רכב זה לדעתי כפול ויותר, כמו שרשמו פה כמה חברים למעלה.