עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 33

אשכול: שימון שרשרת בשמן גיר או מנוע משומש

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של Tilbalisti
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    727
    מה הבעיה במברשת ברזל? וזה פלדה


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tilbalisti צפיה בהודעה
    מה הבעיה במברשת ברזל? וזה פלדה


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    בין החוליות של השרשרת יש אטמים מגומי (o-rings) שסוגרים על גריז:
    o-rings-1.jpg
    אתה מקרצף אותם בכח עם ברזל ושוחק אותם. במוקדם או במאוחר זה יגרום לזה שהרינגים האלה יהרסו וזה יקצר לך מאוד את החיים של השרשרת.

  3. #3
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    בין החוליות של השרשרת יש אטמים מגומי (o-rings) שסוגרים על גריז:
    o-rings-1.jpg
    אתה מקרצף אותם בכח עם ברזל ושוחק אותם. במוקדם או במאוחר זה יגרום לזה שהרינגים האלה יהרסו וזה יקצר לך מאוד את החיים של השרשרת.
    בדיוק כדי לשמור על הגומיות הללו, על מנת שהגריז מתוך החוליות לא יעלם ואז תהרס השרשרת יותר מהר, מומלץ להשתמש בתרסיס ייעודי, המכיל תערובת של חומר משמן וגם סיליקון.
    עולה 60 שקלים, וכל 500 ק"מ אני משתמש בו. לא כזה יקר, מספיק להמון זמן.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tilbalisti צפיה בהודעה
    עם איזה מברשת אתם מברישים את השמן על השרשרת?
    מברשת שינים זה טוב?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    מברשת שיניים רכה

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    בד"כ לא מדובר בחוד החנית של השמנים.
    כנראה שלא היית שם אותו בגיר אם היית יכול לעשות את זה.


    אני לא כימאי אבל לא מדובר באותו יעוד.
    בגיר שמופרד מהמנוע יש רק שיבוב ואין זליגת גזים ודלק כמו במנוע.
    רק כשאתם מדברים תבהירו על איזה שמן אתם מדברים. כי נראה שאחד שאל על שמן מנוע משומש, ואחד עונה על שמן גיר.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    רק כשאתם מדברים תבהירו על איזה שמן אתם מדברים. כי נראה שאחד שאל על שמן מנוע משומש, ואחד עונה על שמן גיר.
    צירפת רק את התגובה בלי הציטוט.
    בפסקה הראשונה מדובר בשמן גיר ובשנייה בשוני של שמן גיר מול שמן מנוע.

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ככה ציטט לי.
    אבל שים לב שבמהלך הדיון יש תגובות צולבות (לא שזה משנה. חדש עדיף על משומש בכל מקרה)

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    ככה ציטט לי.
    אבל שים לב שבמהלך הדיון יש תגובות צולבות (לא שזה משנה. חדש עדיף על משומש בכל מקרה)
    אני לא חיזקתי או שללתי אף פוסט בדיון מלבד מה שצוטטתי.
    אבל את הקביעות האלה עדיף להשאיר לבדיקות מעבדה ולא לתחושות.
    מה שאתה רושם הוא בגדר לדעתך בלבד.

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    נכון

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    ציטוט נכתב במקור על ידי the striker צפיה בהודעה
    בדיוק כדי לשמור על הגומיות הללו, על מנת שהגריז מתוך החוליות לא יעלם ואז תהרס השרשרת יותר מהר, מומלץ להשתמש בתרסיס ייעודי, המכיל תערובת של חומר משמן וגם סיליקון.
    עולה 60 שקלים, וכל 500 ק"מ אני משתמש בו. לא כזה יקר, מספיק להמון זמן.
    זה בדיוק מה שהשמן עושה, רק שהוא עושה את זה הרבה יותר טוב מכל תרסיס יעודי...

  11. #11
    ציטוט נכתב במקור על ידי AsafA צפיה בהודעה
    זה בדיוק מה שהשמן עושה, רק שהוא עושה את זה הרבה יותר טוב מכל תרסיס יעודי...
    ממש לא, השמן דואג לחלקי המתכת, הסיליקון דואג לשמור על הגומיות.

    אז השמן המשומש ומהגיר וכל ההנפצות כאן, ממש ממש לא דומה לתרסיס הייעודי, ובטוח לא עושה את אותה העבודה.

  12. #12
    בנוסף למה שכבר הוסבר ע"י AsafA ו- erani99 , אני רוצה לציין עוד נקודה:
    ציטוט נכתב במקור על ידי בןהלאמשחיז צפיה בהודעה
    רק שאני אבין כדי שלא אצא אהבל לגמרי - שמן משומש? ספריי יעודי? או שמן גיר? או אולי בכלל לא?
    במוסך שהם לא ידועים באהבתם להוציא כסף סתם מנקים ומשמנים יפה את השרשרת אחרי מתיחה/טיפול. אז כנראה הם לא יודעים מה הם עושים?
    -הם יודעים בדיוק מה הם עושים, לפחות חלקם (אלה שנעזרו ביועצים עסקיים, כלכליים, שיווק וכד'), והשאר סתם מעתיקים מהם.
    יש כאן שילוב של מספר טקטיקות:
    * נותנים ללקוח הרגשת סיפוק ושלמות - "איזה יופי פינקו את האופנוע... השקיעו, עכשיו הוא נוסע יותר טוב/מהר/חלק..."
    * planned obsolescence
    * שימוש במוסך למינוף וחיזוק הסמכות המקצועית בעיני הלקוח - "הם אנשים מקצועים, בעלי ידע וניסיון..."
    * וכמובן השפעה פסיכולוגית של סוגסטיה - "ראיתי שבמוסך עושים ככה וככה או משתמשים בתכשיר כזה או אחר, אז..."

    ציטוט נכתב במקור על ידי בןהלאמשחיז צפיה בהודעה
    במוסך שהם לא ידועים באהבתם להוציא כסף סתם מנקים ומשמנים...
    תכשירים נילווים ותוספים, הם בין המוצרים הריווחים ביותר בתעשית הרכב. במקרה של התרסיסים האלה מדובר על מאות או קרוב לאלף אחוזי רווח,
    וזו הסיבה שמוסכים מוכנים להשקיע מספר שקלים בודדים, כדי שאח"כ ימכרו ללקוח בדלפק את התכשיר ובעוד מספר חודשים גם סט גלגל"ש.
    כולנו נופלים למניפולציות כאלה או אחרות, לא רק בתחום הרכב והתרסיס הזה הוא רק דוגמה, מכיוון שמאחורי מהלכים עסקיים ושיווקיים
    עומדים מאות אם לא אלפי שנות אקדמיה, מחקר ופיתוח של ידע מצטבר ורובינו... בסה"כ בני אדם.

    דרך אגב, למה לדעתך שוטפים את האופנוע במוסכים (גם זה עולה להם כסף) ?


    ציטוט נכתב במקור על ידי AsafA צפיה בהודעה
    לפני שנתיים קניתי ב-20 ש''ח ליטר שמן 80w90. רכבתי מאז בערך 40,000 ק''מ ורק עכשיו הבקבוק לקראת הסוף (אני משמן את השרשרת בערך כל 300 ק''מ).
    ובלי קשר לשאלה של ישן או חדש, למי שעוד משתמש בתרסיסים ואחר כך טורח לנקות את השרשרת, חבל על האנרגיה שאתם משקיעים, אחד היתרונות הגדולים של שימוש בשמן גיר זה שהשמן גם משמן וגם מנקה בפעולה אחת כך שלא צריך להתעסק עם הניקוי בכלל.
    ציטוט נכתב במקור על ידי the striker צפיה בהודעה
    עולה 60 שקלים, וכל 500 ק"מ אני משתמש בו. לא כזה יקר, מספיק להמון זמן.
    אם אתה משלם 60 שקלים כל 4,000 ק"מ (במקרה הטוב מספיק ל:7-8 שימונים) על מיכל אחד של תרסיס ייעודי,
    אז העסקה לא כל כך משתלמת ביחס לליטר שמן גיר...

    ציטוט נכתב במקור על ידי the striker צפיה בהודעה
    ממש לא, השמן דואג לחלקי המתכת, הסיליקון דואג לשמור על הגומיות.
    אז השמן המשומש ומהגיר וכל ההנפצות כאן, ממש ממש לא דומה לתרסיס הייעודי, ובטוח לא עושה את אותה העבודה.
    1) זה רשום בספר הרכב, בדיוק כמו שמציינים בחלקים אחרים בספר, שלא מומלץ (ולרוב מיותר) להשתמש בתוספים ייעודים (שמן/מים/דלק).
    2) שמן גיר זול יותר
    3) אורך חיים גדול יותר
    win-win-win
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות
    נערך לאחרונה על ידי Red Ross; 03-09-2019 בשעה 13:59.

  13. #13
    רק שאני אבין כדי שלא אצא אהבל לגמרי - שמן משומש? ספריי יעודי? או שמן גיר? או אולי בכלל לא?

    במוסך שהם לא ידועים באהבתם להוציא כסף סתם מנקים ומשמנים יפה את השרשרת אחרי מתיחה/טיפול. אז כנראה הם לא יודעים מה הם עושים?

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    עזבו שטויות. זה וויכוח עקר לגמרי. העיקר שתשמנו (אם מה שבא לכם) ותנקו כל פעם שצריך, כל השאר בונוס.

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    לא נפתח על זה דיון כי היו כבר אלף כאלו. התפקיד העיקרי של השמן הוא לשמור על הגומיות. בדיוק כמו הסיליקון רק יותר טוב.

    אצל ערן השרשרת החזיקה 90,000 ק''מ עם שמן מנוע משומש. אני לא מכיר שרשרת שהגיעה לק''מ כזה עם ספרי סיליקון.

    אני מחליף אופנועים מהר יותר אבל בטווח של 30,000 ק''מ שבדקתי בעצמי עד החלפת האופנוע השרשרת נשארת כמו חדשה...

אשכולות דומים

  1. בועות בשמן מנוע
    על ידי dudybou בפורום פורום טכני
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 14-09-2017, 13:02
  2. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 07-09-2017, 07:40
  3. שימון שרשרת
    על ידי אורן דרעי בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 17-01-2017, 02:02
  4. (כע)שימון שרשרת גוירייד 200
    על ידי טל שדה בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 15-01-2017, 00:30
  5. שימון שרשרת אופנוע
    על ידי maor בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 04-05-2016, 20:37

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO