בין החוליות של השרשרת יש אטמים מגומי (o-rings) שסוגרים על גריז:
o-rings-1.jpg
אתה מקרצף אותם בכח עם ברזל ושוחק אותם. במוקדם או במאוחר זה יגרום לזה שהרינגים האלה יהרסו וזה יקצר לך מאוד את החיים של השרשרת.
מה הבעיה במברשת ברזל? וזה פלדה
Sent from my iPhone using Tapatalk
בין החוליות של השרשרת יש אטמים מגומי (o-rings) שסוגרים על גריז:
o-rings-1.jpg
אתה מקרצף אותם בכח עם ברזל ושוחק אותם. במוקדם או במאוחר זה יגרום לזה שהרינגים האלה יהרסו וזה יקצר לך מאוד את החיים של השרשרת.
ככה ציטט לי.
אבל שים לב שבמהלך הדיון יש תגובות צולבות (לא שזה משנה. חדש עדיף על משומש בכל מקרה)
רק שאני אבין כדי שלא אצא אהבל לגמרי - שמן משומש? ספריי יעודי? או שמן גיר? או אולי בכלל לא?
במוסך שהם לא ידועים באהבתם להוציא כסף סתם מנקים ומשמנים יפה את השרשרת אחרי מתיחה/טיפול. אז כנראה הם לא יודעים מה הם עושים?
עזבו שטויות. זה וויכוח עקר לגמרי. העיקר שתשמנו (אם מה שבא לכם) ותנקו כל פעם שצריך, כל השאר בונוס.
לא נפתח על זה דיון כי היו כבר אלף כאלו. התפקיד העיקרי של השמן הוא לשמור על הגומיות. בדיוק כמו הסיליקון רק יותר טוב.
אצל ערן השרשרת החזיקה 90,000 ק''מ עם שמן מנוע משומש. אני לא מכיר שרשרת שהגיעה לק''מ כזה עם ספרי סיליקון.
אני מחליף אופנועים מהר יותר אבל בטווח של 30,000 ק''מ שבדקתי בעצמי עד החלפת האופנוע השרשרת נשארת כמו חדשה...