עדיין לא רכבתי על ה-790 אדוונצ'ר R. לוקח אותו מחר לסופ"ש.
ההשוואה בין הטנרה 700 לבין ה-790 אדוונצ'ר הרגיל אינה נכונה, למרות שמבחינת נתונים יבשים (מהלך מתלה, מרווח גחון וכו') הם קרובים. הטנרה משמעותית טוב מה-790 הרגיל בשטח (אני בטוח למדי של-R יכולות שטח גבוהות, אבל הגרסה הרגילה לא), ובכביש הם דומים למדי, למעט יתרון ההספק של ה-790. מאידך, המנוע של הטנרה 700 (ושל ה-MT-07) סופר-גמיש ומלא שמחת חיים, כך שבפועל ההבדל לא משמעותי ברכיבה היומיומית. אני מניח שבמהירות הסופית יהיה יתרון של לפחות 30-20 קמ"ש ל-790.
וכמובן עניין האלקטרוניקה. לטנרה יש ABS שניתן לניתוק ופנסי LED. ל-790 יש גם בקרת אחיזה, מצבי ניהול מנוע, ABS להטיה שכולל גם מצב אנדורו (ABS על הקדמי בלבד) וניתוק, וכן מסך TFT. יש גם הכנה לקוויקשיפטר בתוספת תשלום. על האלקטרוניקה הזו גם משלמים.
בכל אופן, אני חושב שצריך להשוות את הטנרה 700 ל-790 אדוונצ'ר R, מפני ששניהם אדוונצ'רים עם יכולות שטח אמיתיות (שוב, רק מחר אדע לגבי הק.ט.מ, אבל אני מניח שהוא כזה), ולא ל-790 אדוונצ'ר הרגיל.