אהם..
לפי חוק זו עבירת תעבורה חמורה.
ספציפית בחלק מהכבישים האלה גם מסוכנת מאוד בגלל פניות עיוורות וחוסר שדה ראייה.
מכאן והלאה - תפעיל שיקול דעת מה לעשות. אתה מעל גיל 18 נכון? אחראי למעשיך.
תחשוב וקח אחריות.
היי לכולם, אני רוכב מתחיל ולאחרונה התחלתי לנסוע המון בכבישים כמו 38 ובכללי בכל עמק האלה, נס הרים וכו.
השאלה שלי היא מה נכון לעשות במצב של נסיעה איטית אחרי שיירת רכבים וכל הכביש מלפניי הוא פס הפרדה רצוף. יש רכבים מפרגנים שרואים ונצמדים לשול הימני ומשאירים לי כביכול מקום לעקוף אותם מבלי לחצות את פס ההפרדה הלבן, ויש רכבים ששמים זין ומתנהגים כאילו אני לא קיים - דבר שמאלץ אותי לחצות לשנייה פס הפרדה רצוף. השאלה היא מה נכון לעשות? להיות תקוע בשיירה או לעקוף עקיפות בזק בפס הפרדה רצף כשמן הסתם אני יודע שאין ממול רכב?
אהם..
לפי חוק זו עבירת תעבורה חמורה.
ספציפית בחלק מהכבישים האלה גם מסוכנת מאוד בגלל פניות עיוורות וחוסר שדה ראייה.
מכאן והלאה - תפעיל שיקול דעת מה לעשות. אתה מעל גיל 18 נכון? אחראי למעשיך.
תחשוב וקח אחריות.
שום דבר לא מאלץ אותך לעבור על פס הפרדה רצוף, שום דבר חוץ מהרעיון שאתה כאופנוען לא מסכן את הרכבים סביבך ולך מותר לעשות מה שלרכב אסור.
אז לא, הרעיון הזה הוא שגוי ולא, לעבור על פס הפרדה רצוף זה לא בסדר.
כמו שנאמר, אתה ילד גדול והאחריות היא עליך, מהפורום הזה בטוח שלא תקבל אישור לבצע עבירות תנועה. תנסה בפייסבוק, שם הם יותר ליברליים.
Sent from my S60 using Tapatalk
שום דבר לא "מאלץ" אותך לעקוף על פס הפרדה רצוף חוץ משיקול דעת לקוי והיגיון לא בריא.
לטובת המשפחה והחברים שלך, תפסיק עם זה כי זה, כי אם אתה תמות הם ישארו פה לשאול את השאלות ולהישאר עם האבל.
אתה נמצא בכביש חד נתיבי עם פס הפרדה רצוף. לפי חוק - אסור לך לעקוף. זה לא משנה מה תנאי הדרך, אם אתה לא יכול לעקוף חוקית אז אל תעקוף.
כן, זה מתסכל, הייתי שם. צריך ללמוד להינות גם מרכיבה איטית, הכביש אינו מסלול וכשלומדים להינות גם מזה מעלים את הסיכויים להישאר בתחום לאורך זמן ולא להמרח על מעקה בטיחות.
קודם כל אני ממליץ על שינוי גישה - העובדה שאתה יכול לעקוף מהר לא אומרת שאתה חייב או שאתה צריך. היא בטח לא אומרת שאם לא עקפת משאית "הפסדת משהו".
במצבים כאלה ממליץ לשנות אווירה, להוריד קצב, לשמור מרחק ולהרגע כמה דקות(ברוב המוחלט של הפעמים זה לא יקח יותר מזה).
מצד שני, אם יש שדה ראיה ואפשר לעקוף בלי להפחיד אף משתמש דרך אחר, אני חושב שאפשר לחרוג מהחוק ולעקוף בזריז. קח בחשבון שכל אחד מהרכבים בשיירה יכול להיות שוטר סמוי או להעביר וידאו עברייני שלך לרשויות.
עוד טיפ בעיקר כי אתה רוכב מתחיל - תמיד תצפה מה יהיו המיקום והמהירות שלך בסוף העקיפה כדי לא למצוא את עצמך לפני סיבוב מעל המהירות הרצויה או בסכנה אחרת. יכול לקרות בקלות בנפחים גבוהים.
דבר נוסף.. תלמד טוב טוב טוב את הכביש לפני שאתה נותן קצב גבוה. כל התוואי דומה, אפשר להתבלבל בין פניות ויש הרבה פניות "נסגרות" שם.
1000RR
טוב, אני יביא קצת גישה אחרת.
דבר ראשון, אפשר לעקוף מהשוליים הימניים כמו בפקק - בתנאי שיש שוליים גדולים ושדה ראייה רחב.
זה אולי לא ממש חוקי אבל יחסית ללחצות פס לבן שזה עבירה חמורה - זה יותר זניח, כל עוד לא עושים את זה בפראות ודי בעדינות זה לא סוף העולם.
דבר שני, אפשר לפעמים אם הכביש רחב מספיק והרכב רחוק מספיק מהקו הלבן, לעבור על הקו הלבן או ביניהם.
עוד פעם, שיקול דעת זה הכי חשוב, יש מקומות שזה התאבדותי ממש ויש מקומות שאין עם זה בתכל'ס כמעט שום בעיה בטיחותית.
וכן, לפעמים יכול להיות שצריך לנסוע מאחורי שיירה כמה דקות. כל הזין.
כדאי שתרגיע ותקפיד על חוקי התנועה
מניסיון מר של עקיפה בפס הרפדה רצוף בנס הרים, אל תעשה את זה. זה מוסכן, זה לא חוקי ולא שווה את זה. ברגע שתכיר את הכביש מספיק אתה תגלה איפה בדיוק יש פס לעקיפה.
עוד חצי דקה, דקה לא יקרה כלום אנחנו לא במרוץ. הרכב נוסע 20 קמ"ש? דחוף לך לעקוף עדיף כבר מהשוליים גם לא חוקי אבל פחות חמור מפס רצוף.
התשובה מניחה שמדובר באופונען מעל גיל 40 שיש לו מה להפסיד וקצת שכל וניסיון חיים..
העקרון הלא כתוב שלי הוא סיכון (תנאי דרך), אחר כך החוק, אחר כך הסביבה. לא תמצא אותי לעולם עוקף בקו לבן בפניה עיוורת במהירות מפגרת.
אני עוקף בפס לבן אבל במקרים מאוד נדירים כי למרות שתנאי הדרך מאפשרים לבצע את הטריק בטוח, מדובר בהתנהגות חוליגנית. קצת כמו לזרוק פסולת מהרכב או להיתקע בנתיב השמאלי. שוב, זה קורה אבל מעט מאוד.
עוד נתון שנכנס לפני קבלת ההחלטה הוא הרווח.
אם אתה שוקל לבצע עבירה חמורה (מבחינת החוק) קח בחשבון את משך הזמן האמיתי שאותו "תרוויח". לרוב זה מתבטא בפחות מדקה. הבעיה השניה ולדעתי השכיחה יותר, היא שיש מקטעי "אקשן" שבהם התיזמון ולא החיסכון בזמן, מקשה לנשום אגזוזים וזה נורא מבאס. כל כך מבאס שלפעמים אני עושה את אותו קטע שלוש פעמים. הלוך סובל בפקק, חזור אם פנוי ושוב הלוך. העניין שבחלק גדול מהמקטעים הכיפיים בארץ הקודש מדובר בדקות כולל נס הרים, אלומות, חמת גדר, גו'ערה, נשר ועוד.
הוידיאו קשור: