יכול להיות שזה רק הרגשה שלי אבל דווקא מהקסטרול התאכזבתי ביחס לפוטוליין (גם הסינטטי וגם החצי). האופנוע מרגיש קצת יות נמרץ איתם.
והתנאים בארץ כן נחשבים קשים במיוחד בקיץ שמכל מקום מוקרן המון חום ויש לא מעט אבק (במיוחד בדרום)
שתי הערות-
שושנים- הפחד מזיופים הוא דווקא כשקונים מותג (אף אחד לא יזייף שמן של לינגלונג למשל).
דרזנר- לא קראתי ספציפית אצל יצרני אופנועים, אבל בהגדרות של כל יצרני הרכב שיצא לי לקרוא, התנאים במדינת ישראל בקיץ עונים על ההגדרה של תנאים קשים, המחייבים טיפולים באינטרוולים קצרים יותר.
יכול להיות שזה רק הרגשה שלי אבל דווקא מהקסטרול התאכזבתי ביחס לפוטוליין (גם הסינטטי וגם החצי). האופנוע מרגיש קצת יות נמרץ איתם.
והתנאים בארץ כן נחשבים קשים במיוחד בקיץ שמכל מקום מוקרן המון חום ויש לא מעט אבק (במיוחד בדרום)
חום ממוצא של 30-35 הוא לא תנאים קשים אלה אם אתה עושה כל יום stop and go עם האופנוע.
לגבי הנגב אם מישהוא גר שם ורוכב רק שם אז אולי יש מקום להקדים קצת וזה בגלל האבק לא החום אבל להחליף באופנוע ב6000 ק"מ במקום 10 או 12 אלף זה להקטין מרווח בכמעט 50 אחוז!
לפי מה שאני ראיתי דווקא רכיבה בטמפרטורות מאד נמוכות דורשת החלפות שמן תכופות יותר מכוון שמנוע מקורר נוזל יודע לשלוט על טמפרטורה יציבה כאשר חם אבל מתקשה לשלוט בטמפרטורה כאשר מאד קר.
בכל מקרה כל יבואן מכוניות או אופנועים מקבל הנחיות מהיצרן לגבי מרווח טיפולים בארצו והיו מקרים שבמקומות מסויימים היבואן קיבל הנחיה לצמצם מרווחים חלק בגלל בצע כסף אבל חלק בגלל תנאי מזג האוויר.
הנ"ל מדבר רק על תנאי מזג האוויר ולא על השימוש באופנוע שגם הוא משפיע על מרווח הטיפולים כמו למשל ימי מסלול, רכיבה במהירות גבוהה לאורך זמן, רכיבה במהירות מאד נמוכה לאורך זמן וכו.
זה שהחום הממוצע בישראל הוא פחות משלושים מעלות, לא אומר שכשנוסעים כל יום בגוש דן הטמפרטורה היא לא הרבה יותר (היא כן, רוב הקיץ).
(אגב, בהרבה מקומות בנגב יותר קריר, אפילו ביום). הוראות יצרן לא מתייחסות לטמפרטורה ממוצעת. הן מתייחסות לטמפרטורה שבה הרכב עובד.
לגבי יצרן ויבואן- נחמד. בתיאוריה.
בפועל, זה קשקוש מקושקש, והיבואן הולך על האינטרוול הכי גדול שיש. קטע שיווקי. ביררתי את הנושא ספציפית על הרכב של אשתי.
כמי שרכב ורוכב מידי כמה שנים עם מנהל מותג רנו באנגליה דווקא אני שומע סיפורים הפוכים.
מוסכי רנו כמעט ועשו מרד בגלל מרווחי טיפול ארוכים יותר ובסוף רנו אנגליה התקפלה.
הרווח הגדול הוא במוסך ולא באולם התצוגה.
בכל מקרה האפקט הפסיכולוגי הזה שרוכבים עם שמן חדש ומרגישים איך פתאום הכל חלק וטוב (כמו אחרי ששוטפים אופנוע) כנראה שווה את הכסף לכמה רוכבים אז שיבושם להם ושימשיכו להחליף שם כל כמה זמן שהם רוצים