זה כי אתה בכלל לא רוכב.
והכלי שלך לא סוגרת סקאלה.
זה כי אתה בכלל לא רוכב.
והכלי שלך לא סוגרת סקאלה.
אני מבין שאין שירשור אחד כמעט בפורום הזה שפשוט נשאר במסגרת הדיון הענייני.
מתנצל ששאלתי.
בצע חיפוש קצר,יש הרבה דיונים בנושא.
אם בכל זאת תרצה לשמוע את דעתי למרות שהיא נאמרה כבר בתגובות מעלי,אז ככה..
לדעתי האישית מרווח הטיפולים הולך ומתארך כל הזמן מכמה סיבות אחת,כמו שכתבה שושנה איכות השמנים משתפרת. שתיים,שיווקי.
אם האופנוע חדש,ולא עובד קשה מדי, ז"א פקקים, נסיעות קצרות, עם מורכב/ת קבוע/ה,סל"ד גבוה,פתיחות מהירות וכו' הייתי נשאר לפי המרווחים שהיצרן הגדיר,אך במקרה והאופנוע עובד קשה הייתי מקצר את המרווח.
דוגמא אישית שלי, אני רוכב על קטנוע 250 בן 5 כל בוקר כ20 ק"מ עם הבן שלי, בפקקים ובעליות לכיוון ירושלים, קיצרתי את מרווח הטיפולים שקצר ממילא במקום כל 4K לכל 2/3K ק"מ,עושה את זה לבד עם שמן באיכות גבוהה זה לוקח כ20 דקות עבודה ופחות ממאה ש"ח לדעתי שווה את ההשקעה.
או בדיוק לזה חיכיתי.
מהנדס האופנוע מבין מאד במכניקה והנדסה והנדסת שמנים הוא יבחר את הטוב ביותר לדעתו, אבל יפריע לו היצרן שמחפש להוזיל עליות, תקנות היורו
ששומרות לדעתן על איכות הסביבה, המעצבים שרוצים שהמנוע יראה קצת אחרת בגלל שיקולי עיצוב תקציבאים ששמורים על מקור הכסף. בסוף המהנד
יעשה פשרות מתבקשות, המנוע יעבוד אבל לא כמו שהמהנדס רוצה בדיוק.
יצרנית האופנוע רוצה לשמור על מתח רווחים טוב לפעמים גם על חשבון דברים אחרים, היא גם רוצה להתחרות באחרים וליישר קו טיפולים זהה,
יש לה אינטרס אחר משל המהנדס ובעל האופנוע.
בעל המוסך רוצה כסף הוא יעשה טיפול ואתה תשלם צריך או לא צריך...
בסופו של יום הכל נמצא בתחום הטולורנס יש מנעד גדול שבתוכו נע הכלי שלך, הוא יכול לנסוע ב-50 מעלות וגם במינוס 20
עם אותו השמן, אותו המנוע השאלה באיזה בלאי. וכמה זה טוב לו ועל חשבון מה זה בא.
אם החלפת שמן הייתה יקרה מאד, הרבה בעלי רכב היו מוותרים על ההחלפה וקרוב לוודאי שלא היו מבחינים בנזק, כי הוא
נזק מצטבר, אבל זה כל כך פשוט וקל ולא יקר אז זה נתון לשיקולו של כל אחד אני מעדיף לדעת שאני רוכב עם שמן טרי.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לא, לא תופס.
הבלאי של מערכת התזמון נובע מגורמים אחרים לגמרי.
לבדוק שסתומים בתדירות גבוה יותר כדאי באופנוע שמבלה הרבה ליד הקו האדום, או כשמדובר באופנוע שטח (בעיקר אם הרכיבה כוללת הרבה חולות ואבק). דווקא בהרבה דגמים אפשר להגדיל את מרווחי הבדיקה מהמלצות היצרן כל עוד האופנוע נרכב רגוע, ופילטר האויר תקין.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מקסי,
אני אחד התוקפים פה בשרשור ולכן א י מרגיש שאני חייב לך התנצלות והסבר.
אז דבר ראשון, סליחה. השאלה ששאלת היא לעניין.
דבר שני,
היתרון היחיד של הפורום על פני כל מיני קבוצות אחרות הוא שימור הידע. כשפורום לא מנוהל בקפדנות ואנשים לא מריצים חיפוש, ו/או מרחיבים את הנושא בשרשור קיים (ובמקרה הזה יש יותר מדיון אחד בנושא), אז הידע מתחיל להתפזר. ואז, שביבי מידע באותו עניין מפוזרים על פני מיליון שרשורים, ומי שמחפש מידע רלוונטי, מתקשה לברור את המוץ מהתבן.
לפעמים אתה מריץ חיפוש ומקבל עשרה שרשורים (וזה במקרה הקלוש שפותח השרשור ממש נתן כותרת עניינית), ובכל אחד מהם ידע חלקי או לא שלם. ועכשיו לך תקרא עשרה שרשורין שחוזרים על עצמם, בשביל הודעה אחת ששוה זהב.
ומעבר לזה (כי יש כאלו שלא מסכימים), זה פשוט כתוב בחוקי הפורום:
"...בצעו חיפוש לפני שאתם שואלים שאלה, החיפוש עובד, יכול להיות שחבר שענה תשובה מפורטת, לא יענה שוב על אותה שאלה...".
לדעתי אין צורך, אני כל 5 נכנס למוסך שלי לעשות בדיקה כללית בגלל שאני עושה רק כ 10 בשנה, אף פעם לא היו צריכים להחליף לי שמן אחרי 5.
Tracer 900