אין ספק שעבודה של מנוע חשמלי יעילה ולא מזהמת שום דבר אבל שכחת שבשביל לייצר ולטעון את המצבר מזהמים בצורה עקיפה.
מצבר מכיל פלסטיק וחומרים רעילים אחרים,יצור חשמל נעשה דרך שרפת גז (שבעבר היה פחם שמזהם הרבה יותר) עם זאת יש תחנות שעובדות מהשמש או על תא גרעיני שהיעילות שלהן הכי גבוהה לעניות דעתי.
בישראל רוב התפוקה מגיעה משרפת גז.
שרפת גז היא זיהום נמוך אבל לא אפסי אז עדיין לא נפתרים מהזיהום.
אז מסתבר שלא, מחקר שנעשה בגרמניה מצא שטסלה 3 בעודה עומדת באולם התצוגה כבר הספיקה לזהם כמו רכב דיזל (מרסדס 220D ישנה) שעשה 200000 עוד מחקר הראה שקטנוע חשמלי לא מזהם פחות מקטנוע בנזין.
תוסיף לזה שבשביל חומרי הגלם למצברים מנצלים את אפריקה בדיוק באותה דרך שעשו עם היהלומים.
אומנם לא מחקר אבל עיר בגרמניה סגרה איזור נכבד של מרכז העיר לכבוד אירוע (יומיים) תחנות המדידה באיזור מדדו טיפה יותר NOx מביום רגיל שהמכוניות "מזהמות" את העיר.
גם בתחום השבשבות ליצור חשמל לא הכל ורוד, הם הורגות את הדבורים שהפכו לזן מוגן בגרמניה וכמובן כל ציפור שבטעות עוברת ליד, תפוקת החשמל שלהם די עלובה ואין אפשרות לאגור את האנרגיה, בנוסף התחזוקה יקרה.
הכל עבודה בעניים, אנשים חיים בהשליה שאם לא רואים זיהום או מריחים זיהום הוא לא קיים, רכב חשמלי עם המצברים של היום הוא לא ירוק.
אני רק שאלה, נניח שאתם צודקים והמהנדסים לא מבינים כל בחיים שלהם והכל מארקטינג או כל מזימה זדונית אחרת לדפוק לנו את האופנוע, למה להחליף ב6000ק"מ למה לא ב8000ק"מ או ב3000 ק"מ? מי כאן ניתח את תכונות השמן לאחר 12000ק"מ ויכול להגיד שהצמיגות נשחקה וישנם חומרים מזיקים בשמן?
 
			
			לא רק שלא ירוק גם מזהם.
מאחר ורכיבי אלקטרוניקה כמעט ולא מתקנים והעלות שלהם גבוהה תוסיף על זה עלויות של המצברים ותקבל כלי רכב שיצאו לגריטה בשלב מוקדם יותר מרכב בעירה פנימית.
הסיבה חוסר כדאיות לתקן.
חשוב לציין שהחומצת מצברים לא פחות מזהמת.
כפי שדרז ציין שקר אחד גדול
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
 
			
			אם אומרים לך אחריות לשנתיים וטיפול כל 12,000
אני מבין שעם טיפול כל 3,000 הכלי ישרוד 8 שנים