אתה משום מה אתה נעול על טסלה ועל מכוניות חשמליות לחלוטין. טויוטה מוכרת את המכוניות ההיברידיות שלה ברווחים יפים כבר 22 שנה אבל התעשיה הגרמנית לא שם משום שיש לה בעיה של קבעון מנטלי.
לעניין החשמלי לחלוטין, תעשיית הרכב הגרמנית מפגרת גם מזו הצרפתית עם הליף/זואי שנמכרות כבר שנים (ואנחנו כאן, עם האגסיז, יודעים שלרנו יש נסיון ארוך בתחום) ואפילו אם אתה שם את העליונות הטכנולוגית המוחלטת של טסלה האמריקאית בצד ומשווה בין הBolt של GM והקונה החשמלית של יונדאי לe-Golf מהמפעל הסמוך של VAG, זה ברור לחלוטין עד כמה שVAG מפגרת מאחורי GM וקבוצת יונדאי וכושר הייצור של שתי אלה עולה על זה של VAG בצורה משמעותית (FAW הסינית היא אף פעם לא מאוד רלוונטית ובטח שהיא לא רלוונטית בהקשר הזה).
טסלה מקימה מפעל אירופאי משיקולי מס ובעיות מנטליות, בהנתן שהשוק האירופאי בכללותו (וזה הגרמני במיוחד) הוא חסום ופרוטקציונרי. היא מגיעה לגרמניה משום שהפדרציה נכנסה לאחרונה ללחץ מהעובדה שהפיגור המתמשך שלה בתחום הולך לעלות לה יקר מאוד (לא יודע גרמנית אבל הנתונים מפנים לכאן:
http://doku.iab.de/forschungsbericht/2018/fb0818.pdf).
כמי שהחזיק לא מעט רכבים, בכלל זה מרצדס שהצבע שלה התקלף מכל מכה קלילה ושתי ואגיות שהפח שלהן הזכיר מכוניות יפניות משנות ה80, אני מוצא את ההערה שלך קצת מוזרה. טסלה משתמשת באלומיניום בשביל להפחית את המשקל הכבד של המכוניות שלה ואלומיניום זה אלומיניום - מתכת קלה אבל רכה יחסית לפלדה ואין בגרמניה שום דבר שמזכיר את הנסיון והיכולת של המהנדסים האמריקאיים בתחום הזה (ואם זה היה השיקול אז הם היו צריכים לפתוח מפעל בצרפת בשביל להנות מהנסיון המצטבר של המהנדסים הצרפתים בפאנלים מחומרים מורכבים וזולים). טסלה מגיעה לגרמניה בזכות הטבות כלכליות שהפדרציה הולכת להרעיף עליה והמוטיבציה העיקרית פה היא מצד הפדרציה, שעושה את זה על מנת שהמהנדסים שלה יתלמדו בתחום שהם מפגרים בו ולא מצד טסלה, שמגיעה ממדינה מפותחת יותר ושוק עבודה שיש בו מהנדסי חומרים ובקרות איכות שמסתכלים על הגרמנים מלמעלה ומהנדסי מכונות ורכב שמסתכלים לגרמנים בלבן של העיניים. זה קצת גמל שלא רואה את הדבשת.