שימוש נרחב במימן כדלק בעל אפס פליטות צובר תאוצה באסיה
Petroleum Economist / יוני 2018
ממשלות ומשקיעים ביפן, קוריאה הדרומית ואוסטרליה פונים יותר ויותר למימן כתחליף ארוך טווח לדלק פחמימנים, דלק שמתאים יותר לעולם ששואף לאפס פליטות פחמן.
טווח השימושים הפוטנציאלי של המימן כולל צורות מגוונות של שימוש באנרגיה, מייצור חשמל עד דלק לתחבורה, חימום ועיבוד תעשייתי. לפי ‘המועצה למימן’, שוק המימן הבינלאומי יכול להגיע לשווי של 2.5 טריליון דולר עד 2050, לספק 18 אחוז מסך הביקוש העולמי לאנרגיה סופית, לספק 30 מיליון משרות בעולם ולהפחית את הפחמן הדו חמצני במיליארד טונות בשנה.
לפי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה, המימן טומן בחובו אפשרות לגיוון תמהיל האנרגיה בעולם ולהפחית את הפליטות. חברת ‘של’ צופה שמימן יהיה מוביל האנרגיה העיקרי החל מ-2040. עד סוף המאה ה-21, מימן יוכל כנראה לספק רבע מכלל הביקוש לאנרגיה לתחבורה.
הגשמת היעד של מועצת המימן דורשת השקעות של כ- 25 מיליארד דולר בשנה, עד סוף 2030, כדי להכפיל את ייצור המימן, לספק תשתית להפצתו וציוד כגון כלי רכב חשמליים על בסיס תאי דלק מימן ((FCEV, רכבות, ציוד חימום ורכיבים שעלותם פוחתת.
כעשרים מדינות שבראשן יפן, קוריאה הדרומית, גרמניה, סין ומדינת קליפורניה בארה”ב, יוזמות פתיחת שוק שיתרחב באמצעות שותפויות ציבוריות-פרטיות ותמריצים ייעודיים.
סין הציבה לעצמה יעד להתקנת 1,000 תחנות תדלוק במימן (HRS) עד 2030, שישרתו מעל מיליון כלי רכב. סין מתעדת, עוד לפני שנת 2025, להפוך את העיר ווהאן למוקד מסחר במימן.


ציטוט ההודעה בתגובה