מישהו דיבר על יפה?
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
עם ההפוגה בגשמים תכננתי לצאת לסיבוב קצר במטרה לצבור שעות. הילדה היתה חולה אתמול וחשבתי על נסיעה חופשית ללא התמקדות בלימוד אלא סתם מוד שיוט וחזרה תוך שעה. קצת חששתי ממצב הכבישים או מה יגידו העננים שכיסו את השמים. קצר וזהו, בקטנה.
בכיוון בית גוברין האספלט היה מצוחצח והטבע מבריק וירוק. היו רכבי שטח שהעמיסו בוץ ופה ושם אבל התנאים היו טובים מלבד האצבעות שקפאו לי. היה די קריר. בתחנת דלק התחממתי עם קפוצ'ינו בחברת החתולים שחלקו קוראסון שוקולד. התחנה היתה די שוממת. אף אופנוען לא עבר. חשבתי לעשות עוד סיבוב לכיוון אמציה ומשם הבית. לבשתי חלפ"ס נגד הרוח והתחלתי בטקס המייגע -אטמים מעיל תחתון מעיל רכיבה מכנסיים קסדה כפפות דיבורית מוסיקה כדי לגלות שהמפתח בכלל בגי'נס ושוב חלילה. בקיצור אחרי שהייתי ארוז כבר לא היה לי כוח וויתרתי על הוויז.
בכיכר פניתי לכיוון הברור ואז הבנתי שאני בדרך לתרקומיא. יאללה ססאמו, יפה פה ואני ממשיך. לפני המחסום בשולי השדה עומדת HONDA CBX 500 שחורה לצד הדרך. מאט לראות מה העניין ומחליט לדווח במחסום. במחסום לא עצרו אותי אז נתתי גז. נראה איך נרגיש לכיוון חברון ומקסימום אחורה פנה. מאז הסדיר לא הייתי באזור מלבד פעם אחת בטיול שטח עד לים המלח בשלג עם פיק-אפ אמריקאי קשוח.
באדורה נכנסתי כדי לעצור כי הנוף מקסים וגם כדי להתאפס על כיוונים בוויז ולהיזכר אם שירתתי כאן או בנקודה אחרת. סיגריה ומחפש קליטה בוויז. פעמים שאלו אותי מי אני. שאלתי את השומר אם הוא רוצה לדווח למשטרה על ה HONDA ואמר שאין אם מי לדבר. טיפסתי לקצה היישוב לאוויר פסגות. יש קליטה ומרחוק מבחין בעזה אשקלון אשדוד ועד ת"א. לפי הסביבה זכרתי שישבנו יותר גבוה, כנראה ביישוב תלם.
WhatsApp Image 2020-01-10 at 18.10.04.jpg
תכננתי להגיע ל-60 ומשם דרומה. עברנו שם בטיול לכביש 10 עם אסף ואני זוכר בגדול את הדרך. בטיפוס ל -60 העננים מנמיכים ומשחירים ובגלל שהשמש שוקעת ושטחים ונהגים וכאלה אני מוותר על מוסיקה ועוקף בצרורות. המנוע לא נגמר גם שממול מרצדס ספורט עוקפת על פס הפרדה רצוף (בדיוק כמוני) לשמחתי ארפכשד מאיץ גם בקצה הסקאלה. אחרי הפניה לחברון הכביש מתרוקן והתחיל להיות מואי כיף. פה ושם בורות ובהמשך משאית מהמחצבות כנראה שהשאירה שובל של בוץ לבן אבל הפיתולים שחולפים במהירות והשמש שבוקעת ממערב ממלאים אותי בעליצות והמהירות עולה. ברגע מסויים שמתי לב שאפרכשד ואני התקרבנו וההערכה והחיבה מתגברים. כמה דקות אחרי דהריה אפשר לעצור ולנשום קצת מהנוף. השמש יורדת ממש נמוך ומסביב שקט של יום כיפור. תענוג.
WhatsApp Image 2020-01-10 at 18.10.04 (1).jpg
WhatsApp Image 2020-01-10 at 18.10.04 (2).jpg
מכוון את הוויז שוב לכיוון בית גוברין דרך 3253 שטרם רכבתי בו והוזכר כאן בעבר ע"י הכנופיה הירושלמית. כביש צר עם פיתולים מתונים, נוף מדהים ובאזניים מתערבב האגזוז עם אפריל של סגול כהה. אני לוחץ לסירוגין כדי להינות מדי פעם גם מהנוף. הבולמים והבלמים מעולים וגם תיקונים מאוחרים עמוק לתוך הפניה מתקבלים באדישות. רושם לפני, אפכרשד אולי בריון אבל בטוח. ב 358 אני רואה על הסקאלה 210 אבל בגלל הארגז והדמעות אני מחליט שהמהירות מספיקה לי ואין טעם להתעמק כמה הוא סוגר באמת. השמש ירדה ובתצוגה נשאר פס בודד של דלק עם עוד 60 ק"מ שאמורים להספיק. התחלתי לקרוא את המנואל אבל לא זכרתי מתי מתחיל להבהב הצימאון במקום תצוגת טווח שנותר. זה קורה באזור בית גוברין אז אני מוותר ועולה על 6 ובגלל ספק קל יורד ל 117 קמ"ש. משייט עד לצומת מסמיה בחושך. כמעט ממלא בטעות סולרבגלל ההתעסקות עם פקק מיכל הדלק והמילוי המסורבל. לשמחתי המשאבה מחורבנת ואני מגלה בזמן ועובר ל 95. תזכור, צהוב לא טוב. רק ירוק.
חוזר מרוצה עם החבר החדש שעשיתי לי תוך שעות ומקבל טלפון על טיול למחר. חושב איך יהיה להזדקן עם ארפכשד עד לנכדים ועוד אחרי.
התחברתי לצד הנשי שלי ועכשיו אני גבר עם טייץ. כן, לא מצחיק אבל קר וזה עוזר כי בבוקר בדרך לירושלים קפאתי. נפגשים עם ש. א. י. הג'ינג'ית ודרור עם המולטיסראדה 950 החתיך והמתחרה המקביל של ארפכשד. קפה ויורדים לים המלח ומצוקי דרגות. בדרך א פותח מבערים ואני מסקרנות אחריו. הכתום רעד במהירות גבוהה אבל עמד בקצב, הפעם. בהמשך מילאתי אוויר ואולי הבעיה בארגז האחורי. העליה של סדום ערד היתה חוויה מלמדת ומהנה ביותר. בגלל שהמרחקים בין הפניות מתקצרים הודות לתאוצה צריך לתכנן את הפניה הרבה לפני ואם מדובר בסדרת פניות ברצף על אחת כמה וכמה. בלימת המנוע יחסית ל NC חלשה ודורשת להגיע עם סל"ד גבוה בהילוך נמוך. פחות טבעי וכסאח אבל מרגיש נכון יותר. הכוח, היציבות בפניות ותחושת הביטחון מהבולמים והבלמים מספקים מאוד. אי אפשר לרכב רגוע בכבישים כאלה, פשוט כיף מדי וזה עניין של זמן עד לקנסות שלילה שלא לדבר על תאונות. חייב לעבור עם ארפכשד לשטח או מסלול. קטע בעייתי. אחר כך נפגשנו עם ניר וערן מהפורום וקיבלנו תעודות ותיעוד בטקס הסיום. טיול ז'אנגלר.
WhatsApp Image 2020-01-11 at 15.40.45.jpg
כשאגדל אני רוצה להיות קידוזו.
אדוונצ'ר רציני. אופנוען אמיתי.
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
אחד הערוצים שאני עוכב אחריהם. לבחור יש קילומטראז' מכובד ביותר בשטח.
היום הגיע הספוליר שיושב על מגן הרוח.
WhatsApp Image 2020-01-15 at 18.28.12 (2).jpg
WhatsApp Image 2020-01-15 at 18.28.12 (3).jpg
עזבתי הכל והתחלתי להתעסק בהוראות שתירגם הסיני שמעולם לא ראה מנואל טכני מימיו כשאני מעריך שהענין לא ייגמר בקלות . אחרי שלוש פעמים של פירוק והרכבה כשהשמש כבר מנמיכה הגעתי לשליטה מרשימה וניגשתי למגן הרוח של ארפכשד. המגן אמור להתהדק עם ברגים ללא ראש. אני מנסה בידיים מנסה עם פלייר, לא טוב. ב 160 חתיכת פלסטיק עבה לכיוון הצוואר זה דרך בטוחה להשתתף בהלוויה שלך בלי ראש. עצרתי כדי לחשוב. אם למישהו עם רקע טכני יש רעיונות, זה הזמן.
WhatsApp Image 2020-01-15 at 18.28.12.jpg
WhatsApp Image 2020-01-15 at 18.28.12 (1).jpg
לברגים האלו (בלי הראש) אתה צריך מפתח אלן מתאים.
אני מניח שהמפתחות שקיבלת עם הספויילר אמורים להתאים למשימה (אלא אם הסיני החליט לעשות לך קטע).