קטנוע שצורך בערך 200 מל שמן ל1000 קמ נחשב לתקין?
קמ:37000 שנת 2015
קטנוע שצורך בערך 200 מל שמן ל1000 קמ נחשב לתקין?
קמ:37000 שנת 2015
תלוי בדגם. כעיקרון, ישנם מנועים שנוטים לאכול שמן, ויש כאלה שלא. אבסולוטית, 200 גרם ל-1000 ק"מ זה לא המון - אבל גם לא זניח.
במידה ומדובר בדגם שלא ידוע בנטיה לאכול שמן, זה מעיד או על תקלה (נזילה או בלאי בגומיות השסתומים/רינגים/בוכנה), או על סגנון רכיבה אלים לאורך זמן (קריעה בסל"ד גבוה באופן קבוע), או על הזנחה (אי הקפדה על החלפת שמנים בזמן, מה שמוביל לבלאי שתיארתי בהתחלה).
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מדובר בדאון טאון 350 טיפולים תמיד בזמן. שמנים הכי טובים. נסיעות כל יום 30 קמ על 100-120 קמש לא קורע אותו ו200 מל הבאתי בהגזמה זה יכול להיות גם סביבות 100 מל ל1000 קמ
הקטנוע אצלי מ20000 קמ מה היה לפני זה ומה הבעלים הקודמים עשו אני לא יודע היו 2 בעלים קודמים יש רק קבלה על טיפול 10000 קמ אבל בעיקרון מאז שקניתי אותו אני זוכר שהוא אכל ככה שמן .
תקין זה לא.
סוף העולם זה גם לא.
תבחין אם זה 100 או 200 ותעקוב, זה חשוב בכדי לדעת מה שמן נעלם כל פעם. אם הוא "אוכל" לך 100~ כל 1000 ק"מ וזה נשאר ככה לאורך זמן- אתה יכול לחיות עם זה בשלום.
אם הצריכה הולכת וגוברת אז רצוי לבדוק את זה.
תתחיל מלעקוב במדויק ואז תדע האם צריך לפעול בהתאם.
כמו כן וודא שאתה לא שם יותר מדי. באותה מידה אתה יכול למלא עד קצת מתחת לקו העליון ולראות אם התופעה עדיין ממשיכה. לפעמים כשיש יותר מדי שמן המנוע זורק אותו החוצה מצינור עודפים/פילטר אויר...
קודם כל, אם יש לך נזילה - תסדר. אם לא מדובר בהזעה קלה אלא בנזילה (כשרואים רטיבות של ממש, עד לרמה שהשמן מצטבר לטיפה) - רק זה יכול לעלות לך ב-50-100 גרם ל-1000.
ממה שאתה מתאר, אין לך שום הוכחה שהקטנוע טופל באופן סדיר.
אם הוחלף בו שמן רק ב-10K וב-20K, ובו זמנית "קרעו אותו" - ייתכן והספיק להיגרם נזק מסויים לחלקי המנוע.
עם זאת, כל עוד צריכת השמן אחידה ולא גבוהה מאוד, והקטנוע נוסע טוב - אני לא רואה סיבה להתערבות במנוע. תמשיך לרכב, תבדוק שמן אחת לשבוע ותוסיף במידת הצורך. אם באיזשהו שלב יילך המנוע - אז כבר תחשוב מה לעשות. ממה שאתה מתאר, נשמע שהקטנוע ימשיך לסחוב עוד עשרות אלפי ק"מ.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מה שהוא ∆∆∆ אמר, וגם:
אם אתה על סינגל 250 ונוסע הרבה בינעירוני זה יכול להיות.
יותר חשוב זה האם זה תמיד היה או משהו חדש.
וגם יש לי נזילה קטנה מאטם מכסה שסתומים לא משהו רציני יכול להיות גם בגלל זה זה מראה שחסר לי שמן
זה ממש לא תקין.
את שנות ה70 עברנו מזמן והיום 97% מהכלים לא צורכים שמן כלל (זאת אומרת הם צורכים, אבל כמות קטנה כך שעד הטיפול הבא הם לא יורדים מתחת למפלס המינימום).
ספציפית הדאונטאון 350 לא אמור לאכול שמן בכלל מניסיון אישי.
עדכון אחרי בדיקה הקטנוע אוכל בערך 90 מל שמן ל1000 קמ. תקין?
הצריכה היא הגיונית, בעיקר אם אתה מעיד שאתה קבוע על החלק הגבוה של קשת הסל"ד רוב הזמן.
כמו שאמרו- זה מצריך אותך למעקב.