נראה שעשית את הבחירה הנכונה, בול מה שאתה מחפש.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
שלום רב לכל הרוכבים המנוסים,
מחפש כלי לשימוש יומיומי לנסיעות לעבודה, שלצערי הרב הן די ארוכות ומלאות פקקים.
נוסע כ-150 ק"מ ביום (הלוך וחזור) כנראה על כביש 2 או כביש 6 (זכרון - פ"ת) מה שאומר כ-3000 חודשי.
בעל רישיון ישן (עד 500 סמ"ק ולא יותר מ-54.4 כ"ס)
גובה 1.9, משקל 100.
הכלי ישמש אך ורק לנסיעות לעבודה וחזרה - לא מטייל בסופ"ש ולא צריך כלום מעבר.
מחפש נוחות נסיעה, אמינות של הכלי, מרווח טיפולים גדול ככל שניתן וכמובן בטיחות.
תקציב יש - 40-50 ואף יותר אם הכלי יענה על כל הדרישות.
בעל ניסיון בעבר של כ-10 שנות רכיבה על סוזוקי GS500 בעיקר, ובורגמן 400 - אבל אז הטווחים היו הרבה יותר קצרים.
כרגע נראה לי הכי ריאלי הונדה CBX500, השאלה אם יש עוד כלים לקחת בחשבון? עוד משהו שאני לא חושב עליו?
האם כדאי לנסות להמיר רישיון ל-A2 ולקחת כלי בנפח גדול יותר (מותאם לרישיון)?
ממש לא מעונין לשדרג עכשיו לרישיון A בלתי מוגבל...
נראה שעשית את הבחירה הנכונה, בול מה שאתה מחפש.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
תשקול גם NC750X מוגבל ל-A1. יש גם גרסאת DCT אוטומטית, נשמע תפור עליך.
CB500X או NC750 יענו על הדרישות שלך. לגבי ה-NC, תצטרך לוודא שאכן הוא מתאים לרישיון שלך.
כלים נוספים, שאולי קצת פחות "מכווני מטרה" ככלי תחבורה שימושי, יעיל ומשעמם - ימאהה טרייסר 07 וסוזוקי ויסטרום 650.
לשניהם יש גרסאות מוגבלות ל-A1, ובהשקעה של (למיטב ידיעתי) כ-2000 שקל אפשר לעדכן תכנה ולהינות מארווה מלאה של כ-70-75 סוסים (קח בחשבון שזה לא חוקי. לא מאמין שמישהו יעלה עליך, אבל בכל זאת).
שניהם כלים כיפיים יותר מההונדות, הויסטרום הוא גם כנראה האופנוע הכי נוח בקטגוריה למרחקים ארוכים.
אני אישית הייתי הולך דווקא עליהם.
ישנן עוד אופציות.
למשל, תוכל להסתפק בורסיס 300. הוא יעשה את כל מה שתבקש ממנו, וכל עוד לא מדובר בכביש פתוח - ביצועי המנוע שלו יספקו אותך, והוא יעשה את העבודה כל עוד אין לך דרישה לשייט לאורך זמן מעל 130 קמ"ש.
היתרון הגדול שלו, שניתן כרגע לרכוש כלים 0 ק"מ בקצת יותר מ-30 אלף שקל, כך שגם עם תוסיף עליו אביזרים (מושב קומפורט, סבל, ארגז) - עדיין חסכת לפחות 20 אלף שקל יחסית לשאר הכלים שהוזכרו כאן (כל אתה מעוניין לרכוש אופנוע חדש דווקא, כמו שמשתמע מדבריך).
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תבדוק מה הרשיון שלך כולל היום. יש סיכוי לא רע שאתה רשאי לרכב על אופנועי A1, גם עם מנועים גדולים יותר מ500 סמ"ק. (A2 זו דרגת רשיון של 125 סמ"ק)
הCB500X הוא אופציה מצוינת ומתאימה בכל מקרה ואם אתה יכול לרכב על כלים מוגבלים עם מנועים גדולים יותר אז יש לך עוד לא מעט אופציות נוספות שיתאימו לך יותר (למשל ויסטרום 650, 790 אדוונצ'ר, F750GS ועוד שמגיעים עם מערכות בטיחות אקטיביות ויתאימו יותר לנסיעות הארוכות).
Nc750x. אם מוגבל מתאים לרשיון שלך לך על זה. אם לא, המר את הרשיון לa1 מודרני.
תפור על המשימה והדרישות שלך (יותר מהcb).
ההפניה לאופנועי תיור ישיבה זקופה (אלו לא אדוונצ'רים ולא משנה כמה סוכני המכירות ידחפו לשם), היא כי הם הכי נוחים לנסיעות הארוכות.
אדוונצ'ר נועד בדיוק למה שאתה צריך - רכיבות ארוכות. אתה לא מחפש יומרות ספורטיביות כלשהן או ביצועים עוצרי נשימה לכן אין סיבה להציע לך נייקדים או אופנועי ספורט, שיהיו נוחים פחות לק"מ היומי שלך.
לשני הכלים של הונדה יש מרווח טיפולים נדיב מאוד של 12 אלף ק"מ. יש לי אישית את דגם ה-700 של ה-NC (ה-750 קיבל עוד קצת נפח, עוד 3 סוסים ותוספות כאלה ואחרות אבל בבסיסו - אותו האופנוע) - צריכת דלק בין עירונית של 1 ל-27 בשיוט מהיר על כביש 6, נוח, מרווח, המון מומנט מסל"ד אפסי (אפשר לרכב על 2000 סל"ד ולמנוע זה לא מזיז). החלפת שמנים ופילטר שמן כל 12 אלף, פילטר אוויר וכיוון שסתומים כל 24 אלף ופלאגים...כל 48 אלף (!). מנועים שבכיף שורדים מעל 300-400 אלף ק"מ לפי מקורות זרים. זה בקלות יכול להיות האופנוע האחרון שתצטרך לקנות בחיים שלך.
סילברווינג או בורגמן , לא אופנוע , אבל תפור בשבילך .
תודה רבה על כל העצות המועילות, נתתם אחלה רעיונות - הולך לבדוק בשטח!