עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 40

אשכול: בפברואר: 7 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי

  1. #1
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,338

    בפברואר: 7 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי

    שנת 2020 נפתחה בצורה קטלנית לרוכבי הדו-גלגלי: 7 רוכבים נהרגו בחודש פברואר, והם מצטרפים ל-5 נוספים שנהרגו בינואר - עלייה של כ-71% ביחס ל-2019, שהייתה שנת שיא שלילי; הפרטים כולם בפנים; אנא רכבו בזהירות!

    http://fullgaz.co.il/%d7%91%d7%a4%d7...2%d7%9c%d7%99/

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    116
    מכיון שלא נוספו 70% רוכבים בשנה האחרונה, הנתון הזה מזעזע. מעבר לצער על אובדן חיים, זה גם מכעיס.
    אם להסתמך על התאורים, שש מתוך שבע התאונות היו עצמיות/בגלל טעות רוכב.
    ועדיין אני שומע וקורא מרוב מוחלט של רוכבים שהבעיה בנהגי המכוניות, בתשתיות, בהתחממות הגלובאלית ומה לא.
    יש מונח שכדאי לכל אחד מאיתנו לשנן: מיקוד שליטה פנימי.
    אנחנו הבעיה. חבל לתת לדרווין לפתור אותה.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי ROG צפיה בהודעה
    מכיון שלא נוספו 70% רוכבים בשנה האחרונה, הנתון הזה מזעזע. מעבר לצער על אובדן חיים, זה גם מכעיס.
    אם להסתמך על התאורים, שש מתוך שבע התאונות היו עצמיות/בגלל טעות רוכב.
    ועדיין אני שומע וקורא מרוב מוחלט של רוכבים שהבעיה בנהגי המכוניות, בתשתיות, בהתחממות הגלובאלית ומה לא.
    יש מונח שכדאי לכל אחד מאיתנו לשנן: מיקוד שליטה פנימי.
    אנחנו הבעיה. חבל לתת לדרווין לפתור אותה.
    יפה אמרת.
    כל יום, בנסיעה שלי לעבודה וחזרה, אני רואה סביבי רכיבה חסרת אחריות ללא שבריר של מחשבה קדימה. היא לא היוצא מן הכלל - היא הכלל.
    חבל שהמצב הזה מביא אובדן חיים מיותר.
    חבל שהמצב הזה מרחיק אנשים רבים מלהשתמש בכלי תחבורה כיפי, חסכוני ויעיל.
    חבל שהמצב הזה יביא עלינו זעם של הרשויות, שיבצעו צעדים פופוליסטיים בתחום האכיפה, הענישה והמיסוי כדי להראות שהם נלחמים בסטטיסטיקה - צעדים שיפגעו בכל הרוכבים.
    חבל.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    יפה אמרת.
    כל יום, בנסיעה שלי לעבודה וחזרה, אני רואה סביבי רכיבה חסרת אחריות ללא שבריר של מחשבה קדימה. היא לא היוצא מן הכלל - היא הכלל.
    חבל שהמצב הזה מביא אובדן חיים מיותר.
    חבל שהמצב הזה מרחיק אנשים רבים מלהשתמש בכלי תחבורה כיפי, חסכוני ויעיל.
    חבל שהמצב הזה יביא עלינו זעם של הרשויות, שיבצעו צעדים פופוליסטיים בתחום האכיפה, הענישה והמיסוי כדי להראות שהם נלחמים בסטטיסטיקה - צעדים שיפגעו בכל הרוכבים.
    חבל.
    כמי שדוגם את כבישי ישראל פעם בשנה לשבוע זה בדיוק ככה, כל שנה המצב מחמיר ורוכבים פשוט מתאבדים בכביש, עם כל המודעות שלי לאופנועים שאני נוהג ברכב כמעט הורדתי 2 שגם אם היו נהרגים הייתי יוצא זכאי בלי שום אשמה תורמת.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    כמי שדוגם את כבישי ישראל פעם בשנה לשבוע זה בדיוק ככה, כל שנה המצב מחמיר ורוכבים פשוט מתאבדים בכביש, עם כל המודעות שלי לאופנועים שאני נוהג ברכב כמעט הורדתי 2 שגם אם היו נהרגים הייתי יוצא זכאי בלי שום אשמה תורמת.
    זכאי אתה לא תצא. פה זה לא גרמניה, אם אתה מעורב בתאונה - יש לך חלק באשמה.
    ובלי קשר - בתור רוכב הגעתי מספר פעמים למצב שאני כמעט מוריד אופנוע אחר (או שהוא כמעט מוריד אותי)...
    למשל כשאתה יורד לאט ובזהירות לשול, עם איתות ומבטים היסטריים במראות - ואז מגלה שהפנס שראית רחוק-רחוק זה אופנוע שטס בשוליים על 120-130. או נוסע בין טורים עומדים על 70-80.
    על אלה שעוקפים בתוך השוליים 10 סנטימטר ממשקולת הכידון שלך אני כבר לא מדבר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    זכאי אתה לא תצא. פה זה לא גרמניה, אם אתה מעורב בתאונה - יש לך חלק באשמה.
    ובלי קשר - בתור רוכב הגעתי מספר פעמים למצב שאני כמעט מוריד אופנוע אחר (או שהוא כמעט מוריד אותי)...
    למשל כשאתה יורד לאט ובזהירות לשול, עם איתות ומבטים היסטריים במראות - ואז מגלה שהפנס שראית רחוק-רחוק זה אופנוע שטס בשוליים על 120-130. או נוסע בין טורים עומדים על 70-80.
    על אלה שעוקפים בתוך השוליים 10 סנטימטר ממשקולת הכידון שלך אני כבר לא מדבר.
    היו מקרים כבר בישראל שהנהג יצא ללא אשמה אבל זה אחרי שהוא כבר היה בשלילה כעונש אטומטי לפני משפט

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    לפי פילוח הסטטיסטיקה בכתבה נשמע שלפחות חלק המקרים היו יכולים להימנע ע"י רכיבה מודעת וזהירה , נכון יש בעיה של תשתיות ומעקות, יש עומס מטורף בכבישים ונהגים עצבניים חסרי סבלנות וכישורי נהיגה אבל עדיין הרבה תלוי בנו ובצורת הרכיבה שלנו.
    שנדע כמה שפחות אסונות.
    Tracer 900

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    זכאי אתה לא תצא. פה זה לא גרמניה, אם אתה מעורב בתאונה - יש לך חלק באשמה.
    נוטה להסכים. לא יודע איך זה בגרמניה, אבל פה אתה לא אמור לדרוס אנשים כולל אלה שעושים שטויות. מעשית ברוב המקרים של תאונה "אופנוע+רכב" יש אשמה על רכב.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    נוטה להסכים. לא יודע איך זה בגרמניה, אבל פה אתה לא אמור לדרוס אנשים כולל אלה שעושים שטויות. מעשית ברוב המקרים של תאונה "אופנוע+רכב" יש אשמה על רכב.
    זה לא עניין של דריסה יותר רוכבים שעוברים אותך בתוך הנתיב שלך מילימטר מהמראה, רוכב שיעקוף רכב בין שתי רכבים והכידון יגע במראה וכתוצאה מזה הוא יאבד שליטה לא יהיה לנהג שום אשמה תורמת ויש עוד הרבה מקרים דומים, אולי בעבר היה יותר פסיקות עם אשמה תורמת אבל היום עם המצלמות בכביש וברכבים יורד בכל העולם

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291
    ציטוט נכתב במקור על ידי ROG צפיה בהודעה
    מכיון שלא נוספו 70% רוכבים בשנה האחרונה, הנתון הזה מזעזע. מעבר לצער על אובדן חיים, זה גם מכעיס.
    אם להסתמך על התאורים, שש מתוך שבע התאונות היו עצמיות/בגלל טעות רוכב.
    ועדיין אני שומע וקורא מרוב מוחלט של רוכבים שהבעיה בנהגי המכוניות, בתשתיות, בהתחממות הגלובאלית ומה לא.
    יש מונח שכדאי לכל אחד מאיתנו לשנן: מיקוד שליטה פנימי.
    אנחנו הבעיה. חבל לתת לדרווין לפתור אותה.
    ההגדרה של "תאונה עצמית" די שטחית. לפחות כאן בארץ.

    אם רוכב נסע בכביש מהר, לפניו טנדר, מהטנדר השתחרר חפץ כולשהו (גם בגודל של אבן), פגע ברוכב או באופנוע, ובעקבות זה איבד שליטה ונכנס במעקה, אתה גם מחשיב את זה "כתאונה עצמית"? כמובן שזה לא המקרה בכול אחד מהשבעה האלה (לפחות עד כמה שידוע לנו). וגם אם זה כן היה, אני בטוח ב99% שה"חוקרים" מטעם המשטרה לא היו עולים על זה. כמו המקרה הזה אני יכול לתאר לך עוד שלל דוגמאות.

    אין לי ספק שאנשים כאן נהרגים כול שנה בין היתר בגלל תשתיות רעועות. אתה צריך להיות לא מחובר למציאות (או אחד כזה שנוסע רק באזור תל אביב) בשביל להגיד את זה.

    ואת זה אומר לך אחד שמאמין ש99% מהתאונות כול אחד מהצדדים (גם אם הוא יחיד) יכול למנוע.

    והנה חומר למחשבה:

    התאונה שקרתה ב13.2, לפי מה שכתוב הרוכב נכנס באבן השפה וכתוצאה קרה מה שקרה.
    עזוב את זה שאני בטוח שעם מיגון סביר הוא היה יוצא מזה. המדרכות בארץ מוגבהות באופן מוגזם ומכוער. תסובב באירופה או בארה"ב ותגיד לי איפה אתה רואה מדרכות בגובה הזה.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291
    אגב, לא יודע מי כותב את הנתונים אבל הם לא נכונים... התאונה ב17.2.20 הייתה עם CBF500.

  12. #12
    ציטוט נכתב במקור על ידי ROG צפיה בהודעה
    מכיון שלא נוספו 70% רוכבים בשנה האחרונה, הנתון הזה מזעזע. מעבר לצער על אובדן חיים, זה גם מכעיס.
    אם להסתמך על התאורים, שש מתוך שבע התאונות היו עצמיות/בגלל טעות רוכב.
    ועדיין אני שומע וקורא מרוב מוחלט של רוכבים שהבעיה בנהגי המכוניות, בתשתיות, בהתחממות הגלובאלית ומה לא.
    יש מונח שכדאי לכל אחד מאיתנו לשנן: מיקוד שליטה פנימי.
    אנחנו הבעיה. חבל לתת לדרווין לפתור אותה.


    מדוייק
    הכל בראש. אמונה ואופטימיות = כח.

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    ציטוט נכתב במקור על ידי 1122 צפיה בהודעה
    ההגדרה של "תאונה עצמית" די שטחית. לפחות כאן בארץ.

    אם רוכב נסע בכביש מהר, לפניו טנדר, מהטנדר השתחרר חפץ כולשהו (גם בגודל של אבן), פגע ברוכב או באופנוע, ובעקבות זה איבד שליטה ונכנס במעקה, אתה גם מחשיב את זה "כתאונה עצמית"? כמובן שזה לא המקרה בכול אחד מהשבעה האלה (לפחות עד כמה שידוע לנו). וגם אם זה כן היה, אני בטוח ב99% שה"חוקרים" מטעם המשטרה לא היו עולים על זה. כמו המקרה הזה אני יכול לתאר לך עוד שלל דוגמאות.

    אין לי ספק שאנשים כאן נהרגים כול שנה בין היתר בגלל תשתיות רעועות. אתה צריך להיות לא מחובר למציאות (או אחד כזה שנוסע רק באזור תל אביב) בשביל להגיד את זה.

    ואת זה אומר לך אחד שמאמין ש99% מהתאונות כול אחד מהצדדים (גם אם הוא יחיד) יכול למנוע.

    והנה חומר למחשבה:

    התאונה שקרתה ב13.2, לפי מה שכתוב הרוכב נכנס באבן השפה וכתוצאה קרה מה שקרה.
    עזוב את זה שאני בטוח שעם מיגון סביר הוא היה יוצא מזה. המדרכות בארץ מוגבהות באופן מוגזם ומכוער. תסובב באירופה או בארה"ב ותגיד לי איפה אתה רואה מדרכות בגובה הזה.
    חוץ מאזורים של בני מיעוטים, לא ממש מסכים עם האמירה שהתשתיות כאן לא מספיק טובות.
    אין ספק שאם היו מוסיפים לוחות פלסטיק למעקות זה היה יכול למנוע אבדות מיותרות, אך אבני שפה בולטות? האבן היתה במקום שהיא צריכה להיות, זה שהרוכב איבד שליטה ופגע בה זאת ממש לא סיבה להאשים תשתית, אם כבר להאשים את התשתית החינוכית של הרוכבים.

    יצא לי לרכוב בארה"ב (בייחוד בלוס אנג'לס עם כבישים נוראיים), וגם באירופה, ויחסית - בישראל התשתיות בסדר גמור, חוץ מסימוני כביש מחליקים הכבישים לרוב תקינים.

    בסופו של דבר, לתשתית יש משמעות נמוכה יחסית אם אתה רוכב שקול שמתאים את מהירות הרכיבה, שמירת מרחק בטיחות וכו' בהתאם לתנאי הדרך.
    רוב הרוכבים שאני נתקל בהם בכבישנו, שמים פס על כל הגיון בריא, והמקור לנהרגים מגיע משם, אין פה שאלה.

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    116
    ציטוט נכתב במקור על ידי 1122 צפיה בהודעה
    ההגדרה של "תאונה עצמית" די שטחית. לפחות כאן בארץ.

    אם רוכב נסע בכביש מהר, לפניו טנדר, מהטנדר השתחרר חפץ כולשהו (גם בגודל של אבן), פגע ברוכב או באופנוע, ובעקבות זה איבד שליטה ונכנס במעקה, אתה גם מחשיב את זה "כתאונה עצמית"? כמובן שזה לא המקרה בכול אחד מהשבעה האלה (לפחות עד כמה שידוע לנו). וגם אם זה כן היה, אני בטוח ב99% שה"חוקרים" מטעם המשטרה לא היו עולים על זה. כמו המקרה הזה אני יכול לתאר לך עוד שלל דוגמאות.

    אין לי ספק שאנשים כאן נהרגים כול שנה בין היתר בגלל תשתיות רעועות. אתה צריך להיות לא מחובר למציאות (או אחד כזה שנוסע רק באזור תל אביב) בשביל להגיד את זה.

    ואת זה אומר לך אחד שמאמין ש99% מהתאונות כול אחד מהצדדים (גם אם הוא יחיד) יכול למנוע.

    והנה חומר למחשבה:

    התאונה שקרתה ב13.2, לפי מה שכתוב הרוכב נכנס באבן השפה וכתוצאה קרה מה שקרה.
    עזוב את זה שאני בטוח שעם מיגון סביר הוא היה יוצא מזה. המדרכות בארץ מוגבהות באופן מוגזם ומכוער. תסובב באירופה או בארה"ב ותגיד לי איפה אתה רואה מדרכות בגובה הזה.
    אני באמת לא מחפש להתעמת, אבל הרציונאליזציה הזו היא בדיוק הנקודה שמטרידה אותי. גם לא מעריך במיוחד את הזילזול שהפגנת.

    40+ שנות רכיבה.
    110,000 ק"מ בשלוש השנים האחרונות. 95% ביו עירוני ובכל מזג אוויר.
    זה מספיק כדי שלא תבטל אותי כמי "צריך להיות לא מחובר למציאות (או אחד כזה שנוסע רק באזור תל אביב) בשביל להגיד את זה." ?

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    Tracer 900

אשכולות דומים

  1. בינואר: 5 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 07-02-2020, 01:27
  2. למה אנחנו רוכבים
    על ידי השושנים בפורום כללי
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 24-08-2018, 21:22
  3. מה עדיף - דו-גלגלי או תלת-גלגלי?
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 09-01-2017, 08:04
  4. מחצית מרוכבי הדו-גלגלי רוכבים ללא ביטוח חובה!
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 34
    הודעה אחרונה: 05-11-2016, 21:24
  5. רעש, רוכבים, בני אדם ומה שביניהם
    על ידי מצמץ בפורום אוף טופיק
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 07-09-2016, 10:38

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO