התשתיות כבישים בארץ בעשור האחרון הם בכמה רמות מעל מה שהיה בעשורים קודמים, ובעשורים קודמים לא היה כזה אחוז נכבד של תאונות אופנועים קטלניות.
האנשים הפכו עצבניים יותר, לחוצים יותר, כמות הרכבים בכבישים גודלת בצורה מפחידה ובנוסף כמות האנשים מתוכם שמתעסקים בשטויות במהלך הנהיגה.
עם זאת- אין להאשים את הנהגים מסביב (במיוחד אם מסתמכים על הנתונים שהוצגו בכתבה), ואין להאשים את התשתיות.
ניתן להאשים את תרבות הנהיגה בישראל באופן גורף והאופן הגורף הזה אינו פוסח על הרוכבים.
אתם, אנחנו, בתור רוכבים צריכים להתייחס לכביש ביראת כבוד. כך זה היה תמיד ולאחרונה כנראה שלא. מי שמבין שהוא רוכב על מכונה שבכל רגע נתון יכולה לבגוד בו והתוצאות יהיו בהתאם משפר את סיכויי ההשרדות שלו משמעותית.
מי שחושב ש"לי זה לא יקרה", כנראה שלא ישרוד הרבה. והתרבות הזו היא נגזרת של תרבות נהיגה ברכב שהרי רכבים חדישים היום הם כל כל בטיחותיים שאנשים נוטים לזלזל במידת הסכנה, אך בדו גלגלי- שיהיה בטוח ככל שניתן- אתה מתעופף לתוך גדר "בטיחות" במקום להיות עטוף בכריות אויר.
אנחנו חיים בדור שכולם בו צודקים, כולם חכמים, כולם עקשנים. כשההגיון המעוות הזה זולג לכביש- אז הכביש מראה נתונים משלו.